news08.net/ads.txt

תלמידי כיתה י’ באילת חקרו את תחום התחבורה בעיר והציגו לנציגי העירייה את ממצאי הסקר ואת המלצותיהם

 

22 תלמידי כיתה י’ בבית ספר התיכון ע”ש גולדווטר המתגברים את מקצוע הגיאוגרפיה (5 יח”ל) חקרו את תחום התחבורה בעיר אילת בדגש על הליכתיות. דרך החקר למדו התלמידים את תחום העיור, שימושי קרקע והתחדשות עירונית בעיר אילת ובכלל. בשבוע שעבר נפגשו התלמידים עם נציגי העירייה והציגו להם את ממצאי החקר. בין ההמלצות שהגישו התלמידים, צביעת מעברי החציה בצבעים, הרחבת המדרכות, הוספת צמחיה מצלה ועוד.

 

את הפרויקט יזמה ציונה לוי המורה לגיאוגרפיה, שנקלטה בעיר אילת בשנה שעברה, במטרה להפוך את התלמידים למעורבים במרחב. לבקשתה, נפגשו התלמידים בתחילת הפרויקט עם נציגי מינהל ההנדסה בעירייה למפגשי הנחיה והם היו זמינים להם לאורך כל התהליך. השבוע נפגשו התלמידים עם נציגי העירייה והציגו להם את ממצאי החקר ואת ההמלצות ליישום. במפגש בו השתתפו מנהלת בית הספר – אפרת זקס, מחנכת הכיתה – ציפי אילון, ציונה המורה לגיאוגרפיה ורכזת המגמה, צוות מינהל ההנדסה בעירייה וסגן ראש העירייה – סטס דינקין האמון על תחום התחבורה, הציגו התלמידים את השאלה המרכזית של עבודת החקר – “עד כמה אילת טובה ונעימה להולכי רגל” ופרטו את התהליך שביצעו כולל מיפוי של מעברי החציה בעיר ושל פסי האטה ובדיקה של המדרכות וקצב ההליכה בעיר. בתום המחקר גילו שאילת יכולה לשמש דוגמא לעיר הפועלת למיתון תנועה על ידי מעברי חציה מוגבהים, ריצוף באבן משתלבת ועוד. עוד מממצאי החקר עלה, כי 64% מהדרכים בעיר במצב טוב. המלצות התלמידים כללו צביעת  מעברי חציה בצבעים, שיפור איכות המדרכות והרחבתן, הוספת מעברי חציה לא רק בצמתים והוספת צמחיה.

לאחר מכן, קיבלו התלמידים סקירה מגורמי ההנדסה על אופן ביצוע עבודות תחבורה במרחב העירוני ועל הפרמטרים שנלקחים בחשבון מרמת התכנון ועד לרמת הביצוע. סגן ראש העירייה סיפר להם על אופן העבודה של ועדת התחבורה העירונית בראשה הוא עומד וציין, כי חלק ממצאי המחקר שלהם יובא לדיון גם בוועדה. עוד עודכנו התלמידים בסקר כבישים שביצעה העירייה באמצעות רכב סריקה מיוחד. על בסיס סקר זה נקבעה תכנית עבודה רב שנית לשדרוג רחובות העיר החל ממשעולים ועד צירים מרכזיים. בהתאם לסקר נמצא כי 72% מכבישי העיר במצב טוב. שאר הכבישים ישודרגו במסגרת עבודה רב שנתית ורק השנה יבוצעו עבודות לשדרוג כבישים בהיקף של 12 מיליון. התלמידים כמובן זכו לשבחים על עבודתם הן מגורמי החינוך והן מגורמי ההנדסה בעירייה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן