איך לעזור לילדכם לישון בזמן מלחמה?

אינה קלניצקי, מנהלת סיעוד בטיפת חלב של מאוחדת במודיעין, משתפת מספר טיפים להתמודדות עם בעיות שינה בקרב פעוטות וילדים

מאז פרוץ מלחמת ‘חרבות הברזל’ מאות הורים צעירים מצאו עצמם נאלצים להסתגל לשגרה חדשה תחת לחימה, וכתוצאה מכך מתקשים עם הרגלי השינה שלהם ושל ילדיהם.

שינה היא צורך בסיסי, בשגרה ובוודאי שבשעת משבר, אבל כשאנחנו חווים לחץ וחרדה זה משפיע על היכולת שלנו לקום משנת לילה ערבה. בשבועות האחרונים, מאז תחילת הלחימה,  מאות הורים צעירים מתמודדים עם שגרה יומיומית אחרת, שמקשה בתורה על הרגלי השינה שלהם ושל ילדיהם. אינה קלניצקי, מנהלת סיעוד בטיפת חלב של מאוחדת במודיעין

, משתפת בטיפים להתמודדות עם בעיות שינה בקרב פעוטות וילדים.

בזמן מלחמה, הורים חווים קשיים רבים משל עצמם, ובו בזמן קשובים גם לקשיים של הילדים שלהם. הילדים שמים לב שעל ההורים שלהם עובר משהו, ואין צורך להתאמץ להסתיר את הרגשות שלנו מהם. אם הילד מעדיף לישון עם ההורים ביחד במיטה, יש לאפשר לו זאת- בסופו של דבר הוא יחזור למקום הבטוח והרגיל שלו כשיגיע הזמן. בימים אלו חשוב מאוד לשים את הדגש בעיקר על חום ואהבה.

כשאנחנו כהורים צורכים מידע דרך הרשתות החברתיות וצופים בחדשות ובטלוויזיה בתדירות גבוהה, וגם מתמודדים מידי פעם עם אזעקות וריצה למרחבים המוגנים, אנחנו אחראים באופן ישיר על הדרך שבה הילדים שלנו יתמודדו עם המצב. אם תצליחו למצוא מה מרגיע אתכם ותשדרו רוגע לילדים, הילדים שלכם יקבלו את המצב הנוכחי הלא פשוט בצורה טובה יותר. מה שהכי מרגיע ונכון לילד, זה להיות בקרבת ההורים שלו, וקירבה זו מעניקה להם כוח ומחזקת את תחושת הביטחון שלהם. התפקיד שלנו כהורים הוא ללמד אותם איך לחיות עם המצב הקיים, כי החיים ממשיכים במקביל ללחימה והילדים זקוקים לתשומת הלב שלנו.

לסיכום, צרו שגרה חדשה בחוסר השגרה הקיים – עם נקודות עוגן כמו מקלחת, ארוחות וטקס שינה מותאם, העתיקו את מקום השינה לממ”ד אם אתם מרגישים שזה יקנה להם ולכם תחושת ביטחון טובה יותר, תהיו עקביים אבל אל תשכחו שגמישות לא פחות חשובה בשגרה, ובטח במצב הנוכחי. תדברו, תשחקו ותהיו כמה שיותר עם ולמען ילדיכם.

◼️ לקבוצת חדשות מודיעין-מכבים-רעות בווטסאפ לחצו כאן

 

צילום: קופ"ח מאוחדת מחוז דרום

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן