news08.net/ads.txt

תערוכה שאתם חייבים לבקר בה: “קשר משפחתי” המשלבת את סיפורן של הני שקולניק בת ה-88 ובתה, סבינה סעד באמצעות טכניקה מעורבת בבית יד לבנים

adamo ed eva e il serpente blu (1)

לתערוכה “קשר משפחתי”, שתיפתח מחר בבית יד לבנים, אתם חייבים ללכת: אם ובת, הני אלכסנדר שקולניק וסבינה סעד, כל אחת אמנית בפני עצמה וביחד הן חוברות לחגיגה משותפת של צבעים, נושאים ומרקמים, בוחנות ומאתגרות את גבולות החומר, בטכניקות חדשות ובהקשרים חדשים ומפתיעים. אוצרת: רוני אנקורי.

השתיים מתקשרות עם עברן היהודי ועם עברן האיטלקי, מספרות את סיפור חייהן באמצעות צילום, סריגה, רקמה, שזירת חרוזים, כתיבה, גזרי נייר וציור. על אף שהיצירה של כל אחת מהן עומדת בפני עצמה, קיימת סימביוזה גלויה וסמויה ביניהן. הני מביטה אל העולם דרך עדשת המצלמה החל משנות השישים, בודקת צילום ספונטני, מעובד ומבוים. בודקת טכניקות, זוויות  וחשיפה לאור. צילום משותף של שתיהן בימי ראשון, הפך לריטואל קבוע, כשהאב הלך למשחק הכדורגל, היו השתיים בוחרות את זווית האור הטובה ביותר בבית, לשעות רבות של צילום משותף, כשהני מצלמת וסבינה מדגמנת – ובאמצעים דלים כדוגמת מצלמה פשוטה נוצר צילום מסקרן ומאתגר, המתנתק מהמציאות היומיומית.

לפני עשור, עם עלייתה לארץ בגיל 88, למדה הני במועדון גיל הזהב את מלאכת שזירת החרוזים לשרשראות. אולם ידי הזהב והדמיון אתגרו אותה לבדוק מחוזות נוספים, ביד בוטחת החלה ליצור מחרוזים, עולמות קסומים, סיפורי תנ”ך, אירועי ספורט ואירועים מחיי היום יום. סבינה מציירת וכותבת סיפורים ואנקדוטות מחייה ומחיי משפחתה על נייר אריזה נושן של פירות  מהארץ ומאיטליה. סיפורים נוסטלגיים אלה, מוגשים לצופה באמצעות ציור נאיבי ובכתיבה כנה ובתיבול הומור או עצב. היא אף יוצרת במגזרות נייר ובציורי גואש, אוספת ומלקטת פריטים והופכת אותם לאמנות ready made.

הפתיחה תתקיים כאמור, מחר: יום חמישי 31.8 בשעה 20:00 בבית יד לבנים ןלמשך כחודש וחצי. נעילת התערוכה ב-18.10. ניתן לבקר בתערוכה בימים א, ב’, ד’, ה’ בין השעות 15:00-9:00 וביום ג’ בין השעות 13:00-9:00, 18:30-16:30. בתאריכים 12-13.9.17 ובחול המועד סוכות התערוכה תהא סגורה.

 

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן