4 שנות מאסר למדריך בקיבוץ בדרום שביצע עבירות מין כלפי שש קטינות

בית המשפט הקל בעונשו נוכח העובדה כי ביצע העבירות בהיותו קטין, כבן 17 שנים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, התיר לאחרונה לפרסום כי גזר ארבע שנות מאסר על מדריך בקיבוץ שהורשע בביצוע עבירות מין כלפי שש קטינות שהיו חניכות בחברת הילדים בקיבוץ. בנוסף, הוטלו על המדריך פיצויים בגובה 115,000 ₪

.

מעובדות כתב האישום בו הורשע המדריך עולה כי בתקופה הרלוונטית לאישומים, הנאשם ושש הקטינות התגוררו בקיבוץ בדרום. במהלך התקופה שבין סוף שנת 2017 ועד חודש אוגוסט 2019, שימש הנאשם כמדריך בצהרון לתלמידי היסודי בשעות שלאחר הלימודים ובמהלך חופשת הקיץ.

במהלך תקופה זו ביצע הנאשם עבירות מין בקטינות. הנאשם הורשע במעשה סדום, ריבוי מעשים מגונים, גרם מעשה מגונה, ריבוי ניסיון למעשה מגונה וריבוי ניסיון לגרם מעשה מגונה.

במסגרת הטיעונים לעונש, טענה עו”ד אלכס דרנבוים מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) שניהלה את התיק: “מעשים מיניים בכלל, ובקטינים בפרט, יש בהם חומרה יתירה שעה שמדובר בקטינות או קטינים רכים בשנים, בהינתן החובה והצורך להגן על שלמות גופם ונפשם של ציבור הקטינים, על התפתחותם התקינה, על כבודם של קטינים אשר מפאת גילם, תמימותם וחוסר ניסיונם נוטים לתת אמון באחרים ובכך הופכים להיות טרף קל עבור עברייני מין.” עוד הוסיפה עו”ד דרנבוים, כי הפגיעה חמורה ביתר שאת כאשר היא נמשכת ומתבצעת על ידי איש מרות ובעל סמכות, שבמעשיו חוטא לתפקידו, מבזה ומשפיל את הקטינות.

עו”ד דרנבוים ציינה שלמרות שהנאשם היה קטין בעת ביצוע המעשים, יש לגזור עליו 10 שנות מאסר, משום שהוא ממשיך להכחיש את המיוחס לו ולא עבר הליך טיפולי או שיקומי.

בגזר הדין קבעו שופטי בית המשפט המחוזי יעל רז לוי, גילת שלו ואהרון משניות ביחס לנסיבות: “… רוב העבירות שביצע הנאשם היו כרוכות בהובלת המתלוננות למקום מבודד יחסית, שאין בו בנות אחרות, וברור שהדבר לא נעשה באקראי אלא לאחר חשיבה ותכנון מוקדמים. בהקשר זה נציין את המניפולטיביות שהפעיל הנאשם כלפי המתלוננות, בנצלו את האמון וההערצה של המתלוננות כלפיו ואת פערי הגילים המשמעותיים ביניהם, כאשר הציג את המעשים שביצע בהן כמשחק, ואת המשתתפות בו כ”אמיצות”, כמי שהוא בחר לשחק עמן, תוך “איום” שאם לא ירצו להשתתף במשחק הוא יפנה לשחק עם בנות אחרות.”

ביחס לקביעת העונש, ציין ביהמ”ש כי הוא רשאי להתחשב בהתקיימות נסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה ובין היתר בבואו לבחון את מתחם הענישה הראוי במקרה המדובר קבע כי יש להתחשב : “הפגיעה של העונש בנאשם – הנאשם הינו בגיר צעיר שביצע את העבירות שיוחסו לו כשהיה בגילאים שבין 16.5 עד קרוב ל-17. … במילים אחרות הבכורה בקבוצת גיל זו היא לשיקולי השיקום. הנאשם סיפר בדברו האחרון על השבר שפקד אותו מאז שהוגש כתב האישום, ובסוף דבריו אמר כי הוא קצת מחזיק ראש מעל המים וביקש שגזר הדין לא יטביע אותו. ברור אפוא כי כל עונש מאסר יפגע מאוד בנאשם.”

לאור האמור גזר בית המשפט על הנאשם ארבע שנות מאסר בפועל; מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננות שנע בין 10,000-50,000 ₪ למתלוננת.

 

◼️ לקבוצת חדשות באר שבע והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן