news08.net/ads.txt

תם עידן: בגיל 82 – אגדת הכדורגל פלה, הלך לעולמו

גדול שחקני ברזיל ואולי הטוב בהיסטוריית הכדורגל עד כה הלך לעולמו

גדול שחקני ברזיל, אדסון ארנצִ’יס דוּ נסימנטוּ שכונה פלה – השחקן היחידי שזכה בשלושה גביעי עולם עם נבחרתו, נחשב לסופרסטאר הברזילאי הראשון, שחקן המאה ה-20 מטעם פיפ”א ו”פראנס פוטבול” – הלך היום (חמישי) לעולמו. בספטמבר 2021 דווח שפלה חלה בסרטן, בנובמבר 2022 החל מצבו הרפואי להחמיר, והיום כאמור, מת בגיל 82.

אפשר להגיד עליו הכל. הוא באמת הגדול ביותר בכל הזמנים, ההוכחה שאפשר להגיע מחיי עוני וצנע לגדולות, באמצעות אישיות כובשת, התמדה ואהבת אדם ומקצוע.

אדסון ארנצִ’יס דוּ נסימנטוּ נולד בעיירה טרס קוראסואס שבמדינת-מחוז מינאס ז’ראיס בדרום-מזרח ברזיל. לז’ואאו ראמוס ולסלסטה, והיה הבכור מבין שלושת ילדיהם. הוא למד מאביו את יסודות המשחק. בתקופת לימודיו בבית הספר בבאורו קיבל אדסון את הכינוי “פלה”, שבו הוא נודע בפי כל במשך השנים. פלה היה בעל הישגים לימודיים נמוכים בבית הספר, והוא בילה את מרבית הזמן במשחק ברחובות, דבר שחיזק את נטייתו לכדורגל. הוא עבד כמצחצח נעליים וגנב בוטנים לשם מכירתם, כדי שיהיה לו כסף לרכישת ציוד משחק. ב-1954, לאחר ששיחק באופן לא מסודר במסגרת קבוצות שכונתיות, הלך פלה בעקבות אביו והצטרף לבאורו אתלטיקו קלובה.

מחלקת הנוער של המועדון נפתחה באותו זמן ונקראה “בקוויניו”, וכמאמנה הופקד ולדמר דה בריטו, כדורגלן עבר מפורסם בברזיל. בהדרכתו של בריטו הגיע פלה לפריחה ברמת המשחק שלו כנער, והצעיד את בקוויניו להישגים בולטים בתחרויות נוער ברחבי המדינה תוך הבקעת שערים רבים. יכולות המשחק העדיפות שלו על פני שאר חבריו לקבוצה ניכרו במידה רבה כישרונו של פלה לא נעלם מעיניו של דה בריטו, האיש שטיפח אותו בבקוויניו. ב-1956, לאחר שעזב את תפקידו כמאמן הקבוצה, נפגש דה בריטו עם הוריו של פלה וביקש לשלוח את בנם לשחק במחלקת הנוער של סנטוס, ממועדוני הכדורגל הבכירים בסאו פאולו בפרט ובברזיל בכלל.

מאז.. היסטוריה. כולם יודעים מה היה פלה, מה עשה פלה ועל תרומתו הגדולה לעולם הכדורגל הברזילאי והעולמי.

בחשבון הפייסבוק שלו נכתב: “השראה ואהבה ציינו את מסעו של המלך פלה, שהלך לעולמו בשלווה היום. במסעו, אדסון הקסים את כולם בגאונותו בספורט, עצר מלחמה, ביצע עבודה סוציאלית ברחבי העולם, והפיץ את מה שהוא הכי האמין שהוא התרופה לכל הבעיות שלנו: אהבה. המסר שלך בחיים יהפוך למורשת לדורות הבאים. אהבה, אהבה ואהבה, לנצח”.

צילום: מתוך הפייסבוק של פלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן