news08.net/ads.txt

ד”ר רוני באום ממשיכה לדאוג לאזרחים הוותיקים | תוכנית קהילתית חדשה עבור בני הגיל השלישי במרכז העיר רחובות

עירית רחובות, באמצעות המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים באגף לשירותים חברתיים, מקדמת תוכנית קהילתית חדשה בעיר, לכל האזרחים הוותיקים שמתגוררים באזור הגיאוגרפי שגבולותיו: בדרום – קניון רחובות,  בצפון-רחוב דרך יבנה,  במערב-רוז’נסקי,  ובמזרח-הרצל. כל זאת בשיתוף עם נותני שירותים, אזרחים ותיקים תושבי השכונה ופעילים נוספים.

לדברי חברת המועצה רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים: “מטרת התוכנית החדשה היא לזהות את צרכי האזרחים הוותיקים באזור הרלוונטי, על מנת להעניק להם שירות טוב יותר, וליצור קהילה חיה ותוססת. לכן חשוב לנו לפנות ישירות לתושבים בגיל המתאים ולשמוע מה הם רוצים”.

מבדיקה שנעשתה נמצא שבאזור זה מתגוררים כ2700 אזרחים ותיקים, במרקם מגורים עירוני. עד כה המחלקה פיתחה תוכניות עירוניות לכלל האזרחים  הוותיקים בעיר, וכעת מקדמת פרויקט פיילוט לאזרחים ותיקים באזור מגוריהם. מטרת התוכנית היא לחזק את חוויית הקהילתיות, את תחושת השייכות ולשפר את איכות החיים של האזרחים הוותיקים באזור.

מדובר בתוכנית פיילוט שנבחרה כיוון שבאזור אין כמעט תשתיות קהילתיות לטובת אזרחים ותיקים. בעזרת פעילים מהאזור ,אזרחים ותיקים ופעילים נוספים – המחלקה מעוניינת לעבות את המענים הקהילתיים לצורך הורדת רמת הבדידות- והעלאת רמת השייכות והקהילתיות באזור. לצורך כך הכינו במחלקה שאלון לבדיקת צרכים ומענים, למילוי על ידי אזרחים ותיקים מהאזור . השאלון יסייע במאמץ לזהות צרכים משותפים, לאתר משאבים קהילתיים ולאפשר לממש משאבים אישיים, ברצון להתנדב ועוד.

לחצו כאן – לשאלון

ענת יולס, מנהלת המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים: “אנו ערים לשינויים שעוברים על אוכלוסיית האזרחים הוותיקים. ממקבלי שרות פסיביים , הפכו אזרחים ותיקים רבים ליוזמים, מעורבים ומעוניינים להשפיע על סביבתם ועל אופי השירותים הניתנים להם. לכן אנו מקדמים יחד עם משרד הרווחה תוכניות שמזמינות את האזרחים הותיקים לכוון את השירותים המתפתחים לרצונותיהם וצרכיהם. התוכנית  המקומית מתוכננת לפי יעדים אלה, ואני תקווה כי האזרחים הוותיקים ירתמו לתוכנית ויהיו מעורבים בכל שלביה”

לחצו כאן – לשאלון

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעו”ס קהילתית אורית קרטה -גהסי, המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים בעיריית רחובות, בטל 089762676.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן