news08.net/ads.txt

8 ימי מאור – 8 סגולות רפואיות לשמן הזית | ליאת גרינוולד דלויה, הומאופתית קלאסית, מאוחדת

חובבי הבישול והקולינריה כבר יודעים ששמן הזית אפקטיבי בשימור הטעם, הארומה, הוויטמינים ושאר התכונות של פרי הזית. עוד בימי קדם נחשב שמן הזית למרכיב מרכזי במזון, כיוון שהיה לעתים מקור השומנים הזמין היחיד. חוץ ממזון, השתמשו בשמן הזית לריפוי פצעים וכוויות, לתאורה, לבישום ולסיכת הגוף והשיער.

בספר שמות מוזכר שמן המשחה ששימש למשיחת כלי המשכן ואף מתוארת משיחה בשמן של מלכי ישראל ומלכי יהודה כסמל להמלכתם (מכאן הכינוי משיח). גם בכתבי היפוקרטס ביוון העתיקה מוזכר השימוש בשמן זית למשיחה טקסית והיא נפוצה גם כיום בכמה מזרמי הנצרות כטיפול טקסי בחולים.

החל משנות ה-70 הוכיחו מחקרים רבים את מה שהיה ידוע כבר לסבתות: קיים קשר ישיר בין צריכה מוגברת של שמן זית, לבין שיעור נמוך של מחלות לב.

שמן הזית מורכב ברובו מחומצת שומן אולאית, שהיא חומצת שומן חד בלתי רוויה (המוכרת בשפת העם כ”אומגה 9″), התורמת להפחתת ה”הכולסטרול הרע”, ה LDL, מבלי להוריד את “הכולסטרול הטוב” ה- HDL שתורם לשמירה על בריאות כלי הדם והלב.

אף שמן אחר המופק באופן טבעי אינו מכיל כמות כה גדולה של חומצות חד לא-רוויות כמו שמן זית, עובדה ההופכת אותו לקל לעיכול ובה ובעת מאפשרת לו להגן באופן טבעי על העור, השיער, ולמנוע מחלות רבות.

כמו כן, שמן הזית עשיר בנוגדי חמצון רבים, בעיקר ויטמין E – נוגד חמצון חזק ששומר על בריאות התאים השונים בגוף ומונע פגיעה של תהליכי חמצון.

הקלה על כאבים

במחקר שפורסם בכתב העת NATURE, (2005) דווחו החוקרים כי גילו שבשמן זית כתית מעולה קיים רכיב בשם אוליאוקנטל (oleocanthal) ,הפועל כרכיב נוגד דלקת טבעי. מדובר ברכיב בעל פעילות הדומה לזו של איבופרופן (השייך לקבוצת תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידליות (NSAID) כגון משככי הכאבים אדקס, אדוויל ונורופן).כמו האיבופרופן, הוא יוצר תחושת עקצוץ בגרון המהווה סמן לפעילות תרופתית.
ממצאי המחקר מראים כי מנה יומית של 50 גרם שמן זית, שווה לכ-10% מהמינון המומלץ לשיכוך כאבים במבוגרים של התרופה איבופרופן. לדבריהם אמנם לא סביר לרפא כאב ראש באמצעות שמן זית, אולם לצריכה קבועה של שמן זית עשויים להיות חלק מן היתרונות הבריאותיים לטווח הארוך של איבופרופן, כולל יתרונות לשמירה על בריאות הלב ולהגנה מפני מחלות נוספות.

8 תכונות רפואיות נפלאות לשמן זית

1. הזנה לשפתיים יבשות

רוקנו כמוסה של ויטמין E לתוך כף שמן זית גדושה ועסו לתוך העור. מומלץ להמתין חצי שעה עד שעה (אפשר גם להשאיר למשך הלילה) ולשטוף.

2. לקשיי נשימה או לבעיות בדרכי הנשימה

מומלץ לעסות את הגב והחזה בשמן זית שחומם קלות, בתוספת של 2-3 טיפות של שמן רבנסרה או קמומיל (לתינוקות).

3. למניעת קשקשים

לחיזוק שורשי השיער ומניעת קשקשים, ערבבו שמן זית וכוהל 20% ביחס שווה, מרחו על הקרקפת ועסו לתוך העור. כדאי לישון עם החומר למשך הלילה.

4. לכאבי אוזניים

סחטו מיץ מבצל לתוך שמן זית, חממו את שמן הזית קלות וטפטפו לאוזן הכואבת. השילוב של שמן הזית והבצל יעיל לשיכוך כאבים ולריפוי דלקות אוזניים.

5. לדלקות חניכיים

ניתן למרוח על האצבע או על מברשת השיניים מעט שמן זית או לעסות בעדינות את החניכיים.

6. אקנה

הכינו תמיסה המורכבת מ-3 כפות שמן זית עם 4 כפות מלח ים ומרחו על עור פנים למשך 1-2 דקות. שטפו במים חמים וסבון. התמיסה תנקה את הנקבוביות ותשמור על לחות העור.

7. להברקת השיניים וסילוק כתמי ניקוטין

ערבבו שלוש כפות אבקת סודה לשתייה, שתי כפות מלח שולחני רגיל ושתי כפות שמן זית. טבלו את מברשת השיניים בתערובת וצחצחו. (את התערובת שנותרה ניתן לשמור במקרר לשימוש חוזר).

8. הכנה הומאופתית מזיתים – לטיפול באלרגיות אביביות מתישות ומחלישות

במידה ואתם סובלים מאלרגיות אביב המאופיינות בעיניים מנופחות ומגרדות, דלקות עיניים, שיעולים, והתקפי התעטשות, יתכן שההכנה ההומאופתית מזיתים תעזור לכם להחלים מהאלרגיה. הרמדי ההומאופתית מזיתים מתאימה לאלרגיות שמאופיינות בעייפות ומותשות גדולה, כזו שמביאה לתשישות מוחלטת, המלווה בתחושה של חוסר אונים וחוסר כוח.

הטיפול ההומאופתי מותאם באופן אישי, מעמיק ומדויק לכל אדם. הטיפול הוא כוללני ונרחב ומתייחס לאדם כולו ולמכלול מאפייניו- לסימפטומים פיזיים, נפשיים, הרגלי שינה, חלומות, אכילה ומאפיינים נוספים. מטרת הטיפול היא לעורר את מנגנוני הריפוי, להביא לחיזוק, ולהצליח להתגבר על המחלה העכשווית, למנוע מחלות עתידיות ולמנוע התדרדרות מחלות כרוניות קשות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן