תלמידי גן יבנה קיימו טקסים יישוביים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה

ראש המועצה דרור אהרון: “השואה לימדה אותנו מהו טיבו של אדם, והיום אנו לומדים כי שום דבר לא השתנה”

מדינת ישראל מציינת היום את יום הזיכרון ה-79 לשואה ולגבורה. בגן יבנה ציינו את היום במספר טקסים בבתי הספר התיכוניים כאשר שכבת כיתות י”ב של בית הספר אורט על שם יצחק רבין העלו את הטקס המרכזי שהתקיים במתנ”ס גן יבנה ובבית הספר התיכון על שם נעמי שמר ציינו את היום בטקס בבית הספר ובצעדת החיים בהשתתפות מאות תלמידים, ראש המועצה, דרור אהרון, מנהל בית הספר ליאור גדסי, הצוותים החינוכיים, וותיקי היישוב, כיתת הכוננות היישובית ועוד.

למרות שהשנה תלמידי י”ב באורט על שם יצחק רבין לא יצאו למסע לפולין אלא עברו סמינר “משואה” שעוסק בזכרון השואה, הם ראו זאת כחובתם המוסרית להמשיך בקיום הטקס השנתי.

הטקס השנה היה מרגש במיוחד בעיקר בשל המצב הביטחוני בו נמצא עם ישראל מאז תחילת מאורעות ה-7.10. בערב לקחו חלק ראש המועצה, דרור אהרון, הרב דוד הכהן שקרא את תפילת היזכור, סגני ראש המועצה עו”ד סביון יניב וירדנה אוקמן, חבר המועצה אילן רביבו, מנהלת אגף החינוך, מנהלות בתי ספר מורים ותלמידים. הטקס היה מרגש מאוד.

על הטקס היו אחראיים תלמידי שכבת כיתות י”ב בהובלת הרכזת יעל בדש שכתבה את הטקס ובהפקתה של שרה ריגל, דור שני לניצולי שואה שנשאה דברים מרגשים על חווייתה כדור שני. במהלך הטקס הופיעה להקת הריקוד הייצוגית בהנחיית  הגב’ אביבית אלמלם, בריקוד מקורי, מרשים ומרגש שלווה במוזיקה דרמטית ומצמררת. הופיעה גם חבורת הזמר של בית הספר בהובלת שגיא בן שבת ואביה לנקרי.

תלמידי אורט על שם נעמי שמר קיימו את ‘צעדת החיים’ שיצאה מבית הספר על רחוב מנחם בגין עד לקניון פרנדלי ובחזרה. במהלך הצעדה נסגרו מקטעים מן הרחוב על מנת לאפשר צעידה בטוחה למאות התלמידים, המורים, החיילים והתושבים שהצטרפו. התלמידים הניפו דגלי ישראל ואת דגלי בית הספר במהלך הצעדה, שרו ‘עם ישראל חי’ וקראו לעולם לא עוד!. בסיום הצעדה חזרו התלמידים לבית הספר לטקס המרכזי שבו לקחו חלק גם ראש המועצה, מנהלת אגף החינוך ומנהלת מחלקת הנוער.

ראש המועצה, דרור אהרון:

“אנו מצויים במצב שבו בשנת 2024, יהודים וישראלים נמצאים תחת מתקפה, צבאית על ידי אוייבנו, ותדמיתית אנטישמית על ידי חורשי רעתנו במדינות הדמוקרטיות שנחשבות לידידות של העם היהודי. השואה לימדה אותנו מהו טיבו של אדם, והיום אנו לומדים כי שום דבר לא השתנה. אנו רואים כמה “קל” להשניא ולשנוא, להסית נגד ציבורים שונים,  זה לא קשה לעורר חרדות ולהלך אימים כנגד השונה על רקע אתני וכל שוני אחר.

השנה, למרות ועל אף הקושי לאור האירועים אותם עברנו ועודנו עוברים, חשוב מאי פעם לציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שנבין על מה אנו נלחמים, מהן החלופות ועל השינוי הגדול שעבר עמנו מעם נרדף לעם חזק שיכול ויודע להגן על עצמו מכל מבקשי רעתנו.

תודה רבה למתנ”ס גן יבנה ולצוות, למנהלת ולכלל התלמידים והצוות החינוכי מאורט על שם יצחק רבין על הטקס החשוב והמרגש ולכלל המארגנים ואנשי הצוות מבית הספר אורט נעמי שמר על צעדת החיים ועל הטקס המכובד”.

מנהלת בית הספר אורט על שם יצחק רבין, דלית כהן:

“אנו מצווים לזכור את השואה בכל יום מימות השנה ובכל זאת, היום הזה אנו זוכרים יותר, שקטים יותר, מבקשים לדעת יותר על שאירע לעמנו לפני למעלה משבעים שנה. נולדנו למציאות של תקומה אבל עלינו לנדוד במרחבי הזמן בנתיבי הזיכרונות ההם למענם, למעננו ולמען קיומה של מדינת ישראל-הבית היחיד שלנו. אופייה הדמוקרטי של המדינה כולל מחויבות לערכים הבסיסיים, שנרמסו בשואה  כמו: כבוד האדם, שוויון, חירות ופלורליזם. אלה מהווים מענה בלעדי לניצחון הרוח האנושית על שאיפות הנאצים לחסל את העם היהודי” .

מנהל בית הספר אורט על שם נעמי שמר, ליאור גדסי:

“מידי שנה בשנה ביום זה כולנו מרכינים ראש לזכרם של ששה מיליון היהודים שנרצחו ונטבחו על ידי מעשיהם הנפשעים של הנאצים ועוזריהם ומעלים על נס את סיפורי הגבורה והמרד בימים הנוראים ההם. מחר נציין שבעה חודשים לאירועי השבעה באוקטובר של אותה שבת שמחת תורה, השבת השחורה, בה ארגוני טרור שהמוביל ביניהם החמאס תקפו במתקפת פתע רחבת היקף את מדינת ישראל נגד יעדים צבאיים ואזרחיים במיוחד בעוטף עזה תוך ביצוע של טבח, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

כמו אז בימים שלפני השואה ובמהלכה כוח האחדות, הערבות ההדדית ונכונות לתת, לתמוך ולהיות ערבים זה לזה של אזרחי המדינה כולם עזרו למדינת ישראל להתאושש מההפתעה בה עמדה ולהשיב מלחמה לאויב רצחני המאיים להורגנו. כך נמשיך ונפעל בתקווה להיות דוגמא לקהילה מופת לסובבינו ולהוות מקור של כוח למדינתנו שכן בעתיד הלא רחוק כל אחד ואחת מכם יתן את חלקו בתרומה למדינה בשירות צבאי משמעותי ולעשייה חברתית וכלכלית כאזרחי המדינה.

אנו רוצים לסיים במילות תודה לצוות בתי הספר, בראשם לצוות החינוך החברתי, לצוות המנהלה ולצוות ותלמידי שכבות ט’ ו-י”ב האמונות על הטקס. תודה מיוחדת לרויטל אמויאל על הובלת מיזם “גיבורי השבת” וצעדת הגבורה ביחד עם השותפים לאורך שלושת השנים האחרונות”.

 

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

צילום: מועצה מקומית גן יבנה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן