news08.net/ads.txt

250,000 דירות עם ממ”דים ממתינות לאישור

“התחדשות עירונית היא צו השעה, היא לא פחות מהצלת חיים”

על פי נתוני הרשות להתחדשות עירונית, בסוף שנת 2022 על שולחנם של מוסדות התכנון השונים נמצאו תוכניות פינוי בינוי לבניית כ – 130,861 יח”ד חדשות. עוד על פי הנתונים בין השנים 2005 ל – 2022 הוגשו בקשות לבניית 214,948 יח”ד במסגרת תמ”א 38 וניתנו היתרים לכ- 113,429 יחידות, כלומר שיש עוד כ- 100,000 יח”ד בשלבי אישור של תמ”א 38.

ניר שמול מנכ”ל שניר ומנכ”ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית 

המתמחה בליווי וייצוג בעלי דירות בפרויקטים של פינוי בינוי מציין כי משמעותם של הנתונים האלו היא שכיום יש בצנרת התכנון יותר מ- 250,000 דירות עתידיות עם ממ”ד שממתינות לאישור הוועדות, כשליש מהן מיועדות לבעלי דירות שחיים היום בדירות מסוכנות ללא מיגון. בנוסף להן, יש עוד עשרות אלפי יחידות בתוכניות של פינוי בינוי, תוכניות שלא הוגשו בפועל כי הרשות לא אפשרה לקדמן.

להערכת החברה, מאז סוף השנה שעברה המספר הזה רק גדל שכן חלק מהוועדות המקומיות הפסיקו להתכנס לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. בעקבות המלחמה, הבחירות לרשויות המקומיות נדחו בשלושה חודשים, והמשמעות היא שתוכניות ההתחדשות העירונית ממשיכות להצטבר ללא מענה.

“התחדשות עירונית היא צו השעה, היא לא פחות מהצלת חיים של בעלי בתים המתגוררים היום בבניינים ישנים ולכן יש לאשר היום פינוי בינוי כמו שמאשרים נושאים הנחשבים לפיקוח נפש. אני קורא לממשלת ישראל, מנהל התכנון ולרשויות המקומיות להפעיל נוהל חירום לקידום הפרויקטים של ההתחדשות העירונית. חלף הזמן שבו ניתן להתמהמה בגלל התנגדות של שכנים או תוכנית שאינה מושלמת. תוספת של ממ”דים ללא היתר לצמודי קרקע כהוראת שעה לשנה תייצר פתרון מקומי מוגבל, גם ההקלות שניתנו לתוספת ממ”דים על חשבון הדיירים ספק אם יצאו לפועל לאור העלויות. לעומת זאת פרויקטים של פינוי בינוי נותנים מענה גם לביטחון האישי של הדיירים גם מספקים תכנון כל המתחם תוך התחשבות בצרכי הרשות וגם מייצרים מלאי נוסף של דירות חדשות”

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – נדל”ן, כלכלה ועסקים לחצו כאן

צילום: תומר פדר | FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
250,000 דירות עם ממ"דים ממתינות לאישור – Israel Channel
5 months ago

[…] מאמר זה פורסם במקור על ידי www.news08.net . קרא את המאמר המקורי כאן. . […]

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
250,000 דירות עם ממ"דים ממתינות לאישור – Israel Channel
5 months ago

[…] מאמר זה פורסם במקור על ידי www.news08.net . קרא את המאמר המקורי כאן. . […]

דילוג לתוכן