news08.net/ads.txt

מהי הסיבה לריבוי המטוסים בגן יבנה? | כל הפרטים

תושבים בגן יבנה והסביבה מתלוננים בשבועות האחרונים על מפגעי רעש ממטוסי נוסעים גדולים. הסיבה לכך היא שחיל האוויר מארח בימים האחרונים את תרגיל ה”בלו פלאג” שבו משתתפים שבע מדינות, בהן ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, איטליה, יוון, הודו וצרפת ומדינות משקיפות נוספות בהן: רומניה, פינלנד, דרום קוריאה, אוסטרליה, יפן, הולנד, קרואטיה ואיחוד האמירויות. במסגרת התרגיל הגיע לישראל מפקד חיל האוויר של איחוד האמירויות כאורח של מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין.

תרגיל ה”בלו פלג” הוא תרגיל אווירי רחב היקף המתקיים אחת לשנתיים בבסיס חיל האוויר בעובדה, כאשר התרגיל הנוכחי הוא החמישי במספר, ומטרתו לדמות תרחישי לחימה מאתגרים וטיסה בקואליציה. התרגיל הנוכחי, המתקיים בימים אלה בדרום הארץ, הוא הגדול והמתקדם ביותר מבין תרגילי ה”בלו פלג” שנערכו עד כה.

ההכנות לתרגיל הנרחב ארכו כעשרה חודשים, ובתרגיל השנה משתתפות שמונה מדינות שמתרגלות שילוב של מטוסי דור 4 עם מטוסי דור 5 (F-35), עם  70 מטוסי קרב וכ-1,500 זרים שהגיעו לישראל בתקופת הקורונה. לראשונה מאז קום המדינה, משתתף חיל האוויר הבריטי בתרגיל עם מטוסי קרב וזוהי גם הפעם הראשונה שמטוסי קרב מהודו הגיעו ארצה. כמו כן, לראשונה הצרפתים פרוסים בישראל עם מטוסים מסוג “רפאל”.

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, אמר: “האימון המשותף מאפשר לנו למידה מחילות האוויר המשתתפים בתרגיל, ומכין את אנשי חיל האוויר לתרחישים בזמן אמת במטרה להמשיך ולהצליח במשימתנו – הגנה על ביטחון מדינת ישראל”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן