news08.net/ads.txt

מפגש בין דורי סוכות 2022

בחג הסוכות תשפ”ג החליטו בעמותת “כולנו למען כולנו” לקיים את פעילות הנוער במועדון הוותיקים יחד עם הווטרנים בעיר רחובות. הווטרנים הם הלוחמים הגיבורים והנועזים, אשר נלחמו בגרמניה הנאצית ושחררו את העולם מציפורני הרוע.
מאז ניצחון האור על החושך עברו כמעט שמונה עשורים וצעירי הווטרנים כבר מזמן חצו את גיל תשעים ורובם אף נושקים לגיל 100. מדי שנה, בתשעה בחודש מאי, מתקיים מצעד של הווטרנים לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית. חבר מועצת העיר קרית גת ומייסד עמותת “כולנו למען כולנו”, יגאל וינברגר, הגיע במהלך חול המועד סוכות יחד עם בני נוער וילדים והעניקו שי צנוע ומתוק ללמעלה מ-100 לוחמים גיבורים וותיקים. “בני הנוער זכו לשמוע ממקור ראשון את סיפורי הגבורה ונחשפו לסיפורים על אחת התקופות הקשות ביותר שידע העולם בכלל והעם היהודי בפרט”, אמר וינברגר, מיוזמי המפגש המרגש.
“המפגש הזה מבטא עבור הצעירים בצורה הטובה ביותר את הערכים העליונים של האדם: הזכות לחירות, השאיפה לשלום, דבקות במטרה ובעיקר האמונה בצדקת הדרך. על ערכים אלה בדיוק קמה מדינת ישראל ועל כן יש להמשיך להנחיל אותם לדור הצעיר. התוצר של מפגש הזה יוביל את בני הנוער גם למפגשים נוספים, במטרה לתעד את הווטרנים בתמונות ובסרטונים, אשר יציגו את הסיפורים המצמררים וההרואיים של הגיבורים הוותיקים. הסרט שיופק מיועד להיתרם לאתר הזיכרון היהודי ‘יד ושם’ ויעלה ברשתות החברתיות על מנת ליצור חשיפה וידע אצל הדור הצעיר יותר”. רומן אברהם שליאקמן, רכז נוער ומתנדבים בעמותה, סיפר כי הוותיקים ניצולי שואה והווטרנים מאוד אוהבים ומעריכים את המפגשים עם הנוער, מאחר וזו הזדמנות מבחינתם להעביר את סיפורם הלאה. “בני הנוער אמרו לי שזו זכות גדולה לשמוע את הסיפור של הגיבורים ממקור ראשון והם ציינו כי המפגש היה מאוד מרגש, חוויה חזקה ועוצמתית וגם הזדמנות להוקיר את פועלם של הגיבורים. כרכז נוער, שמחתי לראות שהמפגש הזה עשה טוב לשני הצדדים, פשוט מחמם את הלב. הוותיקים התרגשו לקבל כוס עם כיתוב ‘חג שמח גיבורים’ מלא בשוקולדים. המפגש הבין – דורי מאוד חשוב ואני מודה ליגאל על הזכות לרכז את המיזם הזה. כמו כן, אני מזמין את כל בני הנוער בקריית גת להגיע לעמותה ולהתנדב. במהלך ההתנדבויות אנחנו חושפים את בני הנוער לקהילה ויוצרים יחד איתם שלל פעילויות ערכיות. עמותת ‘כולנו למען כולנו’ קיימת בקריית גת משנת 2004 וגם אני הייתי מתנדב בעמותה עוד בתקופת בית הספר. בעמותה רכשתי את חברי הטובים ביותר ואפילו את בת הזוג שלי שאנחנו כבר כשש שנים יחד הכרתי בפעילויות העמותה. הרצון הכי גדול שלי היום זה לתת לנוער כלים חשובים לחיים דרך העמותה בדיוק כמו שאני קבלתי בעבר”.

קרדיט צילום: מרים ממקין

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן