תלמידי חטיבת הביניים של ‘דה שליט’ קיימו תערוכה בנושא זיכרון השואה. רחמים מלול: “התרגשתי”

כמיטב המסורת, התקיימה תערוכה מרגשת במיוחד, ה-18 במספר, של חטיבה ב’ בבית הספר ‘דה שליט’ בנושא זיכרון השואה. התערוכה עסקה בנושא השנתי שנקבע על ידי מוזיאון ‘יד ושם’ – ‘לחלץ תווי פניהם’, סיפורו של היחיד בשואה.

בפתיחת התערוכה שהתקיימה במעמד ראש העיר, רחמים מלול, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, מנהל המחלקה לחינוך על יסודי, אלי לסרי, מנהל קריית החינוך דה שליט, אבי קיש ושבעה ניצולי שואה, שכיבדו את המעמד ושיתפו את התלמידים בסיפורם האישי.

“המסורת שמנהיג בית הספר ‘דה שליט’, בהובלתה של חנה גינסברג, לקיום התערוכה לזכר השואה והגבורה מידי שנה, הינה מלאכת קודש”, אמר ראש העיר, רחמים מלול, “התרשמתי מאד מיצירותיהם של התלמידים והתרגשתי מסיפורם של ניצולי השואה. תודה רבה לתלמידים על ההסברים היפים שנתנו, ועל נכונותם שלהם להשקיע ולתרום למען העברת המסר הכל כך חשוב של השואה: לזכור ולעולם לא לשכוח”.

זהר בלום אמר: “כמו בכל שנה, גם השנה היה מרגש מאד לראות איך התלמידים מביעים באמצעות האמנות את מה שעבר על העם היהודי בשואה” וחנה גינסברג האמונה על המשך קיום המסורת הוסיפה: “אני מקווה ומייחלת שפרויקט זה של התערוכה לזכר השואה והגבורה, ישפיע על התלמידים להבין את צדקת הרעיון הציוני בארצנו”.

תלמיד בית הספר, אולג פטוחוב, הציג בתערוכה ציור מרשים והסביר לראש העיר, כי צייר את דמותו של יאנוש קורצ’אק עם תלמידיו: “ליאנוש קורצ’אק ניתנה הזדמנות לברוח ולחיות, אך הוא העדיף למות עם תלמידיו. אני ציירתי אותם כדי להעלות אותם לזיכרון הקולקטיבי, כדי להנציח את זיכרונם”.

התלמיד אופק ברג, כתב על סבתו, עליזה מזוריק ושיתף בהתרגשות את ראש העיר בקורות חייה של סבתו: “היא ברחה מהנאצים אשר ריכזו אותה ואת תשעה אחיה בעיירת מחוז. היא יצאה בסתר וברחה, עד שהנאצים גילו אותה והכו אותה. כל אנשי השכונה נטבחו למוות בתוך בורות הריגה ביער. הסבתא ואחותה נצלו, אך כל אחיהן נרצחו…”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן