news08.net/ads.txt

סכנת הניתוחים בטורקיה: עברה ניתוח לקיצור קיבה – וכמעט מתה

תושבת יבנה עברה ניתוח מיני מעקף קיבה בטורקיה, ובעקבותיו אושפזה במרכז הרפואי קפלן כשהיא מונשמת ומורדמת

מאיה אבו עזיז, בת 47 מיבנה, רצתה לעשות ניתוח מיני מעקף בקיבה, ובחרה לעבור אותו בטורקיה. לדבריה, היא לא עברה בטורקיה את ההכנה הנדרשת לניתוח, ולאחר שחזרה לארץ גילתה שהיא סובלת מסיבוך מהניתוח. היא הגיעה למרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית כשהיא במצב קשה, נדרשה לעבור ניתוח תיקון, והיתה מורדמת ומונשמת במשך שבוע. ניתוח התיקון שעברה על ידי ד”ר חרבי חלאילה, כירורג בכיר ומומחה בניתוחי קיבה במרכז הרפואי קפלן, הציל את חיה.

“יש לי את כל הנתונים לבצע את הניתוח בארץ, אבל התורים ארוכים, אז רציתי לחסוך לעצמי את כאב הראש ולעבור את הניתוח בטורקיה”, היא מספרת. “המליצו לי על סוכנת שמתווכת בין ישראלים לבין בתי חולים בטורקיה, והיא טענה שגם היא עשתה את הניתוח שם. היא ארגנה קבוצה של בנות, מלון חמישה כוכבים וכך נסענו לטורקיה”. לדברי מאיה, לא נעשתה לה כל הכנה לניתוח: “בארץ שאלו אותי רק שאלות כלליות, אף אחד לא ביקש ממני מסמכים רפואיים או נתונים רפואיים. שעה שעתיים לפני הניתוח בטורקיה נפגשתי עם הצוות הרפואי שם, וזו היתה הפעם הראשונה שמישהו בכלל הסתכל בתיק הרפואי שלי”. היא מוסיפה ואומרת: “הם גם לא עשו לי בדיקות מכינות, רק בדיקות דם, ולא קיבלתי אף הדרכה איך אני אמורה להתנהל אחרי הניתוח”.

מאיה מתעוררת מהניתוח בטורקיה כשהיא כאובה, ומהר מאוד היא משוחררת מבית החולים חזרה למלון ואז לישראל: “בחמישי בערב עברתי את הניתוח ובשבת כבר הייתי חזרה בארץ. הרגשתי עדיין בסדר, אבל הייתי אבודה. אף אחד לא נתן לי הסבר על הניתוח, לא הסבר תזונתי. לא ידעתי מה מותר ומה אסור לי”.

אחרי שהיא סובלת מכאבים בבית, מאיה החליטה להתפנות לקפלן. “הסתבכתי. עמדתי למות”, היא מספרת. “נכנסתי לניתוח אצל ד”ר חרבי חלאילה, ניתוח קשה של שש שעות, וכשהוא יצא מהניתוח הוא אמר למשפחה שלי שהוא לא יודע אם אני אחיה, ולאחר מכן הייתי מורדמת ומונשמת במשך שבוע. הוא הציל אותי”.

ד”ר חרבי חלאילה, כירורג בכיר ומומחה לניתוחי קיבה במרכז הרפואי קפלן: “בשנים האחרונות אנחנו רואים עליה משמעותית במטופלים שמגיעים לטיפול בארץ בכלל ובקפלן בפרט לאחר סיבוכים רפואיים שנגרמו בשל ניתוחים שעברו בטורקיה. הבעיה מתחילה כשאותם מטופלים לא עוברים את ההכנה הנדרשת לניתוח כ”כ מורכב, וגם לא מקבלים מענה לאחר מכן על ידי אותו כירורג שניתח אותם ויודע מה היה מהלך הניתוח. בניתוחים בריאטריים יש חשיבות גדולה לתהליך ההכנה, שמכין את המטופלים לשינוי הנדרש באורח החיים, ובהיעדר תהליך הכנה זה גדל הסיכוי לסיבוכים”. הוא מוסיף ואומר: “מאיה הגיעה אלינו במצב של סכנת חיים כתוצאה מהניתוח, ואלמלא היתה מגיעה בזמן לקפלן ומקבלת את הטיפול הנדרש, היא היתה עלולה לאבד את חייה. צוות רב מקצועי, הכולל רופאים, אחיות, דיאטניות ופסיכולוגית נתן לה טיפול ומענה באופן אינטנסיבי במטרה להציל את חייה, ולאחר מכן גם במטרה להשלים את כל המידע שלא ניתן לה לפני הניתוח, והעמיד אותה בסכנת חיים”.

מאיה מסכמת: “היום אני מתחילה להשתקם. אבל חשוב לי שאנשים ידעו ויבינו מה הסכנות לעבור את הניתוח מחוץ לישראל, ולא יעשו את זה”.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן