מתייחדים עם החיילים הבודדים שנפלו

מאז פרוץ המלחמה נפלו בקרבות 30 חיילות וחיילים בודדים שהגנו בגופם על אזרחי ישראל בעוטף עזה ב-7.10 ובלחימה ברצועת עזה.

“את מורשתם נלמד ונספר”

טקס זיכרון מרגש נערך אמש ל-30 חיילות וחיילים בודדים, עולים וישראלים, שנפלו בקרבות ה-7.10 ובמהלך המלחמה. מאות ישראלים הצטרפו למשפחות הנופלים שהגיעו לירושלים לשמוע על דרכם המיוחדת ולהתייחד עם זכרם

מאז פרוץ המלחמה נפלו בקרבות מעל ל-600 חיילים בסדיר ובשירות מילואים, מתוכם 30 חיילות וחיילים בודדים, תוך שהגנו בגופם על אזרחי ישראל בעוטף עזה ב-7.10 ובלחימה ברצועת עזה.

בטקס זיכרון מרגש שנערך אמש בירושלים, התכנסו מאות ישראליות וישראלים יחד עם בני משפחות החללים, להתייחד עם זכרם של הבודדים הנופלים. הטקס, שהתקיים בשיתוף פעולה של ארגוני החיילים הבודדים- “התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש ו-FIDF“, “אח גדול למען חיילים בודדים”, “צופים גרעין צבר”, “רוח נכונה” ו”המרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין” – הוקדש להאיר את דמויותיהם וסיפוריהם האישיים של הנופלים מקרב החיילים הבודדים בצה”ל ובכוחות הביטחון.

באירוע המרגש השתתפו בני משפחותיהם של חיילים בודדים שנפלו במלחמה, ביניהם: יורם ריבלין, אביו של סמ”ר אביעד ריבלין ז”ל, שאמר קדיש לזכר החללים וג’נבייב גנסיה, אמו של סמ”ר אלי ולנטין גנסיה ז”ל, וכן משפחותיהם של סמל נתנאל יאנג ז”ל, רס”ל אמיר פישר ז”ל ונוספים.

במהלך הטקס, הוקרנו דברי נשיא המדינה יצחק הרצוג לבני משפחות החללים ולמשתתפים: “אני מרכין ראש בשם אזרחי ישראל לכבודם ולזכרם של עשרות החיילות והחיילים המשוחררים הבודדים שנפלו בקרבות או נרצחו בדם קר באירועי השבעה באוקטובר, שמחת תורה. החיילות והחיילים הבודדים, הן מתפוצות ישראל והן אלה שמתוך הארץ ראויים להערכה מיוחדת במינה. הם גילו יוזמה, תושייה ונכונות יוצאת דופן לשרת את העם היהודית ואת מדינת ישראל והתמודדו עם האתגרים הקשים מכל. בחייהם ובמותם הם היו השראה עצומה והפכו לאבני דרך בבניין הארץ והמדינה”.

הטקס נערך בשפה העברית והאנגלית והועבר בשידור חי לבני משפחה וחברים רבים נוספים של בודדים נופלים שהתחברו לאירוע מרחבי העולם באמצעות הרשתות החברתיות של ארגוני החיילים הבודדים.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: ״משפחות יקרות, אתן שנושאות עמכן את צער השתיקה, כאן בטקס, אנחנו זוכרים ומתייחדים עם כולם, וכאן הערב, נייחד זיכרון לחיילים בודדים בישראל בשל נסיבות החיים ואלו שהגיעו מהתפוצות. בגפם, לבדם לכאורה, רק לכאורה לבדם, יותר מכולם הם הרגישו – העם, יותר מכולם הם הרגישו – שאי אפשר בלעדיהם.  בזכותנו לחיות כאן בארצנו, ובחובתנו להגן עליה. את דרכם את מורשתם אנחנו נלמד ונספר. במלחמה הזו חזינו, בקדמה וטכנולוגיה, מודיעין ושילוביות, אבל מעל הכל חזינו רוח גדולה, מלחמה של רוח ולכידות. מלחמה של ערבות הדדית, זו הצוואה לה כולנו מחויבים.״

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: רבקה זווירן, נפש בנפש

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן