תלמידי שכבה י”ב בבית הספר אורט על שם יצחק רבין קיימו טקס מיוחד לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה

כבר שנים ארוכות שתלמידי שכבת כיתות י”ב ששבו ממסע פולין מעלים טקס זיכרון יישובי לציון ערב יום השואה טקס יום השואה. בבית הספר אורט על שם יצחק רבין תלמידי כיתות י”ב יוצאים למסע לפולין בו הם חווים מקרוב את הזוועות והמאורעות אשר התרחשו בשואה.

טקס יום השואה אשר התקיים במתנ”ס מתבסס על חוויות תלמידים מהמסע, על רגשותיהם בעקבותיו ועל אירועי השואה עצמה. הטקס כלל קטעים שתלמידי כיתות י”ב  הקריאו מתוך יומן המסע האישי שלהם ושרו שירים שנכתבו בעקבות השואה, חלקי השירה היו ללא הקלטה וניתן היה לראות שהשירה בוקעת מהלב ומפגינה צער, כעס, כאב וכך גם הקטעים מיומני המסע אשר העלו רגשות עזים, ועוררו צמרמורת בתלמידים, צוות הלימוד וההורים אשר צפו בטקס התייחדו עם זכרם של הנספים.

ראש המועצה, דרור אהרון, נאם וציין את המחויבות העמוקה של המועצה לתמוך בתלמידים היוצאים למסע פולין. מנהלת בית הספר, מרי שפונט: “יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא היום בו אנו מתייחדים עם זכרם של בני עמנו שנספו בשואה. ביום הזה אנו עוצרים את שעון החיים שלנו כדי לזכור בעצמנו ולהזכיר לעולם. השנה במסגרת שבעים ואחת שנה למדינת ישראל יום השואה בסימן תפקידם של ניצולי השואה כמעצבי זיכרון ובוני מדינה. למדינת ישראל אופי ייחודי שמסמל את עברו של העם ומבטיח את עתידו כעם מאוחד ובעל מדינה ריבונית. אופייה הדמוקרטי של המדינה כולל מחויבות לערכים הבסיסיים, שנרמסו בשואה, כמו: כבוד האדם, שוויון, חירות ופלורליזם. אלה מהווים מענה בלעדי לניצחון הרוח האנושית. המסע לפולין הפך עבור תלמידינו את הדפים בספר ההיסטוריה למציאות מוחשית שניתן להושיט את היד ולגעת בה..

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן