40 מיליון שקלים להקמת מתקן לטיפול בפסולת חקלאית בחבל תקומה

המתקן, במימון המשרד להגנת הסביבה, יקום בשטח המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב ויפיק אנרגיה מהפסולת החקלאית הנאספת מחקלאים ביישובי חבל תקומה

תוכנית דרום ירוק של המשרד להגנת הסביבה לשיקום ולפיתוח חבל תקומה ממשיכה להתקדם, עם מתקן לטיפול בפסולת חקלאית צמחית שיוצא לדרך

המשרד להגנת הסביבה ואשכול נגב מערבי מזמינים יזמים להגיש בקשות עבור תמיכה כספית להקמת מתקן לטיפול בפסולת חקלאית צמחית בחבל תקומה; המתקן, במימון המשרד להגנת הסביבה, יקום בשטח המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב ויפיק אנרגיה מהפסולת החקלאית הנאספת מחקלאים ביישובי חבל תקומה.

הזוכה בקול הקורא יהיה זכאי לתמיכה בהיקף של עד 40 מיליון שקל ולא יותר מ-40% מעלות ההשקעה

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: “טיפול בפסולת חקלאית הוא אחד היעדים המרכזיים של התוכנית ‘דרום ירוק’ שהמשרד להגנת הסביבה מוביל, לשיקום ופיתוח סביבתי של חבל התקומה. המשרד ימשיך להשקיע גם במתקנים לפסולת חקלאית צמחית וגם במתקנים לטיפול בפסולות חקלאיות אחרות במטרה לייצר מנגנון כלכלי ויעיל לטיפול בפסולת החקלאית. כולנו פועלים במשותף להחזיר את חבל הארץ היפה הזה לנקי וירוק עבור התושבים, חבל פורח”

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: “הנגב המערבי הוא אסם התבואה של ישראל וישנה חשיבות רבה ברמה התפעולית והאסטרטגית שהאתר הראשון בארץ יוקם בעוטף. זוהי בשורה חשובה בעת הזאת. כמי שחי את המרחב הכפרי ושומר על המרחבים הירוקים באזורינו, רואה בחקלאות חשיבות רבה, אני מאמין שהקמת מתקן קצה לפסולת חקלאית הוא מהלך חיוני ומשמעותי למרחב שלנו וביתר שאת בימים אלו. השדות הירוקים יפרחו שוב למגינת ליבם של אויבינו. נמשיך לפתח ולדאוג לריאה הירוקה של מדינת ישראל – כאן, בעוטף ישראל.  כולי תקווה שיזמים רבים יגישו הצעות לקל הקורא וישקיעו בהקמת מתקן חשוב זה, שיסייע בשמירה על איכות הסביבה ויסייע לחקלאים היקרים שלנו להתמודד עם האתגרים הרבים”

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: “המדובר בצעד משמעותי מאוד בדרך ליצירת פתרונות אמיתיים לפסולת החקלאית הנוצרת במרחב. אתר קצה פעיל יאפשר לנו להסדיר את כל שרשרת הטיפול בפסולת זו, מרגע היווצרה אצל החקלאי, ועד קיצוצה והעברתה לאתר קצה באמצעות השירות הייעודי שהקמנו באשכול רשויות הנגב המערבי. אני מאמין שבאמצעות סגירת המעגל, נוכל לשפר לטובה את המרחב ונמנע יצירת מפגעי פסולת. מגיע לתושבים שלנו לחיות בסביבה בטוחה, נקיה וירוקה”

הנגב המערבי מהווה אסם התבואה של מדינת ישראל וכפועל יוצא, מיוצרות בו כמויות אדירות של פסולת חקלאית אשר נערמות ללא טיפול ומהוות מפגע. בהתאם להחלטות הממשלה בנושא חיזוק רשויות חבל תקומה, הכין אשכול נגב מערבי עבור המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב, תוכנית לטיפול בפסולת החקלאית הנוצרת בתחומן. התוכנית ממומנת במלואה על ידי המשרד להגנת הסביבה.

במסגרת התוכנית אשכול נגב מערבי מפרסם קול קורא זה שמטרתו הקמה של אתר קצה אזורי לטיפול בזרם הפסולת החקלאית הצמחית שעיקרה גזם חממות וזאת באמצעות תהליך הפקת אנרגיה מפסולת.

יזמים מוזמנים להגיש הצעות לקול קורא זה עד ליום 27 במאי 2024. 

במסגרת התוכנית לטיפול בפסולת חקלאית מקודמים רכיבים נוספים כגון מתקני קצה לטיפול בפסולת פלסטיק / ניילון חקלאי, קיצוץ גזם, מערך לניהול לגזם, סבסוד לחקלאים לטובת טיפול בגזם נקי, הסברה, אכיפה ועוד.

לפרטים נוספים לחצו על הקישור.

 

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות נתיבות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אופקים בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות שדרות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן