news08.net/ads.txt

תערוכה חדשה ברמלה: ‘מציאות, אולי מדומה’

המרכז לאמנות עכשווית ברמלה פותח מחדש את שעריו עם ‘מציאות, אולי מדומה’, תערוכה חדשה בהשתתפות שלושה אמנים בולטים. קרן גלר, יובל שאול טל שוחט. בתערוכה שאצרה ד”ר סמדר שפי, מיצב וידיאו חדש  של קרן גלר, ‘טרופיקאריום’, ציורים אבסטרקטים  של יובל שאול וצילומים טל שוחט. המפגש עם העבודות מעלה תהיות ושאלות אודות ייצוג והכרת המציאות, שאלות שהשלכותיהן נוגעות לכל תחום בחיינו. הפתיחה 23.3.2021

כותבת האוצרת סמדר שפי: “קרן גלר, יובל שאול וטל שוחט מתבוננים ויוצרים סביב שאלות הממשי והמדומיין, החלום והסימולאקרה (העתק, שיכפול, ללא מקור). מה שנדמה כמוחלט מתגלה כנזיל, כבר-החלפה, שכבות של סיפור ואשליה ממסכות זו את זו ומתוכן עולים רגעים, לעיתים מצמיתים, ומתגבשים לצלילות נדירה. המפגש עם העבודות יוצר כר לחשיבה והרהור על שאלות ומושגים אודות ייצוג והכרת המציאות. יצירת אמנות מתקיימת במקביל למציאות. היא  יכולה לתאר מציאות, להתוות מציאות מקבילה, מומצאות, נסתרת , רבודה, אולי מדומה, להשתמש בטווח האמצעים שבין מסורתיים, כמו ציור , או חדשים כמו משקפיVR “.

אמנית הוידיאו קרן גלר צילמה את טרופיקאריום (Tropicarium), בקניון מסחרי בבודפשט. מיצב הוידאו  החדש, שנעשה עבור החלל ב CACR  כולל חמישה מסכים ושתי הקרנות על נייר. גלר עוקבת אחר התרחשות אבסורדית בה קהל יושב באולם וצופה בכרישים המוחזקים בתנאי שבי אכזריים ומתייחס לכך כתחליף לצפייה בטבע. דומה שהקהל הצופה בחיזיון המלאכותי, בקניון משמים, שבוי גם הוא. מודלים כלכליים-חברתיים מכתיבים עבורו לא רק את אימוץ מרחב הקניות כמרחב תרבות וחוויה אלא גם ריחוק מוחלט, בדידות וקהות חושים בה בידור ואכזריות מותכים לבלתי הפרד.

העבודות האבסטרקטיות של יובל שאול ממשיכות מסורת ארוכה, מודרניסטית של ציור שהחלה בתחילת המאה הקודמת. שאול מציעות מופשט רענן, מודע היטב להיסטוריה ממנה צמח וגם להיותו, במידה מסוימת, חריג בציור הישראלי. שאול יוצר בציורים מרחב שנדמה שאפשר לצלול לתוכו  אך בה בשעה הוא קשיח כאילו מכוסה בקליפה מבהיקה. ברק הצבע בציוריו אינו משקף את סביבתו אלא מבליח כישות שאינה תלויה במבט הנתלה בה.

טל שוחט מזקקת ומחדדת בצילומי העצים דימויים מוכרים, ומתעתעת בתפיסות המציאות שלנו. בהיגיון החלום שלה עץ צומח לפני שטיח, או מסכים כבדים, האור מתנהג בדרכים מיוחדות והשקט מהדהד חגיגי. העבודות הן מפגן ראווה של מלאכותיות שיש בה פן שביר וחוט  פואטי בניסיון להגיע לשלמות. (העבודות באדיבות גלריה רוזנפלד).

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל ציין : “אנו נרגשים לקראת פתיחתו המחודשת של המרכז לאמנות עכשווית בעיר במסגרת החזרה לשגרה. המרכז מהווה מרכיב תרבותי חשוב ומרכזי המשקף את החיים המשותפים בעיר רב תרבותית. התערוכה החדשה, החמישית בסדרה, היא הוכחה שרמלה מצויה על מפת האמנות העכשווית בישראל, כיאה לעיר תרבות מובילה. אני מזמין את הציבור להגיע ולבקר במרכז לאמנות עכשווית ברמלה ולהנות מאמנות עכשווית בעיר רב תרבותית”.

אירוע פתיחה – שישי 9.4.2021 ב-12:00 שיח גלריה עם אמנית הווידיאו קרן גלר בשעה 11:00. כניסה חופשית. נעילה: 15.8.2021.

המרכז החדש לאמנות עכשווית רמלה  CACR  נפתח לפני כשנה ע”י עיריית רמלה וקרן רמלה וחלליו ממוקמים בבניין מנדטורי משנת 1922. המרכז מציע אמנות מהמעלה הראשונה כשמטרתו להרחיב את המקום שתרבות תופסת בחיינו. המרכז הוא מקום בטוח לדיון בנושאים מעוררי מחלוקת או כאב, להתעמת עם אתגרי ההווה ולדמיין את העתיד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן