news08.net/ads.txt

אור ירוק לפרויקט ענק בקרית גת: הריסת 19 מבנים לטובת 36 בניינים חדשים

צעד נוסף בדרך לקידום תכנית ענק במתכונת “בינוי-פינוי-בינוי” בחלקה הצפוני של העיר, בסמיכות לשכונת כרמי גת החדשה. משרד הבינוי והשיכון, באמצעות חברת עמידר החדשה, חתם על הסכם לקידום התוכנית במתחם שבטי ישראל, שקודמה בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ותבוצע על ידי חברת קוטלר גת שבבעלות עופר קוטלר, לשעבר מנכ”ל חברת בינוי ושיכון, וחברת אפיק הירדן שבשליטת יאיר ושלמה עיני.
במסגרת התוכנית יהרסו 19 מבנים, מרביתם בני ארבע קומות שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת וכוללים 372 יחידות דיור ישנות, יותר ממחצית מהן (195) הן יחידות דיור ציבורי המנוהלות על ידי עמידר. במקומם יוקמו 36 מבנים חדשים, חלקם בני 10-12 קומות ואחרים מגדלים בני 20-40 קומות שיכללו בסופו של דבר 2,728 דירות חדשות. כלומר, על כל יחידת דיור שתיהרס ייבנו כשבע יחידות דיור חדשות. בנוסף, התוכנית כוללת 17.5 דונם עבור מבני ציבור, 42 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים בסמיכות לנחל נעם מצפון, וכן שטחים ציבורים בין מבני המגורים ו-4,500 מ”ר שטחי מסחר בחזיתות מסחריות. המתחם, המשתרע על שטח של 175 דונם מדרום לכביש 35, הוכרז לפני כשנתיים כמועדף לדיור.
הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ”ל) אישרה את התוכנית בשנה שעברה בהליך מזורז. כאשר היזמים רכשו קרקע משלימה שתשמש את תחילת הפרויקט בשלב הראשון, ללא הצורך לפנות את הדיירים בשלב ביניים. “שיפור נכסי הדיור הציבורי”.
יו”ר עמידר, קובי שלו אמסלם, מסר כי “מדובר בהסכם המאפשר לנו לשפר באופן משמעותי את נכסי הדיור הציבורי עם דירות חדשות ונגישות וזאת לצד שמירה על זכויותיהם הייחודיות של קהילת הדיירים”. מנכ”ל עמידר, שאול גליקסברג, הוסיף: “מדובר בצעד נוסף בדרך למימוש התוכנית, המשלבת דיור ציבורי באחוזים גבוהים באזור הפריפריה. הוצאתה לפועל תביא לטיוב מאגר הדיור הציבורי וכן לשיפור באיכות חיי הדיירים במתחם”.
נתנאל לפידות, סמנכ”ל אסטרטגיה ומדיניות והממונה החדש על אגף נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון, ציין כי “משרד הבינוי והשיכון מקדם שורה של מהלכים לטיוב הדיור הציבורי בישראל, והפרויקט בקריית גת הוא דוגמא לכך. הפעילות של המשרד עם חברת עמידר והרשות להתחדשות עירונית שמה על דגלה את איכות חייהם ורווחת הדיירים הקיימים והחדשים, ובתוך כך ישודרגו 195 דירות ישנות בדיור הציבורי, ויתקבלו דירות חדשות, נגישות ומרווחות אשר ישפרו את מלאי הדיור הציבורי לרווחת הדיירים”.
עינת גנון, סמנכ”לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ציינה: “מתחם שבטי ישראל הוא דוגמה לפרויקט בפריפריה שיש בו שילוב כוחות מוצלח בין המגזר הציבורי לפרטי, ולכך שפרויקטים של התחדשות עירונית מביאים תועלת והחייאה חברתית מובהקת – בבניינים החדשים יתגוררו דיירי הדיור הציבורי, הדיירים הוותיקים הפרטיים ואוכלוסיות חדשות שיעברו לשכונה. כולם ביחד ייהנו משדרוג הסביבה, המרחב הציבורי, השירותים והתשתיות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן