תצפית מתנדבי עמותת אור ירוק בנס ציונה: כשליש מהנוסעים שניצפו נסעו ללא חגורת בטיחות

מתנדבי עמותת אור ירוק ערכו בשבועות האחרונים תצפיות בכ-140 יישובים שונים ברחבי הארץ, בהם נס ציונה, במטרה לדגום את מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות ועל ידי כך לאמוד את שיעור השימוש בחגורת בטיחות בארץ.

תוצאות התצפית בנס ציונה – מספר הרכבים שנצפו: 20, מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג): 31, מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג): 9, אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שניצפו: 29%, מספר הילדים שנצפו לא חגורים: 0.

לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ”ס, בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נפגעו 401 בני אדם בתאונות דרכים כאשר לא השתמשו באביזרי בטיחות ובהם ללא חגורת בטיחות, 19 בני אדם נהרגו ו- 123 נפצעו באורח קשה. מעמותת אור ירוק נמסר כי “חגירת חגורת בטיחות ברכב נתפסת בעיני רבים כעניין בסיסי שבלעדיו לא נוסעים, יחד עם זאת מדי שנה אנחנו מופתעים לגלות שנוסעים רבים אינם מקפידים להשתמש באביזר בטיחות כל כך יומיומי זה. בהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים אין מספיק אכיפה והסיכון לנוסעים הוא רב. הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים כשאינם חגורים. אם תהיה הרתעה מספקת בדרכים, כל נוסע ידאג להיות חגור ונוכל לצמצם את מספר הנפגעים”.

במקרה של תאונת דרכים, כאשר הנוסעים ברכב אינם חגורים בחגורת בטיחות, הם עלולים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם. החגורה שומרת על חייהם של הנוסעים ברכב כאשר מתרחשת תאונה, מאחר והיא מפזרת את עוצמת המכה על פני שטח הגוף של הנוסע ושומרת עליו בתוך כסאו וברכב. על פי נתוני עמותת אור ירוק, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון לפגיעה חמורה ב-40%.

(צילום: ארכיון)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן