news08.net/ads.txt

29 סטודנטים מקומיים זכו כל אחד במלגה מעיריית רחובות ומפעל הפיס, בגובה עשרת אלפים שקלים

זו השנה הרביעית בה עיריית רחובות  לוקחת חלק ב”מיזם שיתופי פעולה ומלגות עם מפעל הפיס” המאפשר ל-200 סטודנטים תושבי העיר להתנדב ולפעול כ-130 שעות בקהילה תמורת מלגה על סך 10,000 ש”ח. שיתוף הפעולה עם מפעל הפיס הוא למעשה מימון של מחצית המלגה על ידי הרשות המקומית והשותפים השונים והחצי השני על ידי מפעל הפיס. מרכז צעירים “הפלטפורמה” של החברה העירונית רחובות, מתכלל ומפעיל יחד עם שותפים שונים את מערך המלגות העירוני הכולל בתוכו גם את המלגות של מפעל הפיס.

בשבוע שעבר הגיעו  29 סטודנטים תושבי העיר ללשכתו של רחמים מלול למעמד חלוקת המלגות בו השתתפו בנוסף לראש העיר גם מחזיק תיק נוער וצעירים ח”מ אסף אל בר, רכזת תוכנית המלגות של עמותת חברים למסע, מירב ריחן ומנהלת הפלטפורמה בחברה העירונית – אורלי הלל.

“מחובתנו כעירייה לא רק לעסוק בתשתיות פיזיות, אלא גם לסייע לתושבים כחברה”, אמר מלול. “מרגש מאוד להיות במעמד זה, שכן אני בטוח שאתם נותנים יותר מאשר המלגה שאתם מקבלים. עד לפני מספר שנים, לא הייתה קרן מלגות עירונית, ובכל שנה אנחנו מגדילים את תקציב המלגות על מנת לסייע, ולו במעט, לסטודנטים. העשייה הענפה, רוח ההתנדבות והפעילות הקהילתית, הן המאפשרות בניית חברה חזקה יותר. אני מודה לכם על כל פועלכם”.

מחזיק תיק נוער וצעירים, ח”מ אסף אל-בר: “בתכניות המלגות מתרחש תהליך כפול – מצד אחד הסטודנטים, המלגאים, מעניקים בנדיבות ותומכים באוכלוסיות בעלות צרכים. מאידך, הסטודנטים עצמם מתנסים ומעמיקים בחוויות של נתינה ומשמעות. מרגשת אותי במיוחד תכנית המלגות החברתיות שמבוססת על יזמות של סטודנטים ומאפשרת לפגוש כל פעם מחדש יצירתיות, אכפתיות ויוזמה. אני תקווה שכל הערכים הללו ימשיכו לפעם בקרב הסטודנטים והסטודנטיות גם בהמשך דרכם, כך שהנתינה והיזמות יהפכו לחלק מהתנהלותם כאזרחים ואזרחיות אכפתיים בעירנו. חזקו ואמצו!”.

אורלי הלל, מנהלת הפלטפורמה ציינה את פועלה של רעות טרם, המתכללת את תחום המלגות העירוניות, במסגרתו 450 סטודנטים מקבלים מלגה. הלל הוסיפה והודתה ללוסי קליינרמן, רכזת תחום מעורבות חברתית שמנחה ומלווה את הסטודנטים בתוכנית המלגות החברתיות, והזמינה את הסטודנטים להמשיך ולפעול למען הזולת, ולהמשיך לקחת חלק בפעילויות המתקיימות במרכז הצעירים הפלטפורמה שבחברה העירונית.

**

הסטודנטים, מקבלי המלגות  פועלים  בשתי תוכניות שונות  המופעלות ע”י מרכז צעירים “הפלטפורמה”: “תוכנית מלגת אהרון“, בשיתוף עמותת יד לילד המיוחד ועמותת חברים למסע – תוכנית בה הסטודנטים מלווים וחונכים ילדים עם צרכים מיוחדים במהלך השנה. רכזת תוכנית המלגות של עמותת חברים למסע מירב ריחן ציינה את שיתופי הפעולה הנמשכים זו השנה הרביעית ואף הקריאה דברים שאמרה אמא לילדה עם צרכים מיוחדים. האם בדבריה הביעה התרגשות רבה על ההזדמנות שיש לבת שלה להיפגש עם סטודנטית שמבלה עימה את זמנה. האם הוסיפה וציינה כי ביתה ממתינה בקוצר רוח, לבואה של הסטודנטית, והיא אינה יודעת כיצד יסתדרו כאשר התוכנית תסתיים.

בתוכנית המלגות החברתיות – סטודנטים יוזמים ומבצעים פרויקטים חברתיים למען צעירים בעיר. במהלך הערב הציגו הסטודנטים עשרה פרוייקטים: נחיתה רכה-  הכנה לקראת הטיול הגדול של אחרי צבא,  מסלסלים בשישי, תגלית לרחובותיים, יריד יד שניה שהכנסותיו יתרמו לעמותת “כנפיים של קרמבו”, יעוץ להחזרי מס, סדנאות אימפרוביזציה לצעירים הדרכה לסטודנטים במטלות אקדמיות, פעילות הפגתית לאוכלוסיות מוגבלות, הכוונה לחיילים משוחררים וסדנא למיקוד תעסוקתי לצעירים מהקהילה החרדית.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן