תעשו הרבה כבוד לנציגת באר יעקב במשלחת הסיוע לטורקיה

“האזרחים הטורקים מאוד אסירי תודה ומפרגנים. לא מובן מאליו בכלל. יוצר תחושה סיפוק אדירה”

תעשו הרבה כבוד לרס”ן מרינה מלצר, בת ה-39 מבאר יעקב – מפקדת המרכז הרפואי ירושלים – ש

השתתפה ולקחה חלק משמעותי במשלחת לטורקיה שטיפלה בניצולי אסון רעידת האדמה בטורקיה.

לדבריה, תחילה הייתה דילמה האם לפתוח ביה”ח שדה בזירה הקשה. בסוף הם נכנסו לביה”ח נטוש לגמרי בעיר בו רוב אנשי הצוות המקומיים נפגעו ולא יכלו לתת שירות. לאחר שקיבלו אישור מפיקוד העורף להשתמש במבנה הוחלט לפרוס בתוך מבנה בית החולים מחלקות מיון, אשפוז וחדרי ניתוח וטיפול נמרץ שהקימו מאפס. מרינה משתפת כי הם הצליחו לבנות את בית החולים במקום הודות לציוד שקיבלו מהארץ שאיתו איבזרו את המקום מבחינה רפואית ולוגיסטית.

תפקידה של מרינה במשלחת היה לשמש כאחות במחלקת האשפוז, היא טיפלה בפצועים שהגיעו מהמיון והיו צריכים השגחה, או בפצועים שהיו בטיפול נמרץ ומצבם השתפר. היא מספרת שתחילה מרבית האנשים חולצו או נפגעו בהריסות והגיעו עצמאית, ולאחר מכן זה התקיימה רפואת שיגרה לחולי לב, סכרת, כליות וכו’. כאמור, מאחר והמשלחת הישראלית השמישו את בית החולים הוא יכול לתת מענה בטוח לאזרחים, גם כאלה שאינם קשורים לרעש האדמה.

מרינה משתפת כי נוצר אמון שהביא לקשרים מדהימים בין האחים והאחיות – הישראלים, הטורקים והסורים כאחד: “האזרחים הטורקים מאוד אסירי תודה ומפרגנים. לא מובן מאליו בכלל. יוצר תחושה סיפוק אדירה”, אמרה.

מרינה עלתה ארצה בשנת 1990, כשהיא בת 6.5 עם הוריה ואחותה – אחות ומנהלת מרפאות חוץ בבית חולים. בשנת 2001 התגייסה לקד”צ אחיות, למדה בביה”ס לאחיות בוולפסון, השלימה תואר ראשון לסיעוד ובהמשך תואר שני בבריאות הציבור בהתמחות בניהול מצבי חירום ואסון. בנוסף, במהלך השנים שימשה כמפקדת ר”ם 2 ושירתה בתפקידי מטה בחיל הרפואה ובתפקידים נוספים בצבא וכחלק מהשירות טיפלה בפצועים בלבנון השנייה, עופרת יצוקה, צוק איתן ועוד.

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ניר
ניר
1 year ago

מרינה תותחית שלי!

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ניר
ניר
1 year ago

מרינה תותחית שלי!

דילוג לתוכן