נדל”ן חם: ראיון עם אלדד פרי על פארק המדע ברחובות

פארק המדע ברחובות הופך בשנים האחרונות לאחד ממתחמי התעסוקה המצליחים והמבוקשים בישראל. פגשנו את אלדד פרי – יו”ר חברת פרי נדל”ן, הבונה מתחם המשתרע על כ־21 דונם בפארק – כדי להבין מה מושך חברות גדולות, בעלי מקצועות חופשיים וגם משקיעי נדל”ן, לפארק המדע ברחובות

 

שאלה: אלדד, נתחיל בשאלה המתבקשת, מהם השיקולים ליזום פרויקט בפארק העסקים ברחובות?

תשובה: ראשית, אנחנו לא רק יוזמים הקמה של פרויקט גדול ומאתגר בפארק, אנחנו חיים ונושמים את הפארק מדי יום, משום שעברנו אליו לפני מספר שנים מתל אביב. למה רחובות? ובכן, מדובר באחת הערים החזקות בישראל, הנמצאת במרחק של קילומטרים ספורים מתל אביב. פארק המדע ברחובות נמצא בין הכבישים 412 (צומת ביל”ו–צומת יהוד), 40 ו־431, המאפשרים גישה מהירה ונוחה לכל אזור המרכז. יתר על כן, פארק המדע ברחובות הוא אחד הפארקים היחידים מחוץ לתל אביב הנהנה מגישה מהירה ונוחה לתחנת רכבת, ורבים מהעובדים משתמשים בו מדי יום.

אלדד פרי, מייסד ויו"ר חברת פרי נדל"ןיח”צ

בעיר פועלים מכון וייצמן למדע, הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, מכון וולקני והמרכז האקדמי פרס. כל אלה מספקים לא רק כוח אדם איכותי לחברות הפעילות בו, אלא גם אווירה מחקרית דינמית, אווירה המשפיעה באופן ישיר על הרכב החברות בפארק.

בפארק “מתגוררות” בכפיפה חברות היי טק, חברות בתחום המחקר והפיתוח, חברות תעשייתיות וגם פעילות ענפה של פנאי ובילוי: בתי קפה, מסעדות וחנויות הפעילות לא רק בשעות המשרדים אלא גם בשעות הערב. כל אלה הופכים את הפארק לחי ונושם לאורך כל היום.

לבסוף, אי אפשר לענות על השאלה הזאת בלי להתייחס לעלויות. המחיר הממוצע למטר בשוק המשרדים ברחובות עומד על כ־9000 שקלים חדשים. מדובר בכמעט חצי מהמחיר הממוצע בתל אביב, העומד על כ־16 אלף שקלים חדשים. בהתחשב במיקום ובפתרונות הטכנולוגיים המשחררים מהצורך לשכון בלב תל אביב, הרי שכאן, ברחובות, חברות מקבלות הרבה יותר תמורת השקל שלהם בשוק המשרדים. זה בדיוק מה שאנחנו חווינו, לאחר שהעברנו את משרדי החברה מתל אביב לרחובות.

שאלה: לאחרונה מכרתם מאות דירות בפרויקט מגורים לסטודנטים בעיר רחובות. יש קשר בין הפרויקטים?

תשובה: מדובר בשני חלקים של השלם. מתחם פרי פלייס כולל שני פרויקטים: הראשון הוא פרויקט מגורים לסטודנטים, וכולל 750 דירות בנות 2 חדרים במתחם המשתרע על כ־21 דונם וכולל 3 מגדלים בני 24 קומות; החלק השני של הפרויקט הוא החלק המסחרי, בו יוקם פרויקט פרי פלייס ביזנס: בניין משרדים בן 12 קומות בהיקף של כ־12 אלף מ”ר, עם 300 מקומות חנייה תת קרקעית וקומת מסחר. בנוסף מתוכנן קניון, מרכז קונגרסים ומלון בן 300 חדרים.

השילוב בין שני המתחמים – מתחם מגורים לסטודנטים ומתחם משרדים – גורם להפריה הדדית בין שני הפרויקטים וליצירת מתחם צעיר, חי ונושם בסביבה עירונית אסתטית, נגישה ונעימה.

הסטודנטים והמעסיקים ייהנו אחד מהזמינות של השני, פארק המדע ירוויח קצב חיים דינמי 24/7 ורחובות תרוויח מוקד כוח עירוני שטרם נראה כמותו בישראל.

פרויקט פרי נטוורקינג בחולון

 

שאלה: אנחנו שומעים לא מעט על מתחמי עבודה משותפים. האם תשלבו כזה בפרויקט שלכם בפארק המדע?

תשובה: אני חושב שמתחמי העבודה המשותפים שינו לחלוטין את הדרך שלנו לחשוב על משרדים, עם זאת חשוב לזכור, שכמו בכל דבר בחיים, למתחמי העבודה המשותפים יש לא מעט יתרונות אבל לא תמיד הם מספקים מענה מדויק למה שהשוכרים מחפשים.

אומנם, יזמים צעירים נהנים מהיכולת לעבוד בסביבה חיה, מעוצבת ושיתופית אבל כאשר מדובר בחברות קטנות ובינוניות או ביועצים עסקיים, הצרכים שלהם לא תמיד מתאימים למתחמי העבודה המשותפים.

היועצים והחברות הקטנות והבינוניות מחפשים את הסביבה העסקית הממותגת, בדמות משרד עצמאי. הם כמהים לגמישות בכל התחומים: גודל המשרד, התכנון הפנימי שלו, העיצוב שלו ועוד.

כחלק מהחדשנות שאנחנו מביאים לתחום המשרדים, פיתחנו מודל שיתופי חדש, שמעניק את כל היתרונות בתחום חללי העבודה המשותפים, לצד היתרונות של משרדים עצמאיים. בפרויקט שאנחנו משווקים ברחובות וגם בבניין המשרדים שאנחנו משווקים בפארק העסקים בחולון, אנו מציעים חדרי ישיבות, טרקלינים ומטבחונים בכל קומה, חדר כושר, שירותי קבלה והמתנה. הכול בניהול משותף של בעלי המשרדים באמצעות אפליקציה. כל אלה משחררים את החברות הקטנות והבינוניות מהוצאה עודפת ומהלוגיסטיקה הדרושה לניהול כל החללים האלה ותורמים לניצול מקסימלי של המשרד לשטחי עבודה נטו. בכך אימצנו את היתרונות של מתחמי התעסוקה המשותפים, מבלי לוותר על גמישות, פרטיות וסביבה עסקית מתאימה.

שאלה: המשרדים באזור תל אביב, רמת גן ופתח תקווה מחכים לקו האדום של נת”ע. מה אתה אומר להם?

אין ספק שרכבת מהווה פתרון תחבורה ראוי ודרוש במדינת ישראל בכלל ובתל אביב בפרט. כמו שכבר ציינתי, רבים מהעובדים בפארק המדע משתמשים ברכבת מדי יום ומביעים שביעות רצון משמעותית ממנה. אכן, תל אביב תרוויח מהרכבת הקלה, אבל גם פארק המדע ירוויח, ובגדול. כבר היום אפשר לעלות על הרכבת בפארק המדע ולרדת בלב תל אביב.

עם תחילת הפעילות של הרכבת הקלה בתל אביב, פארק המדע יהיה מחובר ישירות לכל מוקדי העניין והתעסוקה בתל אביב. יורדים מהרכבת הבינעירונית ועולים על הרכבת הקלה ומשם למתחמי העסקים של תל אביב, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה.

מתחם פרי פלייס צמוד לתחנת הרכבת, ואנחנו מקווים שהוא יהפוך לאמצעי התחבורה המועדף של כל המתחם, בעיקר משום שאני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, כדי להפחית את עומסי התנועה בכבישים ועל מנת לשפר את הנגישות והמוביליות החברתית בישראל.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן