תל אביב: זיכרון בסלון בנושא הנצחת השואה דרך ספרות ילדים

האירוע יתקיים מחר 1.5.24 במרכז הקהילתי גלילות, מרכז חדש לתרבות ואמנות של עיריית תל אביב- יפו, שנפתח בימים אלו בצפון מערב העיר

ארגון סאסא סטון, עיריית תל אביב-יפו וזיכרון בסלון מציגים: 

זיכרון בסלון בנושא- הנצחת השואה דרך ספרות ילדים

מחר, יום ד’, 1.5.24, מרכז קהילתי גלילות תל־אביב (בסמוך לוויקס קמפוס, תל־אביב-יפו. בוויז: מרכז גלילות)

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ארגון סאסא סטון יחד עם עיריית תל אביב-יפו והמיזם החברתי זיכרון בסלון, מזמינים את הקהל הרחב לאירוע מיוחד שייערך מחר, 1.5.24 בשעה 17:30 במרכז הקהילתי העירוני גלילות בתל אביב-יפו.

באירוע יתקיים מפגש ייחודי עם השחקנית והסופרת גילה אלמגור אגמון, וניצולת השואה והסופרת חוה ניסימוב, עמן נשוחח על חשיבות הנגשת זיכרון השואה לילדות וילדים דרך ספרים וסיפורים. את האירוע ינחה פרופ’ שי רודין, חוקר ספרות ילדים.

גילה אלמגור אגמון – שחקנית וסופרת, כלת פרס ישראל לקולנוע, כתבה שתי יצירות מכוננות המהדהדות את השואה –הקיץ של אביה (1985) ועץ הדומים תפוס (1992). השיחה עמה תעסוק בנסיבות שהובילו לכתיבת היצירות, באופן שבו התקבלו ניצולי שואה בישראל, ובכתיבה אודות השואה על גווניה השונים.

חוה ניסימוב – סופרת ומשוררת, ניצולת שואה, כלת פרס היצירה ע”ש לוי אשכול, תספר את סיפור הינצלותה כתינוקת וכילדה בפולין, וכן את התהליך שעברה מעיבוד הסיפור הפרטי לכתיבתו לילדים ביצירותיה ,בניהן, הספר  קלידוסקופ (2015), ואת מסעה לאתר את המשפחה שהצילה אותה.

באירוע תוצג התערוכה הייחודית “קליידוסקופ” – המבוססת על הספר המאויר “קלידוסקופ” (2015, הוצאת טל-מאי, עורך: יותם שווימר). הספר מדגים שילוב ייחודי בין טקסט ספרותי המבוסס על סיפורה הביוגרפי של היוצרת חוה ניסימוב, ובין איוריה של המאיירת כנרת גילדר, הבונים יחדיו סיפור אודות ילדות אחרת – ילדות בצל המעבר לגטו, ההסתתרות תוך שימוש בזהות בדויה, וההינצלות בתום מלחמת העולם השנייה.

האירוע יתקיים במרכז הקהילתי גלילות, מרכז חדש לתרבות ואמנות של עיריית תל אביב- יפו, שנפתח בימים אלו בצפון מערב העיר.

מדובר באירוע העירוני הראשון השנה מסוג זיכרון בסלון בעיר תל אביב- יפו, אליו יתווספו מעל ל-80 סלונים עירוניים נוספים ברחבי העיר אשר יערכו בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה וביום הזיכרון לשואה ולגבורה.

ארגון סאסא סטון, המקדם את תחום החינוך לילדים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, שם דגש על הטמעת תחום ספרות הילדים בתרבות הישראלית. מכאן החיבור המיוחד למיזם החברתי זיכרון בסלון ולעיריית תל אביב-יפו להפקת האירוע הספרותי להנצחת זיכרון השואה דרך ספרות ילדים.

להרשמה באתר עיריית תל אביב-יפו

צילום: גילה אלמגור אגמון - גרשון שליוינסקי | חנה ניסימוב - יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן