news08.net/ads.txt

ניב סידי, מאמן מרמורק, בראיון לחדשות 08: “קיצוץ השכר הגיע מהשחקנים בלבד”

ניב סידי, מאמנה של הפועל מרמורק שנמצאת במקום הראשון בטבלת ליגה א’ דרום, בראיון קצר ומיוחד, משתף על החששות כמאמן ראשי, העבודה הקשה תחת ההנהלה, שחרור השחקנים ותחלופת השחקנים במהלך העונה, וגם: היכן הוא רואה את עצמו ואת מרמורק בעתיד.

בכמה מילים, כיצד ניתן לסכם את העונה של הפועל מרמורק עד לרגע זה?

“מאתגרת בינתיים,עומדים במטרות, מקווים להמשיך. שמח שחזרו שחקנים שצירפנו כדי לחזק את הקבוצה ובגלל פציעות טורדניות מנעו מהם לשחק עד עתה”.

היו קולות בתחילת העונה שאתה עוד בוסר, ואינך מתאים לתפקיד. היה לך חשש להיכנס לנעליים גדולות?

“קודם כל, זה לגיטימי. בתור ילד שהיה אוהד מרמורק, והייתי יודע שעלולים לצרף מאמן חסר ניסיון ולא מוכר, הייתי חושש. אך דווקא מהקהל הרגשתי בדיוק להפך, המון אהבה ופירגון, ולמעשה זה לא השפיע עליי”.

בפעם הראשונה הגעת מהפועל תל אביב לעזור לניסן יחזקאל להשאיר את המועדון בליגה הלאומית. כיום יחזקאל מנהלך המקצועי, איך זה שוב לעבוד איתו?

“זה אמנם עוד טרי אך אני חייב להודות לו בראש ובראשונה. לא הייתי פה היום אילולא הוא”.

בתחילת העונה אמרת שמטרת הקבוצה היא להרכיב קבוצה דינמית, רעבה. עד כה אלו לא המאפיינים שניחנים בקבוצה, אתה חושב שהדרך שאתה מנסה להעביר לא טובה?

“קודם כל נכון. אך כשהגעתי המטרות של המועדון מבחינת תקציב ותנאים היו שונים לגמרי. דיברנו על תקציב מסוים שהיום בפועל היה מספיק למלחמות השארות. דברים השתנו, הצטרף מוטי אברג’יל שעזר מאוד לתקציב. אך כמובן שהמטרה עדיין היא להציג כדורגל יפה ואטרקטיבי, ואני מאמין שהדברים הללו ישתנו וישתפרו בייחוד עכשיו שהשחקנים שחזרו מהפציעות יעזרו לנו יותר. תוסיף את זה שהקבוצות בליגה א’ מצוינות, המגרשים קשים, וקבוצות שבאות נגדנו נותנות 200%. חיים קלים לא עושים לנו”.

יש מגמה להביא שחקנים צעירים לקבוצה, האם אתה חושב שזה לגיטימי לעשות זאת על אף הרכש המסיבי שנעשה בקיץ?

“השילוב ביניהם זה למעשה סוד ההצלחה. צירפנו עכשיו 5-6 שחקנים צעירים עם פוטנציאל עתידי שיצטרפו לשחקנים הוותיקים והמנוסים שיעזרו להם להתאקלם ויתנו להם את הטיפים שצריך”.

לאחרונה הוחלט על מספר שחרורים עקב בעיות תקציביות, שכתוצאה מכך שחקנים נדרשו לקצץ בשכר. השחקנים חוששים למעמדם?

“בקבוצת כדורגל באופן טבעי שחקנים תמיד חוששים למקום שלהם. אך כל העניין כאן הוא בדיוק להפך. במקרה הספציפי הזה, הרעיון לקיצוץ בא מהשחקנים. ז”א שהיה צריך לפנות סכום מסוים,ובמקום לשחרר שחקן, אז אותם שחקנים העדיפו לקצץ מרצונם כדי להישאר. וזה רק יכול לחבר אותנו,ואנחנו רואים את זה כבר עכשיו”.

שחררתם שחקנים בדמות מדהלה, בורלה, שהם פלוס גדול בקבוצה. אתה מרגיש שאולי נעשתה טעות בשחרור שלהם?

“אני מאוד אוהב את תום, שחקן מוכשר ונכס לכל קבוצה. אבל בכדורגל יש כל מיני גורמים ועניינים תקציביים, חוזים, והיינו צריכים את השינוי הזה”.

מה טיב היחסים בינך לבין ההנהלה?

“מצוינים. לא הנהלה טיפוסית, בטח לא בליגה א’. לא מתערבים מקצועית ותמיד רוצים לעזור בכל בעיה שצפה”.

מה לדעתך המפתח להצלחה בליגה א’,ומה הצורך שיש כדי לעלות ליגה?

“לאבד כמה שפחות נקודות מאחר ויש מלא קבוצות טובות. השנה דווקא קבוצות יאבדו הרבה יותר נקודות, הסיבה היא שקבוצות במרכז הטבלה הן קבוצות טובות, עם שמות נוצצים ומאמנים טובים. והליגה השנה היא לא ליגה טיפוסית”.

מעמד המאמן כיום נמצא בסכנה מתמדת,ויד קלה על ההדק בפיטורי מאמן. אתה מרגיש את זה גם בליגות הנמוכות?

“האמת שלא, מרגיש שפחות. כי קודם כל רוב הקבוצות יש להן מטרות די ברורות בתחילת העונה. למשל נורדיה, שפתחו פחות טוב ועדיין מביאים למאמנם את הגיבוי הדרוש. גם מאמנים שעזבו, אם זה יבנה, הרצליה, שבהם המאמנים עזבו מרצונם ולא כי ניסו להיפטר מהם”.

הציפייה היא להביא עוד רכש שיחזק אתכם?

“לא חושבים ולא מחפשים כרגע משהו ספציפי. כמובן שזהו כדורגל והכל דינמי ובמידה תצוץ הזדמנות אז יכול להיות. אך כרגע רוב הפצועים חזרו לסגל מלבד 2 צעירים,על אף שכרגע אנחנו באזור של 18 שחקנים בסגל שזה מאוד דליל”.

משחק על 6 נקודות מחכה לכם ביום שישי נגד הכח ר”ג. איך מתכוננים למשחק לאחר פגרה ארוכה?

“משחק קשה מול קבוצה טובה. התחילו את העונה מצוין,יש להם גם מאמן מצוין שבמקרה הוא חבר טוב שלי, ואני מאחל לו המון הצלחה. אך כרגע אנחנו בשלנו לא משנה לנו נגד מי משחקים. באים לנצח את המשחק ובטח בבית”.

יש תסריט שהפועל מרמורק נשארת העונה בליגה א’?

“מאוד מקווה שלא, אבל אתה יודע זה כדורגל. אנחנו לא הקבוצה היחידה שהשקיעה כסף ויש עוד קבוצות עם שחקנים מוכשרים. המטרה חד משמעית לעלות ליגה, גם אם שחררנו שחקן, וגם אם נשחרר בעתיד, מרמורק מבחינתי זה לא מועדון של ליגה א’, לא בהתנהלות, לא בחומר שחקנים”.

איפה נראה את ניב סידי בעוד כמה שנים?

“איפה שיהיה לי טוב. אם אשאר בליגה א’ זה רק במרמורק. היה לי מספר הצעות כעוזר מאמן בליגת העל, אך ברגע שהגיע ההצעה ממרמורק הלכתי על זה בלב שלם”.

**

צילומים: פייסבוק, הפועל מרמורק חיים 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן