news08.net/ads.txt

🎥 השנה ה-13: גיא יעקובי, הביג בוס של השפיגל, על חיי הלילה ברחובות: "לא השקיעו פה מספיק, יש דעיכה בפארק המדע בשנים האחרונות – וחבל"

אין ספק בכלל כי השפיגל הוא המקום הכי חזק בעיר, הכי לוהט בעיר ונחשב בין שלושת המקומות הוותיקים במדינה ששרדו לאורך זמן – ובהצלחה. המקום על ידי גיא יעקובי, תושב נס ציונה, את המועדון שמכתיב את הקצב בפארק המדע, שהפך לבייבי שלו והשנה נכנס לשנה ה-13. אין ספק בכלל כי השפיגל נחשב למרכז הבילוי הכי שווה בעיר ששורד לאורך זמן.

כיום, עובד המקום בימים ראשון עד רביעי באירועים פרטיים בלבד ואילו בסופי השבוע, קרי: חמישי-שישי-שבת השפיגל נחשב לכותל של הבליינים, בעיקר של הקהל הבוגר. במוצ"ש, אגב, נוהרים אליו צעירים יותר – והליינים בהתאם.

🎥 צפו בראיון

"זה לא פשוט להחזיק 13 שנה", אומר השבוע בראיון מיוחד על חיי הלילה בכלל ועל השפיגל בפרט, הביג בוס של המקום, גיא יעקובי. "לא תכננתי שזה יהיה 13 שנה", הוא מגלה. "זה דבר די נדיר, עבודה קשה, צריך להיות קשוב לבליינים, להישאר ממוקד במה שאתה עושה והכי חשוב להתעדכן כל הזמן – אבל אם אתה מאמין במשהו ואתה משקיע נכון – יש תוצאות".

קהל הבליינים בשפיגל מגיע מערי הסביבה אבל גם מהעיר הגדולה מהסצנה התל אביבית, מגיעים ליהנות דווקא כאן, במקום היפהפה ששופץ לפני כשנה, בלב פארק המדע. "הקהל שלנו הוא מאוד מאוד מגוון ומשתנה לפי ליינים. פעם היה קהל יותר צעיר, היום הקהל יותר בוגר וזה תלוי גם ביחצנים. ברור שהקהל שמועדף עליי הוא הקהל של הבוגרים".

בשלוש עשרה השנים האחרונות רשם השפיגל ערבים הירואיים, בלתי נשכחים עם כמויות בליינים שלא ניתן היה להכניס כבר למקום. "קשה לבחור ערב אחד שהיה השיא", אומר יעקובי, "היו הרבה אירועים, גדולים מאוד, אירועים של יחצנים בעבר, ימי הולדת שבאמת אפשר להגדיר אותם כהיי לייט מבחינת כמות אנשים". ומה המטרה בשנת בר המצווה של השפיגל? אם תשאלו את יעקובי הדינמיות של חיי הלילה אינה מאפשרת בניית תכנית לטווח ארוך. "בדרך כלל אנחנו מתכננים בטווחים של עונות, חורף-קיץ. השוק הזה מאוד דינמי וכל פעם מתכווננים לקראת מה שקורה סביבנו. כמובן שהשנה תהיה חגיגת בר מצווה, אנחנו נעשה בהחלט משהו גדול, 13 שנה זה אירוע רציני אבל יש לנו עוד כמה חודשים לחשוב על זה".

נושא הפרוטקשיין אינו נעלם מחיי הלילה ובכלל מעולם העסקים. עד כמה זה משפיע על יעקובי ושות'? כנראה שכבר לא ממש. "בעבר ההתמודדות עם זה הייתה יותר קשה", הוא מודה, "עם השנים לומדים להכיר ויודעים מה מתאים ומה לא – זו ההתמודדות שלנו כאנשי לילה. בגדול, התדמית הזאת היא יותר אגדה אורבנית מאשר מה שקורה בשטח".

בוא נדבר על חיי הלילה של נס ציונה-רחובות.

"בנס ציונה למעשה אין חיי לילה", קובע האיש שמוביל את הסצנה ברחובות כבר שנים, "ברחובות יש תרבות לילה שממוקמת בעיקר בפארק המדע ובפאבים שנמצאים בהרצל, בצפון העיר. פארק המדע היה יותר תוסס בעבר. הגורמים הרלוונטיים לא פיתחו את פארק המדע וחוץ ממסעדות אין פה יותר מידי. אני חושב שתחרות זה דבר בריא – כשהיו יותר מקומות כולם הרוויחו מזה, כשיש פחות כולם מרגישים בכך. חבל שלא משקיעים פה. עיריית רחובות הייתה צריכה להביא לכאן כמה יזמים, אולי בתי קולנוע או מרכז מעניין כדי למשוך לכאן כמה שיותר אנשים. אמנם השכירויות פה הן לא זולות, אבל אני חושב שלא השקיעו פה מספיק ובהחלט חושב שיש דעיכה בתחום חיי הלילה בפארק המדע בשנים האחרונות – וחבל".

יעקובי ("אל תקראי לי מלך הלילה, איש חיי הלילה זה מספיק"), יודע שלא פשוט להחזיק מעמד כל כך הרבה שנם אך יחד עם זאת הוא חי, קיים ובועט, ליין אחר ליין, שבוע אחרי שבוע, עם קהל בליינים נאמן שאוהב את המקום ונהנה מהאווירה המיוחדת שיש בשפיגל. "13 שנה להחזיק באותו המקום עם אותו השם ברציפות זהו לא משהו קל, קשה משנה לשנה", הוא מסכם. "חיי הלילה הם לא חיים קלים, הם רק נראים זוהרים כלפי חוץ – אבל העבודה היא לא רק בלילה, אלא כמעט 24 שעות, גוזלת המון ומוותרים על המון דברים ברמה האישית ולמרות זאת – אם רוצים מאוד ואוהבים את התחום – רק אז אפשר להצליח בזה".

-פרסומת קופון לגולשי ניוז אפס שמונה-

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן