news08.net/ads.txt

🎥 3 חודשים לאחר הבחירות המוניציפליות, זהר בלום מסמן את היעד הבא: “מתכוון להיות ראש עיריית רחובות, בטוח שרחמים מלול יתמוך בי”

כחלק מהתפתחות פורטל החדשות ניוז אפס שמונה, שדרוגו לשבעה יישובים והרחבת חווית הגולשים, סדרת כתבות וידיאו, עם האישים המובילים, עם החדשות המסקרנות והידיעות המרעישות, מידי שבוע. צפייה נעימה.

***

הבחירות המוניציפליות כבר מאחורינו, למעשה עברו מאז שלושה חודשים, מבלי שנרגיש. הזמן טס וכבר רבעון אחד הסתיים לו, לפחות למי שממשיך בדרך, כמו זהר בלום, שלא היה צריך לשנות את השגרה, אלא רק את הכינוי: ממלא מקום ראש העיר במקום סגן.

אי אפשר להתעלם מן העובדה כי זהר בלום, הביא תוצאה הירואית שהתבטאה בחמישה מנדטים והיה ברור לכל שזוהי רק סיומת לקראת מירוץ חדש, יריית הפתיחה למירוץ הבא: בחירות 2023 – שם ברור לו שרחמים מלול כבר יתלה את המפתחות לאחר שישאיר אימפריה של עשייה והפיכת העיר מאחוריו – ובלום מעוניין להיות ממשיך הדרך ולשבת בכסא של האיש מספר 1. בלום אינו מתחבא מאחורי הדברים ומצהיר כי הוא מכוון לשם, כבר עכשיו. הוא לא מחכה לעוד חמש שנים בכדי להודיע – ועל כך בהמשך.

🎥 צפו בראיון

האם חש הבדל בין הכינוי החדש ‘ממלא מקום’ לבין היותו ‘סגן ראש עיר’? הנה דבריו: “יום לאחר הבחירות הגעתי לעבודה כרגיל ואני חושב שאת התפקיד עושה האדם ולא השם שלו – אם הוא סגן או מ”מ”, אומר בלום. “המשכתי במלוא המרץ לאחר הבחירות, ככה עשיתי לאחר מכן, כל בוקר, בשש בבוקר וכל יום עם אתגר חדש”.

במה אתה יכול להתגאות, שהצלחת להשיג ברבעון הזה?
“הקמת התכנית האסטרטגית לחינוך בעיר רחובות. התחלנו את הדיונים ביחד עם משרד החינוך, אנחנו מפתחים אתגרים והדבר הכי חשוב: עברנו את הרישום לגני ילדים ובתי הספר באפס תקלות 99 אחוז מהילדים רשומים לגני הילדים ובתי הספר על ידי האינטרנט – שזה החלק המשמעותי. לא מגיעים לעיריית רחובות, שבמשך כל שנה היו צובאים על הדלתות אלפי הורים – והשנה זה לא היה.

“עדיין לא שיבצנו את הילדים, אבל אני מעריך שגם את זה נעבור בשלום. פתחנו את אזורי הרישום גם לבתי הספר. לכל הורה הייתה האפשרות לבחור אחד משלושה בתי ספר – אני חושב שזה דבר חדשני והעיר רחובות מובילה בחדשנות”.

“עוד משהו שאני יכול להתגאות בו הוא – ברשימה שלי”, אומר בלום. “יש לי חברים מדהימים (אבי קינד, אוה גור, אורית שרגאי, עו”ד שמוליק דאנזאן). הם נכנסו לעבודה יום לאחר הבחירות, ברגע ששמעו כל אחד מה התיק שלו – הם באים לעבוד פה בהתנדבות מהבוקר ועד הערב, לומדים את החומר, עונים לציבור – וזה התפקיד שלהם, אני גאה בהם”.

אתה מדבר כאילו אתה ראש העיר הבא…
“אני מכוון לזה. כפי שעבדתי ב-15 השנים האחרונות למען הציבור – היעד הבא, הוא להיות ראש עיריית רחובות ואני אהיה ראש העיר של רחובות. אני חושב שרחמים מלול גאה בעבודה שלי, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה יומיומי, לאורך כל הדרך ואני בטוח שהוא יתמוך בי”. לאחר מכן הדגיש: “כמובן במידה ורחמים מלול לא יתמודד בבחירות הבאות”.

כיתות חדשניות, בית ספר דתי ממלכתי דמוקרטי וסדנאות בנושא החרמות

מה מצפה לנו בשנה הקרובה מבחינת מחלקת החינוך ברחובות?
“המשך עבודה של תכנון אסטרטגי לעשר השנים הבאות – איך אנחנו רוצים לראות את החינוך ברחובות – מערכת חינוך אחרת, מערכת חינוך שונה, לפתוח אזורים חדשים בבית הספר. נגמר העידן שהמורה הוא מרכז הידע, אלא לכל תלמיד יש את ה’גוגל’ ולכן לפתוח ולאתגר את התלמידים זה היעד שלנו. בכל בית ספר אנחנו בונים את כיתות M-21, כיתות חדשניות, בתי ספר חדשניים והיום אנו עובדים על בית ספר ממלכתי דתי חדש דמוקרטי דבר שאין כמותו במדינת ישראל – אנחנו נהיה הראשונים במדינה”.

אי אפשר להתעלם מנושא החרמות במערכת החינוך. איך אתה מטפל בזה?
“כיושב ראש ‘עיר ללא אלימות’ והרשות למלחמה בסמים ומחזיק תיק החינוך, יש לנו תכנית מערכתית שנכנסה לכל בתי הספר. בימים אלו אנו מעבירים סדנא לתלמידים ולהורים בכל בתי הספר, ‘סכנות ברשת’ וסכנה בנושא החרמות, פעילות מדהימה ואני מזמין את כל ההורים לקחת חלק”.

למרות האבל – שמחת המימונה תיערך בבית משפחת בלום

המימונה בבית משפחת בלום ידועה מזה שנים כמימונה המרכזית האמיתית ברחובות. מידי שנה נוהרים אליה כל השׁמנה וְסָלְתָהּ של העיר, פוליטיקאים מפלסים דרכם לביתם של חני וזהר בלום, טועמים ממאות הריבות שרוקח ממלא מקום ראש העיר בעצמו במשך חודשים ארוכים והשמחה גדולה אלא שבשנה זו לא היה ברור האם תתקיים המימונה המסורתית בעקבות מותה של האם.

“זו שנה שלא קלה לי”, מודה בלום, “איבדתי את אמא שלי בערב יום כיפור ולפני שנה את אבא שלי – שהם היו בעצם מאבני התווך של כל הכנת המימונה. הם היו כ”כ מאושרים בהכנות… השנה אנחנו נקיים את החג לזכרם. כשאבא שלי נפטר, אמא שלי אמרה לי: ‘אל תבטל את המימונה, אבא היה רוצה לראות אתכם שמחים’ – וכך נעשה השנה, כי זו הצוואה של אמא. תהיה מימונה גדולה, הכי יפה שהייתה אי פעם בעיר רחובות. התחלתי כבר בהכנות, מהחגים אני עושה את הריבות, כל המשפחה מסביב זה – וגם החברים שלי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן