גדלתי בבית נוקשה עם הורים שקיבלו את התנהגותנו כמובן מאליו. כמעט ולא שמענו תודות והערכה על דברים שעשינו בילדותינו ובבגרותנו. היום אני אימא לשני ילדים ואני מוצאת את עצמי מתקשה להחמיא לילדיי ולומר להם כמה גאה אני בהם וכשעובר זמן אני מצטערת על כך. אני שואלת, איך לשפר ולשנות את המצב?
תשובה
אחד מתפקידי ההורים הוא חיזוק הביטחון העצמי של ילדיהם. דרך חיזוקים ומחמאות מממש הילד את יכולותיו ומחזק התנהגות רצויה. ילדייך זקוקים לתגובתך על התנהגותם, שום דבר אצלם אינו מובן מאליו, אפילו לא אהבתך אליהם. ביטויי אהבה ונתינת מחמאות, אין פירושם חוסר חינוך או פינוק יתר. עלייך לזכור כמה חסרה הייתה לך התגובה של הורייך ולזכור את חשיבותן של המחמאות והערכתך להתנהגות ילדייך, אך יחד עם זאת עלייך לשים לב שהתגובה שלך תהיה אמיתית וכנה, היוצאת מתוך הלב, כמו כן חשוב שהאמירה שלך לא תהיה כללית כמו: "כל הכבוד", "איזה יופי", אלא היי ספציפית והקדישי תשומת לב בדיוק למה שעשו ושדרי אמון בהם. לעקביות שלך במתן המחמאות ישנו ערך רב, כמובן שימי לב למינון, כמו בכל דבר, יותר מידי מוציא את הטעם הטוב. מחמאות של הורים מלמדות אותם לתת ולא רק לקבל.
זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.











