news08.net/ads.txt

תלמידי רחובות סיימו מסע מדע וירטואלי בן 9 שבועות

אגף החינוך והנוער בעיריית רחובות בשיתוף אשכול הפיס הזמינו את תלמידי כיתות ז’ בעיר להשתתף בתחרות ייחודית ולקחת חלק במסע מדע וירטואלי. תלמידים סקרנים, יצירתיים, בעלי מוטיבציה להתמודדות עם אתגרים, שרצו לפתח יכולת עבודה בצוות, אוריינות טכנולוגית וכישורים חברתיים מנהיגותיים נרשמו למסע מדע זה באמצעות בתי הספר.

במשך תשעה שבועות התמודדו 22 קבוצות מידי שבוע עם אתגרים המבוססים על הרצאות שניתנו בזום ועל משאבים רבים באתר התחרות, כגון, כלי שיתוף ברשת, גוגל EARTH, אפליקציות מדעיות, צילום מדעי, מעקב אחרי נדידת ציפורים, אש בעירה ופיצוצים, הסתברות וסטטיסטיקה, טכניקות לעבודת צוות ועוד. במפגש האחרון התקיים אירוע השיא של התוכנית: 13 קבוצות התמודדו בו זמנית עם חדר בריחה וירטואלי סביב העולם, אותו היה עליהם לפתור במהלך שלוש שעות ללא עזרה ותוך הישענות על המיומנויות והידע שרכשו.

חברת מפרש יזמות בחינוך, בהנהלת אורן פרבר, הקימה אתר לתחרות, ניהלה את המסע הוירטואלי ועמדה בתקשורת רציפה מול אשכול הפיס, המלווה את התחרות, ומול בתי הספר וראשי הקבוצות. בדברי הסיכום הציג אורן פרבר את המשובים הנפלאים של הילדים, ציטט את אפלטון “החינוך הטוב ביותר הוא לתת לילד לשחק בדברים נפלאים” והקדיש את התחרות כולה לזכרה של אימו, אילה פרבר ז”ל, שהייתה מורה כ-40 שנים בדה שליט ונפטרה לפני שנתיים.

11 מתוך הקבוצות המשתתפות זכו בפרסים. פרס החשיבה מחוץ לקופסה הוענק לקבוצת “taco team” מדה שליט א’, פרס החשיבה הטכנולוגית לקבוצת “המלכים” מישיבת הדרום, פרס היצירתיות ל”קבוצה מס’1″ מקציר א’, פרס ההתמדה והנחישות הוענק לקבוצת “עמית” מרון ארד, פרס שיתוף הפעולה לקבוצת “המופתניקים” מדה שליט א’, פרס ההתמדה לקבוצת “שחקני המיינקראפט” מקציר א’, פרס החשיבה הוירטואלית הוענק לקבוצת ה”קטינים בלבן”  מחט”ב אמי”ת המר.

4 הקבוצות הטובות ביותר זכו גם בגביעים: פרס החשיבה המתמטית הוענק לקבוצת ה”חוקרים” ממדעים, פרס החשיבה ההנדסית הוענק לקבוצת ה”מדליקים” מדה שליט א’, פרס החשיבה המדעית הוענק לקבוצת ה”מחשמלים” מדה שליט ב’. פרס הקבוצה המצטיינת הוענק לקבוצת ה”קלמנטינות” מחט”ב דה שליט ב’.

“שיתוף הפעולה, ההתמדה והיצירתיות המחשבתית שלכם התגלו בכל אחת מהמשימות שהגשתם במהלך המסע”, נכתב למצטיינים על ידי השופטים. “פירות העבודה שלכם נראו במהלך הגמר, שם הגעתם ראשונים ופתרתם את כל שאלות הבונוס . אין ספק שאתם הקבוצה המצטיינת במסע

***

עירית דוידוביץ , מנהלת אשכול הפיס: “עברנו יחדיו מסע מדעי מרתק בן עשרה שבועות. תחת תנאים של סגר, בתקופת הקורונה, גיבשנו קבוצה איכותית של תלמידים אוהבי אתגרים, שהתחילו בחששות והגיעו לקו הגמר חדורי מוטיבציה ונחישות. אני רוצה להודות לקברניטי העיר, שבזכותם כל זה התאפשר. לראש העיר רחמים מלול, למ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זוהר בלום, למנהלת אגף החינוך והנוער, אפרת צוקרמן, שכל הזמן חושבת איך להוביל את תלמידי העיר לפסגות גבוהות, למצוינות ולחדשנות. למנהלת המחלקה לחינוך על יסודי, רחל בן יצחק, הרוח החיה של חטיבות הביניים והתיכונים, למתאמים הבית ספריים שליוו את כל הקבוצות בבתי הספר ולתלמידים עצמם שנענו לאתגר הייחודי”.

את דבר התלמידים נשאו הילה שמוחה ממדעים, הילה בר אל מדה שליט ב’ וליה גורייבסקי מדה שליט א’ .

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן