תת טפסר יהודה קסנטיני: “נמנע אסון גדול בשריפה במלון לאונרדו באילת” | כל הפרטים

במהלך השבת התקבלו במוקד 102 התקבלו מספר הודעות על שריפה שנראית בקומה חמש במלון לאונרדו פלאזה באילת.

צוותי כיבוי והצלה מתחנת אילת שהוזנקו למקום האירוע זיהו כבר בשלבים הראשונים שריפה בחדר בקומה חמש ומיד החלו לגבש דרך פעולה לפינוי האורחים לסריקה וכיבוי מחשש להתפשטות השריפה.  צוותי הכיבוי והחילוץ חולקו למספר גזרות והחלו בפעולות כיבוי מתוך המלון ובעזרת מנוף גבהים מחוצה לו. מפקד תחנת אילת תת טפסר יהודה קסנטיני שנכח במקום מסר:
“אירוע במלון מיד מקפיץ את כלל הכוחות בטח ובטח שמדובר בשיא עונת התיירות ואילת עמוסה במטיילים, מיד עם הגיענו למקום חולקו הצוותים לגזרות כאשר צוות אחד פועל ממנוף לסריקה אחר לכודים, וצוותים פועלים מתוך המלון בכדי לפנות את הקומה בה פרצה השריפה ואת הקומה מעליה מחשש לחדירת עשן והתפשטות. פעלנו לפינוי כלל האורחים בצד המערבי בקומות 4,5,6 תוך פעולות כיבוי של החדר הבוער. הודות למערכות הכיבוי האוטומטיות נמנעה התפשטות השריפה לחדרים נוספים והעשן נפלט החוצה”.

חוקר שריפות מכבאות והצלה תחנה אזורית אילת סיים את חקירת האירוע שהתבצעה במשך הלילה. לדברי מפקד התחנה תת טפסר יהודה קסנטיני שקיבל את מסקנות החקירה, “מחקירת האירוע עולה, כי השריפה נגרמה מתהליך עישון שהתבצע באחת מהמרפסות בקומות העליונות וגרמה לשריפה ולהתלקחות פינת הישיבה שהיתה עם מגבות ובגדים במרפסת החדר שנשרף. אין ספק שבזכות תגובה מהירה לוחמי האש במקביל לפעולתם של מערכות הכיבוי האוטומטיות נמנע אסון גדול. בתקופה זו אילת מלאה בנופשים והמלונות מלאים עד אפס מקום כך שניתן להבין כמה מורכב יכל להיות אירוע מהסוג הזה. חשוב לציין גם שאילת לא רק מלאה בנופשים אלא גם בכלי רכב שחלקם אף הפריעו למעבר רכבי הכיבוי ולהצבת מנוף הגבהים. זה המקום לבקש מהציבור לשמוע להנחיות, להחנות את הרכבים רק במקומות מוסדרים שאינם חוסמים את מעבר כוחות ההצלה. נוסף על כך בסיום עישון סיגריה/נרגילה יש לוודא כיבוי מלא של הסיגריה/גחלים”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן