תנועת “תוצרת הארץ” ציינה עשור לפעילותה בלוד בנוכחות שר התרבות והספורט, הרב שי פירון ועוד

 

אירוע העשור של תנועת קהילות הצעירים של ישראל ‘תוצרת הארץ’, התקיים בשבוע שעבר בלוד, בנוכחות שר התרבות והספורט חילי טרופר, הרב שי פירון המלווה את התנועה מראשיתה, איציק שמולי ממייסדי התנועה ואחרים.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו:
“‘תוצרת הארץ’ היא למעשה תוצרת לוד, תנועה נפלאה שנולדה כאן בלוד ע”י התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית והפכה עם השנים למעצמת קהילות, לרשת של קהילות בישראל.  דור של צעירים שלוקחים בעלות על עתידם ורשת שרק ממשיכה להתפתח. אני נפעם ונרגש לראות שמהעיר לוד יצאה תורה, איך מיזם שהוביל קומץ קטן של אנשים שחלמו גבוה- קבוצת אקטיביסטים שהגיעו ללוד בתקופת המחאה החברתית, בהם ליאור ז’ורנו חפץ, יובל בדולח ואיציק שמולי ובסך הכל 18 סטודנטים אידיאליסטים, חלוצים עם שאיפות לעשות ולהוביל לשינוי, הופך לתנועה ארצית, חוצת מגזרים ומרחב גיאוגרפי, המשנה את פני החברה הישראלית, עם 15 קהילות הפועלות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בכל רחבי המדינה”.

באירוע נכחו : שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הרב שי פירון, נשיא תנועת “פנימה” ושר החינוך לשעבר, איציק שמולי, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה לשעבר וכיום, הנציג בישראל של הפדרציה היהודית של ניו יורק, ראש עיריית לוד עו”ד יאיר רביבו, עובד יחזקאל, מזכיר הממשלה לשעבר, כיום יו”ר חברת תארא לייעוץ אסטרטגי, אסנת אלרואי, מזכירת מפעל הפיס.

הצעירים הפעילים בקהילות תוצרת הארץ כבר חתומים על הקמת 3 גני ילדים מעורבים לחילונים ודתיים ובית ספר יסודי חקלאי מעורב בעיר לוד; על בניית מרחב בילוי בטוח לצעירים בקרית שמונה; על הקמת מיזם המלווה משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים בחצור הגלילית; הוצאת ספר עם סיפוריהם של שורדי שואה בנוף גליל; הפגנות מחאה שקטה נגד אלימות ברהט ועוד. זוהי רק טעימה קטנה מעשייה ענפה. צעירי ובוגרי תוצרת הארץ יוזמים ומובילים טורנירים ספורטיביים ביישובים בהם הם פועלים, מקימים מעגלי שיח ותמיכה לנשים אחרי לידה; מרכזי הכשרות לכניסה לעולם העבודה, מסיבות ענק לצעירים ועוד ומשפרים את היישובים בהם גדלו או בחרו לעבור אליהם, בדרום, מרכז וצפון הארץ. התנועה, היא פרי חשוב של המחאה החברתית של שנת 2011, הוכחה כי המחאה נטעה יתדות של שינוי בשטח ושינתה מציאות. השנה האחרונה היתה סוערת במיוחד בקהילת תוצרת הארץ בעיר לוד. קהילות יהודים וערבים ששיתפו פעולה, עברו משבר אמון, נטישה ובנייה מחדש בעקבות אירועי מאי 2021.

מנכ”לית התנועה היא שרון אביס. תפקידים קודמים: מנהלת דור ההמשך העולמי של קרן היסוד – המגבית המאוחדת לישראל, מנהלת הפיתוח הארגוני ופיתוח המנהיגות בארגון ושליחת קרן היסוד במלבורן אוסטרליה, במשך 11 שנים. יועצת ומדריכת ארגונים ותאגידים בתחומי ההדרכות לפיתוח מסרים ופרזנטציות, במשך 10 שנים. בעלת תשוקה חברתית וציונית גדולה, אשת חזון ומעש.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן