news08.net/ads.txt

תלמידי צביה אלישיב בלוד מחזרו 84,000 בקבוקים ומהכסף – הכניסו ספר תורה לישיבה

 

מדהים: תלמידי ישיבת צביה אלישיב בלוד אספו במשך כ-5 שנים קרוב ל-84,000 בקבוקי שתיה ושלחו אותם למחזור. בנוסף, הם פיזרו קופות צדקה בעיר וגם שם שלשלו מטבעות. אט אט, מעשרות אגורות ועוד עשרות אגורות, הם צברו הון שהספיק להם להכניס ספר תורה מהודר לישיבה, בעלות של כ-130,000 שקלים.

את הפרויקט המיוחד יזם והוביל מורה מהישיבה – הרב יעקב ויצמן, וכך הוא סיפר: “החברותא ואני, שנינו מורים, רצינו להוכיח לתלמידים שמדברים קטנים אפשר לעשות דברים גדולים, וכמה כוח ההתמדה הוא דבר חשוב. בתחילה הם גייסו את התלמידים למיחזור אלפי בקבוקים, שהסתכמו בסכום של כ־25 אלף שקלים. היו תלמידים שהגדילו ראש והביאו בקבוקים מכל הדיירים בבניין. בכל פעם היינו מוציאים רכב עם אחד המורים עם 1,500 בקבוקים למיחזור. זה עשה לא מעט רעש בעיר”.

נוסף על כך, ניצלו את העובדה שבמהלך תפילת השחרית נוהגים המתפללים לתרום סכום של עשרות אגורות לצדקה. “כל ילד תרם כל יום 30 אגורות, וזה הצטבר”. קופות צדקה שחולקו בבתים סיפקו סכום נוסף, עשר אגורות ועוד עשר אגורות. לבסוף גייסו התלמידים ומשפחותיהם, יחד עם צוות הישיבה, את יתר הסכום. מגפת הקורונה האטה מעט את הקצב, אך לבסוף גויס הסכום הנדרש”.

שבוע לפני ראש השנה זה קרה. התלמידים, שחלקם הספיקו בינתיים לסיים את כיתה י”ב ולהמשיך לישיבות הסדר או לצבא, ליוו בטקס חגיגי ומרגש את ספר התורה החדש לבית המדרש של הישיבה התיכונית, במעמד ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, שהשתתף ובירך את התלמידים על המיזם ועל העשייה החשובה.

הרב ויצמן הוסיף ציין: “זה היה אירוע מאוד מרגש. כדי להריץ פרויקט כזה צריך משוגע אחד ולרתום הרבה אנשים. זה היה טקס מאוד מרגש, ואני כל כך שמח שזה קרה בחגים, רגע לפני שמחת תורה. זה היה יותר מרגש בעיני מהחתונות של הילדים שלי, סוג של לידה. הילדים התרגשו גם הם מאוד, חלקם לא האמינו שיגיעו ליעד הזה. הם רקדו בלי סוף. בעיניי המטרה הוגשמה במלואה – הראינו לתלמידים שמי שאוסף סכומים קטנים לאורך זמן מגיע לסכום גדול, וחינכנו את התלמידים לנתינה ולהתמדה”.

צילום: ישיבת צביה אלישיב לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן