news08.net/ads.txt

אין לכם קצה של מושג מה עובר על אנשים עם עודף משקל (או: ערכו של חיבוק) | הטור של נועה איבגי

זה קרה לפני חודשיים, ירדנו שלושתנו באותה המעלית, מקומה 14 ועד למטה לקומת הכניסה. ענת – שכנה, נשואה, עובדת בהייטק, אמא לשתי בנות, גובה 1.67, משקל 60 ק”ג לכל היותר; גלית – שכנה, נשואה, שלושה חודשים אחרי לידה ראשונה, בחופשת לידה, עם עודף משקל וחיוך “מסתיר” – ואנוכי, נועה, אמא לשלושה בנים, “שמנה משוקמת”, מנחת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא (חלי ממן), מאמנת אישית, ויועצת זוגית, מלאת חיבה לשמנמנים, ונתקפת חרדה וסטרס מאנשים ” רזים”).

כבר בקומה 12 קלטתי את המבט של ענת מקבל איזו נטייה קלה ימינה (לכיוונה של גלית), את הגבה מתרוממת, ולאחר שתי שניות בדיוק כשאנחנו כבר בקומה 10 זה יצא: “תגידי, גלית, עלית מלאאאא בהריון, אהה?! הנה יש לך כאן את נועה, לכי לאיזו קבוצת תמיכה, חלי ממן, תבקשי עזרה, רוצה אולי שאני אתן לך איזה תפריט? יש לי חברה שירדה עכשיו נורא יפה, ירדה עשרה קילו בפחות מחודשיים!!!! רוצה? בא לך? את חייבת לתפוס את עצמך בידיים (אט אט הרגשתי איך אני מחליפה צבעים בפניי, איך עובר בי גל של חום בכל הגוף ובעיקר הרבה מאוד כעס. כעס כזה שמסעיר כל נים ונים בגופי).

הגענו לקומה 7, גלית שתקה ממבוכה, הסתכלתי עליה ובשקט אמרתי לה: “בא לי רק לתת לך חיבוק קטן, מסכימה”? גלית הנהנה בראשה, דמעות זלגו מעיניה, הורדתי את ידיי חייכתי לכיוונה של ענת, וכשיצאנו כולנו מהמעלית אמרתי לגלית – את מדהימה! ככה בדיוק! ואם יבוא לך סתם לדבר, אני כאן. על ענת לא בזבזתי אנרגיה, מתוך הבנה ברורה שכפי שאדם שבע איננו מבין אדם רעב, כך כנראה אדם רזה לעולם לא יבין את הנפש של אדם שמן. ענת שהיא רוב שעות היום ממהרת רצה החוצה מהמעלית, נתקלה במקרה בשמעון השכן שעבר תאונה לפני שבוע, ומסתובב עם יד מגובסת, ושמעתי אותה בקולי קולות שואלת אותו: “שמעון, מסכןןןןןן שלי, אני מבינה שהיד נשברה בעקבות התאונה? אתה צריך עזרה????” צחקקתי עם עצמי והבנתי שוב, כמה הכל ברור!!!

כשלבעיה יש “קול”, או כשהיא “גלויה לעין”, אנשים נותנים לה מקום ולגיטימציה. יד שבורה, נראית לעין, ברור שהיא נשברה בעקבות התאונה, וברור ששמעון צריך עזרה. עלייה במשקל יושבת לרוב על סיבות “שקטות” שאינן נראות בהכרח לעין, או נשמעות בקול רם.

שלושה ימים אח”כ, בשעות הבוקר, הייתה דפיקה על דלת ביתי, זאת הייתה גלית. היא עמדה בדלת, ושאלה אם יכולה להישאר לקפה? עניתי לה: בוודאי!!!!! בואי!!!!!!!! השיחה בינינו ארכה למעלה משעתיים. גלית, ידעה שאני יועצת זוגית במקצועי, שיתפה אותי על משבר גדול שהיא נמצאת בו כרגע מול בעלה, על דיכאון לאחר לידה, ועל המון קשיים נוספים שהיא חווה.

אני בעיקר הקשבתי, נתתי לה מקום, שוב.. חיבקתי.. המלצתי לה על כיוון טיפולי… וגלית יצאה למסע, וטיפלה בעצמה. מאז, אגלה לכם, גלית ירדה במשקל, מרגישה הרבה יותר טוב. (ושמעון, אם שאלתם?! כבר שכח שהיה לו גבס על היד, מתלוצץ עם ענת באופן קבוע במעלית, ומידי פעם גם על יד תיבות הדואר).

עשו טובה ענקית לעצמכם, ולכל האנשים שסביבכם, והזכירו לעצמכם יום יום שעה שעה, שאין לכם קצה של מושג, מה עובר על אנשים עם עודף משקל, הערות, שאלות, אינן ” שמות להם מראה”, אינן ” עוזרות להם”, הערות מהסוג הזה, רק מוציאות אתכם אנשים קטנים ובורים, בעלי הסתכלות צרה על עניין המשקל.

אם בא לכם “להתקדם” בתחום האישי או הזוגי שלכם, טפלו מהשורש. טפלו במערכת היחסים שלכם עם גופכם, במערכת היחסים שלכם עם הנפש שלכם, והתבוננו גם על מערכת היחסים שלכם עם בן/בת זוגכם.

צריכים עזרה, אני כאן למענכם, נועה איבגי מאמנת אישית / זוגית 054-9599880

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן