במקום שבו צוותים רפואיים מלווים מטופלים מדי יום ברגעים של כאב, תקווה והחלמה, נחנכה לאחרונה פינת זיכרון יוצאת דופן. תחנת האחיות במחלקה לגריאטריה במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע הוקדשה לזכרם של יבגני ודינה קפשיטר וילדיהם, אלין בת ה־7 ואיתן בן ה־5 הי"ד, שנרצחו ב־7 באוקטובר 2023.
בני משפחת קפשיטר נרצחו בעת שנסעו בכביש יד מרדכי–שדרות בדרכם לביתם בדימונה, במהלך מתקפת הטרור הרצחנית על יישובי הדרום. כעת, כמעט שלוש שנים לאחר האסון, הונצח זכרם במקום שמסמל יותר מכל את ערכי החיים, הטיפול והנתינה.
המהלך התאפשר הודות לתרומתו של תורם אנונימי, שביקש להנציח משפחה שלמה שחייה נגדעו באחת בדרך שתמשיך להעניק משמעות לאחרים. ההנצחה בוצעה באמצעות עמותת "משפחה אחת" ובשיתוף המרכז הרפואי סורוקה.
תחנת האחיות נחשבת ללב הפועם של המחלקה. זהו המקום שבו נפגשים אנשי הצוות, המטופלים ובני משפחותיהם לאורך כל שעות היממה. מעתה, שמותיהם של בני משפחת קפשיטר ילוו את הפעילות היומיומית במקום ויהפכו לחלק בלתי נפרד מהעשייה האנושית והרפואית המתקיימת בו.
בטקס החנוכה השתתפו בני משפחות קפשיטר ודחטירב, חברים, אנשי הנהלה וצוות רפואי מסורוקה, התורם, מנכ"ל עמותת "משפחה אחת" משה סוויל, רכז הדרום של העמותה לייזר אמיתי ואורחים נוספים.
יהודית אוחיון, מנהלת הסיעוד במחלקה לגריאטריה בסורוקה, אמרה בטקס: "עבורנו, הצוות הסיעודי, תחנת האחיות היא הלב הפועם של המחלקה. העובדה שהתחנה הזו נושאת את שמם של בני משפחת קפשיטר מעניקה לנו משמעות נוספת. היא מזכירה לנו בכל רגע את הערך העליון של קדושת החיים ומעניקה לנו השראה להמשיך להעניק למטופלים לא רק רפואה מקצועית, אלא גם אנושיות וחמלה."
שנטל בלזברג, מייסדת עמותת "משפחה אחת" וזוכת פרס ישראל על מפעל חיים, ציינה כי ההנצחה יוצרת חיבור עמוק בין זיכרון לעשייה: "יש זיכרונות שנשארים בלב, ויש כאלה שממשיכים לחיות דרך מעשים. הבחירה להקדיש את תחנת האחיות לזכרם של דינה, יבגני, אלין ואיתן יוצרת חיבור בין סיפור חייהם לבין מקום שמוקדש לנתינה ולדאגה לאחר."
מנכ"ל העמותה, משה סוויל, הוסיף כי עבור משפחות רבות שנפגעו מאז 7 באוקטובר, הידיעה שזכר יקיריהן ממשיך לחיות במקומות של עשייה ונתינה מעניקה נחמה ומשמעות. "תחנת האחיות שנחנכה בסורוקה מבטאת את האפשרות להפוך את הזיכרון למקור של אנושיות, נתינה ותקווה."
המחווה המרגשת בסורוקה מחברת בין כאב עמוק לתקווה גדולה. במקום שבו מצילים חיים מדי יום, ימשיך סיפורם של בני משפחת קפשיטר ללוות מטופלים, משפחות ואנשי צוות – כתזכורת לכוחה של אנושיות, גם ברגעים הקשים ביותר.
◼️ חדשות באר שבע והנגב בווטסאפ לחצו כאן
זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.








