news08.net/ads.txt

🎥 עו”ד יניב מרקוביץ’: “ארגיע את האנשים שהפכו את שעון החול וקוצבים לי את השניות בתפקיד, כדי לראות את התוצאה: לא מדובר בדבר שקורה ביום אחד”

סגן ראש העיר רחובות, עו”ד יניב מרקוביץ’, מודע לכך שישנם רבים המחכים לראות אותו צונח, נופל ומתרסק. במהלך ראיון שקיימנו מעט לפני שיצא לחופשה פרטית באתונה (על חשבונו, אגב), תפסתיו לשיחה על התפקיד המאתגר, יחסיו עם ראש העיר, חזות העיר – לאן? ורשת חויוות כמובן.

ניכר כי מרקוביץ’ (הפעם חריף יותר או אם תרצו, נחוש יותר) עובד במרץ, מקיים פגישות ללא הפסקה ובעיקר מנסה ללמוד את צרכי התושבים, גם אלו שלא ממש היו בעדו בתקופת הבחירות הקשה. מרקוביץ’ (37), כיהן בעבר כ-המשנה לראש העיר, תפקיד של כבוד בלבד. כעת, כסגן ראש העיר, הוא נחשב לאחד מארבעת המנהיגים הבולטים של העיר – יחד עם הראיס רחמים מלול וממלאי מקומו – ונראה כי הוא מבין את גודל האחריות.

🎥 צפו בראיון

מרקוביץ’ מדגיש כי את התקופה הראשונה הוא מקדיש בעיקר ללמידה וכיבוי שריפות”. “אני מאמין בתהליכים ולמידה, את התקופה הראשונה השקעתי בעיקר ללמוד את תחומי האחריות שלקחתי על עצמי, כל האנשים, הרשויות והגופים שנוגעים בנושאים אלו. אני חושב שאם רוצים לעשות שינוי אמיתי – ובדיוק בשביל זה באתי לכאן – אי אפשר לעשות זאת לפני שנלמד, נבין, נבנה תכנית עבודה – ורק אז נפעל כדי ליישם אותה. כל דבר שלא בא כתכנית עבודה מסודרת – סופו גם להיכשל”.

במסגרת תפקידו אוחז מרקוביץ’ בתיק חזות העיר. “אני חושב ששני הדברים הכי חשובים בעיר בסופו של דבר הם חינוך וחזות העיר, ואני לא מזלזל בכל נושא אחר. הכל חשוב”, מסביר סגן ראש העיר, “אלה שני דברים שבסופו של דבר כל תושב פוגש אותם, חווה אותם ומרגיש אותם – יום יום. הייתה ביקורת וזה לא סוד – לגבי מצב הניקיון בעיר. העיר לא מספיק נקייה בעיניי אם כי היום היא נראית הרבה יותר טוב – ויש לנו דרך ארוכה לעשות”.

מרקוביץ’ מבהיר “לכל אותם אנשים שנכנסתי לתפקיד, שהפכו את שעון החול וקוצבים לי את השניות כדי לראות תוצאה – ארגיע אותם ואומר: לא מדובר בדבר שקורה ביום אחד.  עיריית רחובות לא חוסכת במשאבים, יש כאן מספר מערכות וגופים שחייבים בסופו של דבר ליצור מערכת אחת עם גוף אחד שבו האגף שאחראי על הניקיון, אגף הגנים ואגף האכיפה ילמדו לעבוד בשיתוף פעולה. עיר נקייה זה שילוב של חינוך, פריסה של פחי אשפה, נושא של אכיפה שחסרה כרגע בעיר – וזה אחד מהעניינים המרכזיים שאני מתמקד בהם כעת. בלי אכיפה וענישה קשה כלפי מי שמפר את אותם חוקים – לא נצליח. אני מאמין שעם הנכונות של כל הצוות והסיוע של מנכ”ל העירייה, דורון מילברג, שמלווה את הנושא מקרוב – אפשר יהיה לראות שינוי – ושינוי מאוד מאוד גדול”.

את רשת חוויות הוא מכנה “בייבי” ומתייחס לעידן החדש, זה שבראשה עומד כיו”ר הדירקטוריון אמיתי כהן, תפקיד אותו ביצע עד לאחרונה. “אמיתי חבר דירקטוריון וותיק, שמכיר את הרשת ואת עבודת הרשת”, אומר מרקוביץ’. “נושא השיח סביב מינויו של אמיתי יצא מפרופורציה. ביחס לתפקודו, אני משוכנע שהוא יעשה עבודה מאוד טובה”.

על ד”ר רוני באום, מדירקטוריון חוויות וחברתו לסיעת לב (מספר 2), אמר: “כמו שהצליחה והפכה את תיק אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, לתיק מבוקש לכל דבר ועניין – כך אני משוכנע שהיא תעשה את אותו הדבר גם בנושא האקדמיה. המעורבות שלנו ברשת חוויות הייתה ותישאר – ואני מאוד מקווה שהרשת תמשיך לתת מענה עוד הרבה שנים”.

לסיכום חידד מרקוביץ’, “אם נצליח להניח בצד את הפוליטיקה ולהבין שמערכת הבחירות הסתיימה, להבין שבפעם הבאה שיתקיימו הבחירות זה קצת יותר מארבע שנים ושיש לנו עכשיו זמן להימדד במעשים ותוצאות – יקרה השינוי. שינוי אמיתי יקרה רק אם נייצר שותפות בין אנשים ונמשיך לקבל את הגיבוי ההכרחי מראש העיר. אין לי ספק שההצלחה תהיה בשיתוף – כי הוא יביא לשינוי ולתוצאה בחזות העיר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן