מלקחי המלחמה: משרד הבטחון יתעדף רכש כחול לבן

השקעה בהגדלת קווי הייצור היא קריטית לתמיכה בצרכי צה”ל בראייה ארוכת טווח:

בפגישה שקיים מנכ”ל משרד הבטחון ונשיא התאחדות התעשיינים, ציין המנכ”ל כי “אחד מלקחי המלחמה הוא הצורך להגביר את עצמאות וכושר הייצור הישראלי”.  

מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אייל זמיר ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, נפגשו בקריה לדיון על תכניות משרד הביטחון לחיזוק רכש מתוצרת ישראלית וקידום עצמאות תעשייתית בתעשיות הביטחוניות, הכוללת תיעדוף רכש כחול-לבן , פתיחת קווי ייצור חדשים וחיזוק קווים אסטרטגיים חיוניים קיימים.

זמיר אמר בדיון כי מדיניות משרד הביטחון, שהתחזקה במלחמה, היא בראש ובראשונה העדפת ייצור בישראל. “אחד מלקחי המלחמה הוא הצורך להגביר את עצמאות וכושר הייצור שלנו. זוהי מדיניות שר הביטחון וכל גופי הרכש במשרד עוסקים בכך. השקעה בהגדלת קווי הייצור היא קריטית לתמיכה בצרכי צה”ל בראייה ארוכת טווח. היא גם תזרים תקציבים גדולים לכלכלה ולמשק ובעתיד תתרום גם ליצוא הביטחוני”.

ד״ר תומר הודה למנכ״ל המשרד ולמשרד הבטחון בכלל על תמיכה בלתי מתפשרת בתעשייה הישראלית בשגרה ואף יותר בחירום. ״המלחמה הזו, כמו משברים קודמים לפניה, מדגישה את ההכרח שלנו בקיום תעשייה יצרנית חזקה ומתקדמת להבטחת החוסן הלאומי ועצמאות יצרנית, בחזית ובעורף, ובצורך לחזקה ולעודד הקמת קווי יצור בישראל”, אמר ד״ר תומר. ״התעשייה הישראלית כולה רתומה למאמץ המלחמתי ומספקת לצה״ל ולציבור כמעט את כלל הצרכים המבצעיים והאזרחיים. אני מקווה שכלל הגורמים, בהליכי השיקום שלפנינו, יפנימו צורך זה ויאפשרו לישראל לשקם את עצמה, בעצמה.״

בפגישה השתתפו סמנכ”ל וראש אגף התכנון, איתמר גרף, סמנכ”ל וראש מנה”ר, זאב לנדאו, סמנכ”ל וראש אגף ההנדסה והבינוי, ארז כהן והכלכלן הראשי זאב זילבר.

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: משרד הבטחון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן