בשורה למפוני הדרום, עוטף עזה ויתר היישובים שתושביהם עדיין אינם יכולים לשוב לבתיהם: הממשלה אישרה את הארכת הטבת הנסיעה החינמית בתחבורה הציבורית עד ל־25 באוגוסט 2026.
ההטבה מיועדת למפונים שפונו בעקבות פגיעות טילים במהלך מבצעי "עם כלביא" ו"שאגת הארי", לתושבי יישובי חבל התקומה שטרם הושלמו בהם העבודות המאפשרות חזרה מלאה, וכן למשפחות חטופים ושבים הזכאיות לכך.
במסגרת ההטבה יכולים הזכאים לנסוע ללא תשלום ובאופן בלתי מוגבל בכל מערך התחבורה הציבורית בישראל – אוטובוסים, רכבת ישראל והרכבות הקלות – באמצעות כרטיס רב־קו.
את הזכאות ניתן לממש באמצעות היישומונים "הופאון" או "רב קו אונליין". לאחר אישור הבקשה ייטען בכרטיס מנוי "חופשי חודשי ארצי" התקף ל־30 ימים, וניתן לחדשו כל עוד הזכאות בתוקף.
במשרד התחבורה מזכירים כי גם כאשר הנסיעה ניתנת ללא תשלום, יש לתקף את כרטיס הרב קו בכל עלייה לאוטובוס או לרכבת.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, מסרה כי המדינה תמשיך לסייע למפונים כל עוד יזדקקו לכך, וכי הארכת ההטבה נועדה לאפשר להם לשמור על שגרת חיים, להגיע לעבודה, ללימודים, לטיפולים רפואיים ולשירותים חיוניים עד שיוכלו לשוב לבתיהם.
◼️ חדשות מהארץ ומהעולם בווטסאפ לחצו כאן
◼️ חדשות מלחמה בישראל וענייני ביטחון בווטסאפ לחצו כאן
◼️ חדשות שירותים לציבור – ביטוח לאומי / רשות המסים / חשמל / דלק וגז / ארנונה / מים / בנקים בווטסאפ לחצו כאן
זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.









