אילת: צה”ל קרוב לבית

“”המטרה להנגיש את היחידות הקרביות לבני הנוער לפני גיוסם לצה”ל ולהעלות את המוטיבציה לשירות קרבי”

צה”ל קרוב לבית

תלמידי כיתות י”א – י”ב השתתפו ביום צה”ל ברשות, שהתקיים באילת וכלל הצגה של תיאטרון צה”ל לעידוד גיוס משמעותי, מתחם צה”לי ברחבת בית החייל עם מיצגים של כל החילות, פאנלים עם לוחמים, הרצאה של תא”ל עופר וינטר בבתי הספר וערב ייחודי “קרבי על הבר” שהתקיים בפאב הדובים בו השתתפו כ-200 מלש”בים (מיועדים לשירות בצה”ל) מכיתות י”א-י”ב ושמעו ממפקדים ולוחמים על השירות ביחידות קרביות.

יום צה”ל ברשות בשיתוף מפעל הפיס, מתקיים באילת כבר מספר שנים, במסגרתו מגיעה לשכת הגיוס לאילת ובו משתתפים קציני מיון, רופאים וקב”נים ומש”קיות ת”ש, שזמינים לשאלות ופניות של המתגייסים החדשים. כ-850 כיתות י”א וי”ב בעיר, ביקרו במתחם הצה”לי שהוקם גם השנה בבית החייל וכלל מיצגים של חילות צה”ל בהם יכלו המתגייסים והוריהם להתרשם מהיחידות השונות כולל דוכן מכינות וש”ש (שנת שירות) ודוכן למידע על עתודה.

כמו כן ניתן מענה למלש”בים על ידי נציגי לשכת גיוס ב”ש (רופאים, קב”נים), ומיטב (קציני מיון, חולייה פסיכוטכנית ועוד). ראש העירייה – אלי לנקרי ביקר במהלך היום וברך את המועמדים לגיוס ובעיקר את הרצון העז שלהם להתגייס לשירות משמעותי בדגש על תפקידי לחימה.

יום צה”ל נחתם באירוע “קרבי על הבר” שהתקיים בפאב הדובים. מיזם ארצי אותו מובילים יחידת דובר צה”ל וענף הגיוס בזרוע היבשה, המתקיים באילת כבר מספר שנים ביוזמה ובהובלה של המרכז העירוני ״אילת מתגייסת״, שמפעילה העירייה באמצעות מינהל שח”ק. עשרות לוחמים ומפקדים מיחידות השדה השונות השתתפו באירוע, סיפרו וענו לשאלות המלש”בים.

“המטרה להנגיש את היחידות הקרביות לבני הנוער לפני גיוסם לצה”ל, להעלות את המוטיבציה לשירות קרבי ולתת במה למפקדים וללוחמים לשתף את סיפורם, כולל לוחמים חיילי מילואים אילתיים ששירתו במלחמת חרבות ברזל” אמרה ג’וליה – מנהלת המרכז העירוני “אילת מתגייסת”.

במסגרת האירוע פגשו המלש”בים גם את שרון אייזנקוט אמו של מאור אייזנקוט ז”ל שנהרג במלחמת “חרבות ברזל” ושמעו ממנה על בנה, גיבור ישראל. עוד במהלך הערב הועברו הרצאות וסיפורי קרב מפי מפקדים בכירים, שדיברו על חשיבות ההגנה על הבית וגבולות המדינה ועל השירות הקרבי משמעותי. במהלך הערב נהנו המלש”בים ממופע סטנדאפ של אמירם טובים ואירוח מפנק עם אוכל שתייה, ומתנות למתגייסים/ות.

פעולה זו הינה חלק מפעולות רבות שמבצעת העירייה באמצעות מינהל שח”ק לעידוד גיוס משמעותי לצה”ל, ביניהן הכנה לצה”ל בבתי הספר, חשיפה ועידוד יציאה למכינות ושנות שירות, עידוד יציאה לפיקוד וקצונה, סדנאות משרד הביטחון לתלמידים ולהורים, הרצאות לתוכנית חוסן למניעת נשר, שיתופי פעולה עם בסיסי האזור, פעילות עמותת “אחריי” ו”אחרייטק” בה פעילים עשרות חניכים מכל בתי הספר, הכנה ליום המאה ולצו ראשון, הכנה ליום סיירות, שבוע הכנה לצה”ל בשיתוף לשכת הגיוס, ליווי חיילים בשירות וגיוס מאילת, צו אחוד במסגרתו נוסעים במאורגן לצו ראשון, גיוס קרוב לבית בחלק מהמחזורים ועוד.

לצד אלה פועל כאמור המרכז העירוני לחייל ולמתגייס – “אילת מתגייסת” בשיתוף צה”ל ומשרד הביטחון, למען בני ובנות אילת לפני גיוסם ובמהלך שירותם הצבאי.

 בזכות אלה, שומרת העיר אילת על דירוג גבוה בנתוני הגיוס לצה”ל וממוקמת בעשירייה הראשונה בארץ (ערים בינוניות) בגיוס גברים לקרבי ובגיוס נשים כללי. 80% מקרב בני ובנות אילת מתגייסים לצבא למול 69% ממוצע גיוס ארצי. 55% מבני אילת מתגייסים לתפקידי לחימה. בקרב גברים ממוקמת אילת במקום השישי בגיוס גברים לקרבי (מיצוי לחימה).

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן