news08.net/ads.txt

אחרי שנפצע קשה בפיגוע בבנימין: דביר שנרב סיים בהצלחה את קורס החובשים של מד”א

הערב (שלישי) התקיים בתחנת מד”א בלוד טקס סיום קורס החובשים של מד”א לבני ישיבות ההסדר מרחבי הארץ. בטקס השתתפו משפחת שנרב, מנכ”ל מד”א אלי בין, הנהלת מד”א, סגל הקורס ועשרות מסיימי קורס חובשי רפואת החירום של מגן דוד אדום.

כזכור, ביום שישי 23.8.19 נפצע קשה דביר שנרב (19) בפיגוע, סמוך ליישוב דולב שבבנימין. אחותו רנה שנרב ז”ל נרצחה בפיגוע, ואביו נפצע באורח בינוני. אתמול שוחרר דביר מביה”ח, כשמצבו טוב, והיום סיים בהצלחה את קורס חובשי רפואת חירום של מגן דוד אדום. לקו הסיום של קורס החובשים, הגיעו עשרות צעירים מרחבי הארץ, שיחלו להתנדב באמבולנסים של מד”א. דביר מסיים בהצלחה את הקורס, פחות משבועיים אחרי הפיגוע הנורא.

המדריך הראשי של הקורס, חובש בכיר במד”א שלמה פרל, הוא קרוב משפחתם של רנה ז”ל, הרב איתן ודביר שנרב. שלמה הוא גם הראשון שהגיע להעניק להם טיפול רפואי בזירת הפיגוע הקשה בבנימין לפני כשבועיים. הערב, סיים שלמה בהתרגשות את הקורס בהדרכתו, יחד עם כל החניכים, ביניהם גם קרוב משפחתו, דביר.

דביר שנרב אמר בטקס: “אנחנו מסיימים היום קורס חובשים שכולנו הגענו אליו בגלל סיבה אחת – הרצון להציל חיים. אנחנו לא חושבים כל כך מי זה המטופל שלנו, מה היו החיים שלו עד עכשיו, או מה יהיו החיים שלו מהיום והלאה. אבל השבוע למדתי שלהציל חיים, זה לא רק להציל את כל מה שהמטופל שלי היה, אלא גם להציל את כל מה שהוא עוד יהיה. אני מציל את כל החיים שהוא עומד לחיות. את הילדים והנכדים שיהיו לו בעזרת ה’, את המעשים הטובים שהוא יעשה. עולם שלם. כל זה בידיים שלנו. את כל זה אנחנו מצילים. אנחנו מצטרפים היום אל משפחת מד”א. זה כבוד גדול, זו אחריות גדולה, והיום אני מבין שזאת גם זכות ענקית. זכות להציל חיים. אני רוצה לומר מכאן תודה לכל אנשי הרפואה שהצילו את החיים שלי. כולכם נתתם לי מתנה. מתנת חיים. אני מבטיח להשתמש בה הכי טוב שאני יכול. מד”א החליטו להקדיש את הקורס הזה לעילוי נשמת רנה. גם רנה הצילה חיים בדרך משלה. הצילה נפשות – בחינוך, בחסד, בהתנדבות. אני חושב שהחיבור הזה, בין הצלת הגוף להצלת הנפש – זה הדבר שאנחנו, המטפלים, צריכים לקחת איתנו מכאן”.

הרב איתן שנרב אמר: “התנדבתי במד”א בעצמי במשך שנים, ותמיד חשבתי מה גורם לאדם לרצות כל כך להתנדב במד”א. אני חושב שזה קשור לקדוש ברוך הוא, כי הוא ברא את העולם ברצון להיטיב עם אחרים. הרי למה אנחנו קיימים בכלל בעולם? כי הקדוש ברוך הוא רצה להיטיב, ולכן ברא אותנו. ולכן אנשים רוצים להתנדב, להתנדב במד”א, במכבי האש ובמשמר האזרחי, כי הם רוצים להידמות לקדוש ברוך הוא. הוא רוצה להיטיב עם אחרים, וכך גם אנחנו. וכך גם דביר רוצה להתנדב ולעשות למען האחר, לעזור לאחרים. אני מאחל לכולנו שנמשיך עם הרצון להיטיב עם אחרים, וכך נידבק יותר בקדוש ברוך הוא, ונזכה בגאולה שלמה בעזרת השם”.

המדריך הראשי של הקורס חובש בכיר במד”א שלמה פרל, החובש הראשון שהגיע לטפל בפצועים בפיגוע: “חניכים יקרים, החובשים החדשים במד”א, בתקופת בין הזמנים השנה, בחרתם להקדיש את זמנכם לטובת גמילות חסדים. השקעתם מאמצים גדולים בלמידה, וויתרתם על מה שבדרך כלל עושים בחופש. ביניכם נמצא גם דביר שנרב היקר, שלפני פחות משבועיים יצא לטייל, יחד עם אביו ואחותו, במעיין דני שבבנימין. סמוך למקום, הוטמן ע”י מחבלים מטען חבלה, שהביא להירצחה של רנה שנרב זיכרונה לברכה, ביתו של הרב איתן ואחותו של דביר, שנפצעו בפיגוע. הרב איתן ודביר שנרב תפקדו בדקות הקריטיות שלאחר הפיגוע, בנחישות ובקור רוח, ולאחר הזעקת כוחות מד”א למקום, הייתי אני החובש הראשון שהגיע, על מנת להעניק טיפול רפואי ולהציל את חייהם. לצער כולנו, לא הצלחנו להציל את רנה הי”ד, שנרצחה בפיגוע, ונותר לנו להציל את החיים של הרב איתן ושל דביר, בני משפחתי היקרים. לראות את דביר כאן היום במעמד זה, יחד עם חבריו לקורס, מרגש, עוצמתי, ובעיקר לא מובן מאליו”.

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “דביר היקר עשה היום את הבלתי ייאמן, כשסיים בהצלחה את קורס החובשים של מד”א, אחד עשר ימים אחרי הפיגוע הנורא. הוא עושה זאת יחד עם עוד עשרות בוגרי הקורס, שהקדישו מזמנם במהלך חופשת ‘בין הזמנים’, על מנת להפוך לחובשי רפואת חירום בארגון ההצלה הלאומי של ישראל. דביר ואביו הרב איתן, הוכיחו גדלות נפש בתפקודם לאחר הפיגוע הנורא. השניים הפגינו אומץ לב, גבורה וכוח פנימי לא רגיל, בתפקודם בדקות הקריטיות שלאחר הפיגוע הקשה, שבו נרצחה רנה שנרב ז”ל. נזכור תמיד את רנה, ואתם, משפחת שנרב, תישארו תמיד חלק ממשפחת מד”א”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן