news08.net/ads.txt

תערוכה חדשה בגלריה בבית יד-לבנים ברחובות

 

אלה לושי – פריחה

עיריית רחובות, החברה העירונית ובית יד לבנים מזמינים את הציבור לתערוכה חדשה בשם “מסע, משא, מסה” של האומנים תושבי העיר – אלה לושי ויורם טלמון, שלוקחים אותנו למסע אישי ולאומי באמצעות צבע, חומר וטקסטורה.

פתיחת אירוע חגיגי ביום חמישי, 10.11.22, שעה 19:30 בגלריה בבית יד-לבנים. אוצרת: רוני אנקורי.  נעילת התערוכה: 29.12.22.  

עיריית רחובות, החברה העירונית ובית יד לבנים מזמינים את הציבור לתערוכה חדשה בשם “מסע, משא, מסה” של האומנים תושבי העיר – אלה לושי ויורם טלמון.רוני אנקורי, אוצרת התערוכה, ציינה כי מדובר בתערוכה אינטימית ומפתיעה ושני האומנים לוקחים אותנו למסע אישי ולאומי באמצעות צבע, חומר וטקסטורה. התערוכה נעה בין קרבה לריחוק – עבודות קטנות ואינטימיות של יורם, שרק במבט מקרוב ניתן להבחין בפרטיהן לבין עבודות הענק של אֵלַה, אשר חולשות כמעט על קיר שלם. המעבר בין המראה הראשוני האסטטי והלוכד את העין לבין המבט מקרוב, מגלה את השכבות ופרטי היצירות.

 

אֵלַה לושי, בוגרת הוראת האמנות הפלסטית במדרשה לאמנות רמת השרון, בעלת תואר ראשון מהמדרשה לאמנות בית ברל, זוכת פרס חינוך לאמנות וציון לשבח מטעם המנהל הפדגוגי והפקוח משרד החינוך, עבדה במשך 25 שנה במערכת החינוך ולימדה אומנות. אֵלַה עוסקת בנושאים של זהות, משפחה ומורשת, מציירת את הזיכרון הקולקטיבי של הדור השני ושל עמנו. היא מנציחה את זיכרון השואה בצבע, בניגוד אולי למצופה, ובכך משמרת את החיים המלאים שהיו באירופה טרום המלחמה. היא יוצרת דוגמאות גאומטריות רפטטיביות דחוסות, שאינן משאירות שטחים ריקים ומתכתבת בעבודותיה עם אורנמנטיקה איסלמית ושורשים יהודים באירופה, חושפת סודות מן העבר המשליכים על ההווה. היא מציירת באקרליק על קנבס .

 

לושי אמרה השבוע: “על גבי הקנבס אני מבטאת באופן מטאפורי, במבט – את המסע להגדרת הזהות העצמית והחברתית, שהינם לעיתים סמויים מן העין ולעיתים חשופים. בעבודות אני יוצרת מרחב גיאומטרי המגלם בתוכו הן את מחזוריות החיים הקולקטיבית והן את הקונקרטיזציה של הסיפור האישי, המשפחתי וההיסטורי”.

האמן יורם טלמון, הוא גם פסיכיאטר ורופא פנימי,שמצייר על חלקי ארונות וריהוט מפורק, עצים ישנים וקנבסים ממוחזרים, “עבודות הרדי מייד” שלו מושפעות מחומר עליהן הן מונחות. יורם עובד בשכבות של צבע, משאיר בחלק מהעבודות את הציור המקורי ובורא מעליו יצירה חדשה. בעבודותיו הנושא והרקע משלימים זה את זה ומרכז הציור מתקיים פעמים דווקא בשולי היצירה ולא במרכזה. יורם, שמעולם לא למד ציור באופן רשמי (פרט לקורס “הציור האינטואיטיבי” בו השתתף עם בתו הגר), מצייר דמויות בקווי מתאר שחורים וממעיט בפרטים כמגדר, גיל וזהות ורק ברמיזה ניתן להבחין באינטראקציה בין הדמויות ומה הוא מינן עבודותיו מחוספסות, אינן מלוטשות ומתכתבות עם ציורים שבטיים, נאיביים. הוא מצייר במגוון רחב של צבעים כאקריליק, צבעי שמן, צבעי מים, עפרונות, טושים וגועש. מאז הלכה לעולמה בתו הגר, מקפיד יורם לצייר חור שחור כמעט בכל ציוריו, לזכרה. זאת תערוכתו השישית והשנייה בבית יד לבנים רחובות.

צילום: רועי טלמון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן