אילת: נר של אור ל’חוסן ילדינו’

מבצע “חוסן ילדינו” – מטרתו שיקום חוסנם האישי של כ-10 אלף ילדי ונערי שדרות ויישובי המועצה האזורית אשכול, באמצעות מענה טיפולי מקיף שיוודא שאף ילד לא יישאר מאחור.

נר שביעי של חנוכה, נר של אור לחוסן ילדינו, דור העתיד של מדינת ישראל, הדליקו במתחם “חוסן ילידנו” באילת, היזם החברתי ויו”ר שיתופים וציונות 2000 רוני דואק, עם לטם חיימי ודוד שטראוס מקיבוץ ניר יצחק. לטם היא בת דודה של טל חיימי שנמצא כבר 68 ימים בשבי בעזה.

הרגע המרגש של הערב היה כשרננה גומא-יעקב עלתה לבמה עם בניה, אור ויגיל שחזרו משבי החמאס בעזה, כדי להדליק נר עם אשת הנשיא, מיכל הרצוג, מול מאות מתושבי אשכול ושדרות.

לאחר מכן, כששני בניה לצידה, נשאה גומא-יעקב דברים בפני הקהל: “בחודשים האחרונים עברנו מסע מאוד ארוך ואחד הדברים שהיו בולטים בו זה שהחברה האזרחית הייתה ועודנה מגויסת בצורה שקשה לתאר, במקומות שיש בהם פחות מדינה. את חג החנוכה השנה לא ציינו השנה בכלל במשפחה למרות שהאור שלנו, חזר להאיר עם חזרתם של אור ויגיל משבי החמאס. אבא שלהם ששמו יאיר באופן סמלי נקשר לחג האורים, נמק עכשיו בעזה ואיש לא בא לעזרתו. יחד עם 134 חטופים נוספים שגורל רבים מהם לא ידוע, אורו הולך ונחלש, הולך וכבה”.

לפני כן התכבדה אשת הנשיא, הגברת מיכל הרצוג, לפתוח את האירוע ולהדליק את הנר הראשון בחנוכיה, לאחר שקודם לכן עשתה סיור במתחם “חוסן ילדינו” במהלכו נפגשה עם הילדים והנוער שמגיעים לפעילויות וטיפולים במקום ואותו חתמה עם פגישה אינטימית עם רננה והבנים.

״זוהי תקופה בה מתגלות נקודות אור רבות שאחת מהן היא החברה האזרחית שקמה במדינת ישראל. אזרחי המדינה אשר התגייסו לטובת האחר ובסולידריות גדולה עוזרים אחד לשני. אני מודה לעמותות ״שיתופים״, ו״ציונות 2000״, שהקים רוני דואק, על הזיהוי המיידי של אחת מהבעיות העיקריות – הטיפול בילדים ובני נוער, שעברו חוויות קשות וצריכים סיוע וכתובת בה יוכלו לפרוק את התחושות ולעסוק בפעילויות שיסבו להם רגעים של שמחה שמתבטאת בחיוך על פניהם. אני רוצה להודות לכל המטפלות והמטפלים הנהדרים שהתגייסו לבוא, לעזור ולטפל בצורה מקצועית ורגישה. מי ייתן שחג החנוכה, חג של ניסים ונפלאות, יביא לנו בשורות טובות. אנחנו כולנו מתפללים ומייחלים לשובם של כל החטופים עד האחרון שבהם וכמובן לשלומם של חיילי צה”ל שנמצאים ופועלים בכל החזיתות״, אמרה גב’ הרצוג.


את האירוע חתם היזם החברתי רוני דואק, שהוציא לפועל את מיזם “חוסן ילדינו” ואמר: “בשנות השלושים התחוללו מאורעות דמים נגד הישוב היהודי בארץ ובתגובה לפרעות החליטו ראשי הישוב לפעול במהירות שיא ויצאו למבצע “חומה ומגדל”. חומה ומגדל 2023 היא תקומתנו המחודשת בארץ ישראל ואותה נוביל יחד איתכם. מיד אחרי השבת הארורה של ה-7 באוקטובר, יצאנו לדרך ‘שיתופים’ ו’ציונות ‘2000 במבצע ‘חוסן ילדינו’ באותה תחושה של מחויבות ודחיפות של החלוצים והחלוצות משנות השלושים. אנחנו מחויבים להביא את כל הנכסים והיכולות שלנו לטובת משימה לאומית ראשונה במעלה. חיזוק ושמירה על הילדים והנוער בישראל. חוסנם הוא חוסננו, ועתידם הוא עתידנו”.

ראש עיריית אילת – אלי לנקרי: ״פיתוח וחיזוק החוסן הנפשי אצל הילדים הוא המרכיב החשוב ביותר היום לחיזוק החוסן הלאומי, שכן דור העתיד הוא שיקבע מחר את דמותה ועוצמתה של מדינת ישראל. אני מודה לרוני ולכל השותפים על הפעילות החשובה, והתרומה המשמעותית לחיזוק החוסן הלאומי. נמשיך לחזק ולסייע ככל שנתבקש״.

אודות “חוסן ילדינו

היזם החברתי רוני דואק, בשיתוף ארגוני החברה האזרחית שייסד “שיתופים” ו”ציונות 2000″ הוציא לפועל עם פרוץ המלחמה את מבצע “חוסן ילדינו” בעלות של עשרות מיליוני ש”ח, שמטרתו שיקום חוסנם האישי של כ-10 אלף ילדי ונערי שדרות ויישובי המועצה האזורית אשכול, באמצעות מענה טיפולי מקיף שיוודא שאף ילד לא יישאר מאחור. גולת הכותרת של המבצע היא 2 מרכזי ענק, שהוקמו באילת ובים המלח ופועלים כל השבוע מבוקר ועד ליל, עם 15 אוהלי טיפול פרטיים, ממוזגים ומרוהטים (בכל אחד), בהם כל ילד מקבל טיפול פרטני עם מטפל קבוע שממשיך איתו לאורך השנה, היכן שיהיה בארץ. בכל אחד מהמרכזים הללו קיים גם מתחם פנאי בו מופעלים גם מערכי חוגים וסדנאות תומכון חוסן.  קישור לאתר המיזם

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: יח"צ "חוסן לילדינו" | דוברות העירייה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן