תלמידי כנות כובשים את מאדים

האם תלמידים מכפר הנוער כנות ימצאו פיתרונות שיאפשרו את אכלוס הירח ומאדים? 12 יוזמות מישראל ואיטליה הוגשו לתחרות מדעית בינלאומית שמטרתה למצוא פתרונות שיאפשרו אכלוס כוכבי לכת מרוחקים. השבוע, במעמד המדען הראשי של נאס”א איימס וראש סוכנות החלל הישראלית, הוכרז על העפלה של שש מהן לגמר – שתיים מתוכן של תלמידי כפר הנוער כנות

מי אמר שהשמיים הם הגבול? תלמידי כפר הנוער כנות הסמוך לגדרה מציגים הישג בינלאומי שמוכיח שאין גבול שהם לא יצליחו לפרוץ: שתי יוזמות מדעיות שהגו תלמידי הכפר העפילו לגמר “המאיץ המדעי” – תחרות בינלאומית בלווי של נאס”א – סוכנות החלל האמריקאית.

השבוע התקיים אירוע חצי גמר של תחרות המאיץ המדעי, ובסופו נקבעו 6 המיזמים שיעלו לגמר, שיתקיים בחודש מאי הקרוב מול מדעני מכון המחקר איימס בנאס”א. בפאנל המומחים, אשר בפניהם הוצגו היוזמות השונות, ישבו מנהל סוכנות החלל הישראלית, אבי בלסברגר, וגם לא פחות מאשר המדען הראשי של נאס”א, ד”ר ג’ייקוב כהן. עוד השתתף באירוע גם ד”ר אליעד פרץ, מדען מוביל מנאס”א וישראלי לשעבר שבעתיד עשוי להיות אסטרונאוט שיישלח למשימת בחלל החיצון.

מדובר בתכנית חינוכית בינלאומית, במסגרתה בני ובנות נוער לומדים להגות יוזמות מקוריות בתחום החלל ולפתח אותן. התכנית מעניקה לתלמידים כלים מקצועיים שונים להשתלבות בשוק העבודה העתידי תוך התמקדות בתחום החלל ובמשימות שמוצבות לפתחה של נאס”א בשנים הבאות: יישוב הירח ומאדים. מטרת התכנית היא לפתח מיזמים שיסייעו לאתגרים העומדים לפתחן של סוכנויות החלל הבינלאומית ביישוב בני אדם על כוכבי לכת מרוחקים. התכנית בה לקחו חלק תלמידי כפר הנוער כנות כוללת שיעורים טרנס-אטלנטיים, שמועברים על ידי מדענים ומומחים ליזמות מנאס”א, סוכנות החלל הישראלית, המגזר העסקי ועוד.

קבוצות תלמידים מכל רחבי הארץ ואיטליה הציגו – באנגלית – את המיזמים שפיתחו בשנה האחרונה. לבסוף, נבחרו כאמור שישה מיזמים שהעפילו לשלב הגמר. שתיים מהם של התלמידים המוכשרים בכפר הנוער כנות. המיזם הראשון הוא מכשיר להפצת כחוליות – חיידקים – לצורך הגדלת כמות החמצן במאדים; ואילו המיזם השני הוא מכשיר להפקת מים על מאדים. בשנה שעברה, אגב, זכו תלמידי כנות במקום הראשון באותה תחרות בדיוק, כך שהם מקווים להשלים השנה דאבל. את הקבוצה מלווה המורה חני גליצקי, רכזת  מצויינות, מדעים וחינוך חברתי בכפר, שאמרה: “מרגש לראות את הדרך שהתלמידים עשו, במציאות סופר מאתגרת ובתקופת סגר הצליחו להגיע לתוצאות מרשימות בתחרות בינלאומית בזכות ההתמדה ועבודת הצוות. השאיפה למצוינות היא מידת הרצון, הגשמת המצוינות היא מידת ההשקעה, השמיים הם (כבר לא) הגבול והדרך, דרך ארץ”.

בחודשים הבאים, עד שלב הגמר של התחרות, צפויים התלמידים לנסות ולפתח את היוזמות שלהם עוד יותר, לרבות בחינה שלה בהקשר של העולם העסקי. הם יקבלו ליווי צמוד ממדריכים מקצועיים המומחים בתחומי המדעים, במטרה להגיע מוכנים ככל האפשר לשלב הגמר של התחרות בחודש מאי – אז יוכרזו הזוכים בתחרות היוקרתית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן