news08.net/ads.txt

100 שנים לקרב אנז”ק בישראל: עץ זית יינטע בביה”ס דה שליט אשר שימש בעבר כמפקדה של כוחות הצבא האוסטרליים והניו זילנדיים

עמוס דה שליט

לרגל 100 שנים לקרב אנז”ק בארץ ישראל – קק”ל תארח משלחת ענק מאוסטרליה וניו-זילנד אשר תשחזר את הקרב ההיסטורי בעקבותיו נכבשה ארץ ישראל. במסע שייערך שבוע ימים תסייר המשלחת גם בבית הספר דה שליט ששימש בעבר כמפקדה של כוח אנז”ק.

המשלחת תתארח בין התאריכים 23.10-2.11, אשר יסיירו בנתיב אנז”ק (הגיס האוסטרלי והניו זילנדי) שהוקם כזכר למסע של גדוד הפרשים בארץ ישראל לפני 100 שנה. נתיב אנז”ק עוקב אחר תנועת הפרשים בארץ ומספר את סיפורם כיצד לבסוף הצליחו לנצח את העות’מנים ששלטו באזור. המשלחת תחנוך את מרכז הצפרות “ראש ציפור” בגני יהושע בתל אביב, תבקר במוזיאון ראשל”צ, בביה”ס דה שליט ברחובות, בנס-ציונה שם נערך קרב עיון קרא, תתארח באוניברסיטת ת”א ובאירוע 100 שנה להצהרת בלפור בהיכל העצמאות בת”א בו הוכרז על הקמת המדינה.

לוחמי אנז”ק אשר לחמו על אדמת ארץ ישראל לפני 100 שנה אומנם כבר אינם בין החיים, אך בני דור ההמשך יגיעו לאירועי אנז”ק בסוף החודש ויפגשו את בני דור השני והשלישי של המתיישבים שחיו בישוב היהודי בארץ ישראל. לרגל האירועים קרן קימת לישראל חנכה את נתיב אנז”ק העוקב אחר מסע הלוחמים האוסטרלים והניו-זילנדים בכל הארץ. המשלחת תבקר ותחנוך בין היתר את מרכז הצפרות “ראש ציפור” בגני יהושע בתל אביב אשר נפתח לאחרונה לציבור הרחב והוקם במימון קרן קימת אוסטרליה, תבקר במוזיאון ראשון לציון, בנס ציונה שם נערך קרב עיון קרא, תנטע עץ זית בביה”ס דה-שליט ברחובות אשר שימש בעבר כמפקדה של כוחות אנז”ק. כמו כן תבקר באנדרטת אסון המכביה ותהיה אורחת באירוע החגיגי “100 שנים להצהרת בלפור” בהיכל העצמאות בת”א בו הוכרז על הקמת המדינה.

דניאל עטר, יו”ר קק”ל, אמר כי “קרן קימת לישראל היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל. כפי שהשורשים הפיזיים שקק”ל נטעה בארץ – כך גם הקשר ההיסטורי שלה. קשר זה מחייב את קק”ל לספר את המאורעות אשר התרחשו לאורך ההיסטוריה, כולל הקרב האמיץ של לוחמי אנז”ק שהתחולל כאן לפני 100 שנים. אנו בקק”ל מנציחים את העבר ושומרים על הקשר החשוב עם אומות העולם וקהילות בכל רחבי תבל מתוך הבנת חשיבות המשימה למען עתיד המדינה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן