news08.net/ads.txt

מינהל החינוך מזמין את התלמידים למסע וירטואלי באושוויץ

זוכרים את השואה- מגלים את החיים: מינהל החינוך מזמין את התלמידים למסע וירטואלי באושוויץ ביום ציון 84 שנים לליל הבדולח בשבוע הבא יציינו בכל רחבי העולם 84 שנים לאירועי ליל הבדולח מינהל החינוך בעיריית רחובות מזמין את תלמידי ותושבי העיר למסע עוצמתי שמתחיל בקראקוב, עובר באושוויץ ומסתיים בירושלים המסע יתקיים ביום רביעי, 9.11, בשני סבבים, הראשון בשעה 18:00 והשני בשעה 20:00, להרשמה ללא עלות לחצו כאן >> https://www.rehovot.muni.il/1019/ 

ליל הבדולח הוא הכינוי ללילה שבין ה-9 ל-10 בנובמבר 1938 בו נערכו פוגרומים ביהודים בגרמניה ובאוסטריה. הכינוי ליל הבדולח ניתן לאירוע בשל רסיסי הזכוכית הרבים שהצטברו כתוצאה מניפוץ הזגוגיות של בתי מגורים, בתי כנסת, מוסדות ציבור ובתי עסק רבים של יהודים תושבי הרייך השלישי. כדי לציין את מאורעות לליל הבדולח, מינהל החינוך בעירית רחובות מזמין את בני הנוער, מבוגרים וצעירים לאירוע מיוחד ומרגש שיתקיים בבית דרור, המרכז להנצחת השואה ברחובות. המשתתפים באירוע יצאו למסע עוצמתי ומטלטל במשך 65 דקות באמצעות משקפי תלת מימד (VR) שבו יחוו מסע דוקומנטרי לתוך סיפורה של יהדות אירופה, מחיי קהילה ותרבות שוקקים לפני המלחמה ועד לערימת האפר שנותרה בתום המלחמה.  את המסע המצולם יוביל וידריך ישראל גולדווסר, מדריך פולין וחוקר שואה. המסע יחל בקראקוב, יעבור בצריפים של אושוויץ בירקנאו ויסתיים בעיר הבירה של מדינת ישראל, ירושלים.  לאורך המסע המשתתפים יראו את המשרפות, גדרות התיל וריח העשן המתאבך מהארובות אבל גם ירגישו את רוח האדם, שניצחה את המלחמה והתקפוה האפלה ביותר בהיסטוריה היהודית. הסיור יתקיים ביום רביעי הבא, 9.11, בבית דרור (רח’ החלוץ 5) בשני סבבים: סבב ראשון בשעה 18:00 וסבב שני בשעה 20:00.  שימו לב- ההשתתפות הינה ללא עלות אך מותנת בהרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל ל-50 הנרשמים הראשונים. ההרשמה תבוצע באמצעות אתר העירייה בקישור > https://www.rehovot.muni.il/1019/  לקראת יום השואה תשפ”ג כל תלמידות ותלמידי כיתות י”ב בעיר יחוו את המסע הווירטואלי המיוחד ויזכו לראות באופן מוחשי את המעבר משואה לתקומה.

ראש העיר רחמים מלול: “את השואה אנו זוכרים במהלך כל השנה, ולא רק ביום הזיכרון. אני מזמין את התושבות והתושבים לפעילות יוצאת דופן בערב ציון ליל הבדולח, שתעניק להם הצצה לקשיים, המאבקים וגם התקווה הגדולה של הקהילה היהודית באירופה”.

מ”מ ראש העיר זהר בלום, מחזיק תיק החינוך: “את בית דרור- המרכז להנצחת השואה ברחובות הקמנו כדי לזכור ולעולם לא לשכוח את התקופה הקשה ביותר שידע העם יהודי. בשבוע הבא נגיע לבית דרור כדי לציין את מאורעות ליל הבדולח בדרך שונה ומיוחדת, המעניקה חוויה חד פעמית בזיכרון השואה”. 

אפרת צוקרמן, ראש מינהל החינוך: “עם עצירת המסעות לפולין, מינהל החינוך בעיר מצליח להביא לתלמידים את חווית המסע באופן וירטואלי ונגיש מאי פעם. התלמידים מוזמנים להצטרף לחוויה, ללא עלות ובהרשמה מראש”.

צילום: דוברות עירית רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן