news08.net/ads.txt

הנעקצת המרכזית בהונאת הקרקעות במאות מיליוני שקלים: המדענית טליה האן מ-מזכרת בתיה

ימים ספורים לאחר שפורסמה הונאת הקרקעות במאות מיליוני שקלים פורסם באתר ‘פוסטה’ כי ה”נעקצת” המרכזית  היא ד”ר טליה האן, בת 77, גמלאית ממכון ויצמן, שחקרה צמיחת תאי סרטן ורשמה לפני שנים רבות אקזיט בגובה עשרות מיליוני דולרים, על מולקולה שגילתה, וממנה פותחה תרופה לטיפול במחלות התוקפות את המערכת החיסונית. התמלוגים שקיבלה האן, ד”ר לביולוגיה, מחברת תרופות אמריקאית – הפכו אותה לאישה אמידה ובהמשך בעליה של מאות דונמים ביישוב.

בשנים האחרונות ד”ר האן, השקיעה במיזמים שונים, פגשה בשני עורכי דין אמידים, ממולחים ומוכרים – אחד מהם מרחובות (שמעצרו הוארך עד יום שני), והתפתתה להשקיע למעלה מ-60 מיליון שקל במתחמי מקרקעין ופרויקטים שמכרו לה אלא שכעבור זמן מה גילתה שהוצגו בפניה לכאורה מצגי שווא, על ידי השניים. המשמעות: עשרות מיליוני השקלים שהשקיעה, ירדו לטמיון.

כזכור, עורכי דין ואנשי עסקים מענף הכדורגל חשודים בהונאת קרקעות במאות מיליוני שקלים. בסך הכל נעצרו שישה חשודים ועוכבו שישה אחרים לחקירה באזהרה, בחשד למעורבות לכאורה, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, סחיטה באיומים, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות של סחיטה באיומים.

על פי החשד, המעורבים חברו בצוותא על מנת לעבור עבירות מס ועבירות הלבנת הון בסכומים של מיליוני שקלים, באמצעות חברות לגיטימיות כמסווה לפעילות פלילית. לאחר מעצרם של החשודים, החלו חיפושים בבתיהם ובעסקים להמרת מטבע (צ’יינג’ים). משטרת ישראל ציינה כי לנוכח הראיות לכאורה, שהעלו חשדות לביצוע עבירות פליליות וכלכליות – היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב”ל) בלהב 433, יחידת יהלום ברשות המסים ובליווי יחידת יא”ל של רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור פתחו בחקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה.

ממשטרת ישראל נמסר: “נמשיך למקד אכיפה נגד תופעות של פשיעה חמורה, תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים, על מנת לחשוף עבירות המסכנות את ביטחון הציבור ופוגעות בשלומו וכדי להביא את מבצעי העבירה לדין”. מדובר בחקירה המנוהלת על ידי המשטרה בשיתוף רשות המיסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז מרכז”.

(צילום ארכיון: מכון ויצמן)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן