news08.net/ads.txt

תערוכה “משפחת אדמה”: על ראשית ההתיישבות ברחובות ועד ימינו  

“התערוכה עוסקת בפער בין חזון הקמת המושבה, פיתוח פרדסיה ושדותיה, במקביל לפיתוח התרבות והחינוך לעומת המציאות הישראלית הנוכחית”
שיח גלריה לציון יום הולדתה העברי של העיר בתערוכה “משפחת אדמה”

הגלריה העירונית לאומנות רחובות מזמינה את הציבור לשיח גלריה לציון יום הולדתה של העיר רחובות בתערוכה “משפחת האדמה”.

התערוכה מציגה ציורי ענק על ראשית ההתיישבות בעיר ועד ימינו. האמנית היא רתם רשף, נינתו של מייסד העיר משה סמילנסקי. יום שישי, 23.2 בשעה 10:30 בגלריה ברחוב גולדין 2, רחובות, הכניסה חופשית

לכבוד יום ההולדת העברי של העיר רחובות, הגלריה העירונית תקיים ביום שישי 23.2.24 אירוע השקה ושיח גלריה מיוחד ליצירותיה של האמנית רתם רשף, נינתו של מייסד העיר משה סמילנסקי. שיח הגלריה יתקיים בתערוכה “משפחת האדמה”, בהשתתפות האוצר חגי שגב והאמנית, רתם רשף, אשר הקדישה את התערוכה המיוחדת לרחובות ולמייסדיה.

ביצירותיה, רתם רשף חוזרת לרחובות, עיר הולדתה, ומציגה תערוכה שעוטפת את המבקר בה בבדי ענק, שעליהם ציורים הנעים בין פיגורטיביות להפשטה כאשר הנושאים מתייחסים גם להיסטוריה ולחזון של מייסדי העיר וגם עוסקים  בתושביה כיום, במאה ה-21.

התערוכה עוסקת בפער בין חזון הקמת המושבה, פיתוח פרדסיה ושדותיה, במקביל לפיתוח התרבות והחינוך לעומת המציאות הישראלית הנוכחית, שחלקה המשך ישיר לחזון ההוא, וחלקה שיברו של החזון. סמילנסקי שעסק בכל אלה כדי להגשים את חלום ההתיישבות והתרבות, השפיע על נינתו שנים מאוחר יותר. התערוכה היא עדות מפוכחת לפוטנציאל השיתוף, הרפלקציה ועיבוד המציאות באמצעות אקטיביזם חברתי ובאמצעות האמנות.

רשף עוסקת בטכניקת הטבעת חומרים מן הטבע, כאלה שנתפסו כמיותרים ועודפים, תוך שהיא יוצרת מהם תעתועי זיכרון של מה שחדל להתקיים, אך חוזר בגלגולו החדש האמנותי. שילוב מסקרן זה מזמין את המבקרים לחוויה שונה ומיוחדת.

אירוע שיח הגלריה: יום שישי, 23.2.24, י”ד באדר א’, בשעה 10:30, הכניסה חופשית.

שעות ביקור בתערוכה: ימים א’-ה’ 19:00-08:00, ימי שישי 12:00-08:00, בבית התרבות ע”ש סמילנסקי, רח’ גולדין 2, רחובות

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יובל חי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן