news08.net/ads.txt

5 כוכבי יופי הוענקו לבית העלמין אילת

יו”ר המועצה חיים עמר: “המועצה הדתית אילת מפעילה את בית העלמין ועובדת לילות כימים תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים לרווחת באי המקום”

בתחרות ייחודית בין בתי העלמין בארץ שנערכה על ידי המשרד לשירותי דת והמועצה לישראל יפה, הוענקו 5 כוכבי יופי לבית העלמין אילת בו

 מושקעים מאמצים ומשאבים רבים לרווחת באי המקום – מסככות מוצלות ורחבות ידיים, ועד לשילוט ניכר לעין, שבילי גישה נוחים ומגוון אמצעי נגישות.

תחרות “בית עלמין נאה ומטופח בישראל יפה” 2022 נערכה על ידי המועצה לישראל יפה, זאת השנה ה-1, בחסות המשרד לשירותי דת. התחרות הינה כלל ארצית  ומקיפה בתי עלמין (המצויים ברישומי המשרד לשירותי דת ובעלי רישיון קבורה בתוקף, המתמודדים בבתים נפרדים בהתאם לסיווגם.

מטרת התחרות: הגברת המודעות לערכי טיפוח, אסתטיקה סביבתית, שיפור התנאים הפיסיים, העלאת רמת השירות, נגישות והתנהלות מקיימת בבתי העלמין, במגמה ליצור בהם סביבה ידידותית לקהל הבאים ןלעובדים, לעורר מודעות לשיפור תדמית, שירות, שקיפות ונגשות לכלל האזרחים בבתי העלמין, ברגעים הקשים של הפרידה מיקיריהם.וכן השתתפות של בני המשפחה ומכרים בטקסי לוויה, אזכרות, ימי זכרון ועוד.

התחרות בדקה את בתי העלמין בין היתר על פי קריטריונים הנוגעים ל:
– חיצוניות בית העלמין: שילוט, דרכי גישה (נגישות), ברזיות, ביתן שומר, תאורה גינון חיצוני ועוד.
– פנים בית העלמין: ספסלים, סככות צל, שבילים ונגישות לנכים, היכל הספדים ניקיון ועוד..
– שירותים לרווחת הציבור: עזרה ראשונה, ברזי כיבוי אש, גידור וסימון בורות פתוחים, משרד, אתר אינטנרנט, נטלות ועוד.
– התנהלות מקיימת – איכות הסביבה: חיסכון במים וחשמל, שקיפות ודיווח.
– פעילות גוף הקבורה: פעילות למול המשרד לשירותי דת, תקינות הציוד, הכשרה תקופתית לעובדים, תכנון ארוך טווח של בית העלמין ועוד.

 לדברי יו”ר המועצה חיים עמר: “המועצה הדתית אילת מפעילה את בית העלמין ועובדת לילות כימים תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים לרווחת באי המקום. בבית העלמין ישנם סככות מוצלות עם שולחנות וספסלים המיועדים למנוחה ולהתכנסות המשפחות באזכרות, מתקני מים קרים לשתייה, שילוט ניכר לעין, שבילי גישה רחבים ונוחים ואמצעי נגישות כמו כיסאות גלגלים, קלנועית וליווי פיזי, בתיאום עם אחראי הנגישות בבית העלמין. אני שמח מאוד שהשופטים החליטו כי אנו ראויים ועומדים בכל הקריטריונים לקבלת 5 כוכבי יופי. נמשיך לעמול ולעבוד קשה לשמר ולשפר את בית העלמין למען תושבי אילת ויקיריהם”.

בראש התחרות עמדה הגב’ מרים פרץ שאמרה בפתח דבריה: “ביראת כבוד הגעתי להיות יושבת ראש של הדבר שממנו לעולם לא נקבל תמורה – לעסוק במתים. החסד הכי גדול שאפשר לעשות. רצינו שבתי העלמין יהיו ראויים, יהיו מכובדים, יהיו נגישים, יהיו מזמינים. את מי? בית העלמין הוא לא רק למתים, הוא גם לחיים. לא סתם קוראים לו ‘בית החיים'”. פרץ תיארה כיצד אמה הייתה מטהרת מתים בעצמה ודיברה על חשיבות התפקיד וגדלותם של המטהרות והמטהרים: “אתם מחזירים את הגוף הזה לעפר – בכבוד שראוי לו. יש אנשים טובים שנמצאים כאן, אנשים שעוסקים בנפטרים – הם נותנים משמעות לחיים”.

השופט הראשי בתחרות היה יגאל גואטה, חבר הכנסת לשעבר וכיום עיתונאי איש תקשורת שנושא בתי העלמין בישראל קרוב לליבו. גואטה ציין את נושא השירות לאנשים בשעתם הקשה, עד כמה הדבר משליך על גישתם כלפי הדת והיהדות בימי השבעה ובימים שאחרי.

השר לשירותי דת ומ”מ שר הפנים, הרב מיכאל מלכיאלי, בירך את מארגני הטקס וכלל עובדי ועובדות מערך הקבורה בארץ, על עבודתם המסורה וציין כי כשבית העלמין נראה מזמין ויפה, הדבר משליך על התדמית של שירותי הדת כולם.

צילום: דוברות המשרד לשירותי דת | המועצה הדתית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן