news08.net/ads.txt

מרגש: תלמידי דה שליט חגגו יום הולדת 84 לניצול השואה חיים להט

מיזם חגיגות ימי הולדת לניצולי השואה ברחובות ביוזמתה של המורה חנה גינסברג, ותלמידיה בחטיבה ב’ דה שליט נמשך במסגרת שימור מורשת השואה והגבורה, שמובילה גינסברג, זה למעלה משני עשורים.

תלמידי חטיבה ב’ דה-שליט, יום הולדת לחיים להט, ניצול שואה, אשר הגיע ארצה בהיותו בן 15 עם תנועת רבי עקיבא, ובהמשך הצטרף כילד יתום לבית היתומים של התנועה. חיים להט מגיע לחטיבה, לתערוכה לזכר השואה והגבורה, במשך מספר שנים, כדי לספר את סיפורו המצמרר והמרגש – והתלמידים אשר צמאים לשמוע סיפורי עד, שותים בצמא את דבריו.

“תיאמתי עם חיים להט ואשתו את מועד הגעתנו לביתם”, סיפרה גינסברג, “הגעתי עם כ-20 תלמידים, רובם מכיתה ז’, אשר הביאו עוגות אותן הכינו במיוחד וכיבוד רב. בכניסה לביתם חילקתי לתלמידים תופים ונכנסנו בשיירה בקול תרועה רמה ושירי ימי הולדת. במהלך יום ההולדת ניגנתי באקורדיון, והתלמידים ליוו אותי בשירה. לאחר שירים וריקודים רבים הגענו לשלב הברכות: בירכתי אותו בברכה חמה ולבבית בשם כולנו והתלמידים אף הם הקריאו את הברכה המיוחדת שהכינו עבורו. הייתה חגיגה שמחה ומרגשת מאוד, בה לקחו חלק גם נכדותיו שבאו במיוחד לחגוג עימנו ולשמח את סבא”.

חיים שהתרגש מאוד בירך את המשתתפים במחווה ואמר להם: “תודה לכם על כל העבודה ההתנדבותית שאתם עושים בתחום זה של הנצחת מורשת השואה והגבורה ובמיוחד בתחום החינוך לדורות הבאים, בהובלתה של המורה חנה הנפלאה”. לאחר מכן העניק שי, מעשה ידיו, כאדם היוצר כלים מזכוכית, כלי הגשה לשתייה חמה.

במהלך האירוע ערך חתן השמחה לאורחיו סיור בביתו והציג בפנינו את עבודותיו: חלונות ויטראז’ מדהימים ביופיים, ועבודות נוספות מתחום הזכוכית. להט, נחשף לחוויה מיוחדת של שיתוף יום מיוחד בחייו עם דור ההמשך, והתלמידים עברו חוויה משמעותית ביותר. לדברי רותם, “לשמח מישהו זה משמח…”. נדב אמר: “חשוב להנציח את זכר השואה ולהמשיך את מורשת הגבורה…”, נעמה: “אני מאד התרגשתי והרגשתי שאני עושה מעשה מאד טוב. היה מרגש להכין בעצמינו את עוגת יום ההולדת לחיים…” ולדברי הדר,  “נהניתי לראות את השמחה של הבנאדם כשהוא מספר מה עבר עליו ואיך הצליח לשרוד…”

“אחרי ערב חגיגי של כשעתיים שרנו, רקדנו, אכלנו, סיפרנו, ברכנו, צחקנו ונהנינו יחד  חיים להט ובני משפחתו, הבענו כולנו את התקווה שנזכה לראותו בתערוכה לזכר השואה והגבורה שתתקיים גם השנה בבית ספרנו”, סיכמה גינסברג.

חוגגים 71 שנות עצמאות ברחובות: חמש במות, אילנית לוי תנחה; בתכנית האמנותית: חנן בן ארי, גידי גוב, הפרויקט של רביבו, סקאזי ואחרים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן