תערוכה מיוחדת לראשונה בישראל: קול גלגל מוצגת בקריית אונו 

25 אמנים, חברי פורום אמני קריית אונו, קיבלו מצע אחיד ליצירה – גלגל אבל עטוף יריעות ניילון שחורות | הם התבקשו לעסוק בסמליותו, לפרקו ולהרכיבו, כדי להגדיר מחדש את אופן ייצוגו המסורתי, בהתאמה לנושאי התערוכה

תערוכת קול גלגל: גלגל האבל שזור הפרחים, שאלפי אלפים כמותו יפוזרו בבתי הקברות והאנדרטאות בישראל, עומד במרכזה.

תערוכת “קול גלגל”  תיפתח הערב (9.5.24) בגלריית הפטיו בספרייה העירונית בקריית אונו. עשרים וחמישה אמנים ואמניות, חברי פורום אמני קריית אונו, קיבלו מצע אחיד ליצירה – גלגל אבל עטוף יריעות ניילון שחורות. הם התבקשו לעסוק בסמליותו, לפרקו ולהרכיבו, כדי להגדיר מחדש את אופן ייצוגו המסורתי, בהתאמה לנושאי התערוכה – שכול ואובדן, פריחה וקמילה, מחזוריות החיים והטבע, חוסן נפשי, הנצחה ושלום.

התוצאה היא סדרת פרשנויות מגוונות המתפרשות על פני ציור, צילום, פיסול, קולאז’, קראפט ומדיה מעורבת, המציעות נקודת מבט ייחודית, אישית ואנושית אשר אינה מנותקת מן המציאות של כאן ועכשיו – מלחמת “חרבות ברזל” ואירועי השבעה באוקטובר, אשר גבו מחיר כבד של הרוגים, חיילים ואזרחים – אלפי זרים, אלפי גלגלים.

התערוכה הופקה על ידי מתנ”ס קריית אונו. אוצרת התערוכה עדי לוי פאר מנהלת תחום האמנות הפלסטית במתנ”ס. עדי לוי פאר מסרה: “לפני מספר חודשים, פורום האמנים יצר את תערוכת “הבית בין שבר לתקווה” שזכתה לתהודה רבה וחשבתי שהשנה הזו, שנה בה יום הזיכרון יהיה אחר משנים קודמות אני חייבת לבטא את הכאב בדרך אמנותית. גלגלתי מחשבה וחשבתי מהו האייקון המזוהה ביותר עם יום הזיכרון ומכאן יצאתי לדרך”

התערוכה, בה ניצבות חלק מהיצירות על במות שחורות אחידות בשתי שורות, גורמת למבקרים בה לחוש כאילו נכנסו לחלקה בבית עלמין. הסיור בין העבודות התלויות, להן מסגרת שחורה מאסיבית, הינו מסע בין כאב לחמלה, בין יגון לתקווה מחודשת לעתיד טוב יותר.


מיכל רוזנשיין ראש העיר קריית אונו הגיעה השבוע לספרייה העירונית, למפגש עם פורום המשפחות השכולות, כשבמקביל מתנהלת הקמת התערוכה ומסרה: “כשאמן פוגש כאב, ומעבד אותו זה מתבטא ביצירה. אנו מוצאים את עצמנו בעיצומה של מציאות כואבת בין הצבעים הקודרים אותם מייצרת המציאות אנו פוגשים גם תקווה. יצירות האמנות בתערוכה הן לא רק השתקפויות של אובדן בלתי נתפס. הן גם נושאות בחובן תפילה לשקט, לחמלה, ולשלום. תודה גדולה למתנ”ס על היוזמה ולעדי לוי פאר האוצרת”

ירון יעקבי חבר הנהלת המתנ”ס: “מדובר בתערוכה בעלת עוצמה יוצאת דופן. בני המשפחות השכולות התרגשו מאד מהמחווה האמנותית ואני חייב לומר שהתוצאה מרגשת מאד ומוקירה את זיכרון הנופלים והנופלות. אני מזמין את תושבי ותושבות קריית אונו להגיע לגלריית הפטיו ולהתרשם בעצמם”

התערוכה פתוחה לציבור למשך שבועיים עד ליום חמישי 23.5.2024 בשעות הפעילות של הספרייה.

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

צילום: מתנ"ס קריית אונו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן