תרגיל חילוץ ברחובות

אגף הביטחון ויחידת החילוץ העירונית תירגלו נפילת טילים וחילוץ בחמישה אתרים שונים ברחבי העיר רחובות

אגף הביטחון ויחידת החילוץ העירונית תירגלו נפילת טילים וחילוץ בחמישה אתרים שונים ברחבי העיר

לאור ההתפתחויות מדרום ומצפון, עיריית רחובות, בהובלת אגף הביטחון והחירום, נערכה גם לתרחיש מלחמה רב זירתי.
יודגש כי התרגולים וההכשרות נערכים בימי שגרה במשך כל ימות השנה, מספר פעמים בשנה. אולם מתחילת מלחמת חרבות ברזל נערכו ועוד ייערכו מספר תרגילים- על מנת להתכונן ולשפר את המוכנות במקרה של הסלמה נוספת.

יחידת החילוץ העירונית שפועלת במסגרת אגף הביטחון היא יחידה התנדבותית בת עשרות מתנדבות ומתנדבים תושבי רחובות, שהוכשרו מקצועית לחילוץ, והיחידה צפויה לפעול במתן סיוע ראשוני וחילוץ לכודים מאתרי הרס. המתנדבים ליחידה עברו הכשרות רבות ותרגילים בחילוץ מאתרי הרס במהלך השנתיים האחרונות.

אמש נערך תרגיל ייחודי ליחידה זו בשעות הערב והלילה. עשרות מתנדבי היחידה חולקו למספר צוותים במסגרת תרגיל רחב היקף בכל העיר, בשילוב עם כוחות הביטחון והשיטור העירוני וכן עם מתנדבי איחוד הצלה.

התרגיל המשולב דימה תרחיש של 5 נפילות טילים בחמישה אתרי הרס שונים ברחבי העיר, עם לכודים ונפגעים.

מפקד יחידת החילוץ העירונית הראל אליה תכנן והוביל את התרגיל יחד עם צוות אגף הביטחון בעירית רחובות – הכולל את מנהלי החירום, קב״טים , אגף התקשוב וכן את מכלולי החינוך , מכלול אוכלוסיה ומכלול מידע לציבור והמוקד העירוני.
מטרת התרגיל הייתה להביא לידי ביטוי את התיאום בין כלל גופי העירייה ואת פעילות מתנדבי היחידה. הכל נעשה תוך כדי שימוש בציוד חדש והפעלת טכנולוגיה חדשה מהשטח, לקישור של כל הזירות והזרמתה למרכז ההפעלה, לקבלת חיווי בזמן אמת.

אליצור זרחי, מנהל אגף ביטחון וחירום: ״יחידת החילוץ העירונית פועלת ומתרגלת גם בימי שגרה. התרגיל אמש הביא לידי ביטוי את תכלול גופי העירייה וכל הציוד שנרכש למטרה זו, והוא מהווה נדבך נוסף בהכשרה- ועליית מדרגה ביכולות העירייה לבצע חילוץ והצלה במקרה הצורך״

◼️ לקבוצת חדשות רחובות בווטסאפ לחצו כאן

צילום: דוברות העירייה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן