אלאור אזריה נשלח לשנה וחצי מאסר. הפעילה התומכת מרחובות, שירה אברהמי: “חשה בושה וכלימה, לא מאמינה שזה קורה במדינה שלי”

שנה וחצי מאסר בפועל ועוד שנה וחצי על תנאי זהו העונש שנגזר היום (שלישי) בצהריים על סמל אלאור אזריה, אשר הורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון בחודש מרץ אשתקד. באולם א’ בבית הדין הצבאי בקריה הקריאה השופטת, אל”מ מאיה הלר את גזר דינו. “הנאשם פגע במחבל ללא כל הצדקה”, כתבה הלר, “הערך העיקרי שנפגע ממעשה הנאשם הוא ערך החיים. אזריה פגע גם בערך טוהר הנשק שמופיע ברוח צה”ל. ניתן למנות כנסיבות מקלות מספר שיקולים: זירה מורכבת של פיגוע שבו מחבלים ביקשו לקטול חיילים שהיו בעמדה והם אף הצליחו לפצוע חייל”.

השופטת קבעה בתום הדיון כי אזריה יחל לרצות את עונשו בכלא 6 בצפון, ב-5 במרץ. “הכלל הוא כי נאשם שנגזר דינו למאסר – יתחיל ריצוי עונשו מיד. יחד עם זאת על מנת לאפשר לנאשם תקופת התארגנות לצורך תחילת ריצוי המאסר ובשים לב להתנהגותו במעצר הפתוח עד כה סברנו כי ניתן להורות עת עיכוב לתקופה של התארגנות סבירה”, ציינה.

תומכיו של אלאור אזריה, הבוקר
תומכיו של אלאור אזריה, הבוקר

תומכיו של אזריה השכימו קום הבוקר בכדי ללוותו לקראת הקראת גזר הדין ובהם הפעילה הרחובותית, שירה אברהמי. “אני מאוכזבת מאוד”, הגיבה על העונש שקיבל אזריה “הוא גיבור ישראל וצריך להיות חופשי כאחד האדם. 18 חודשי מאסר בפועל לחייל מצטיין לוחם שנשבע אמונים לצבא להגן עד חירוף נפש? זוהי תדהמה והלם לנוכח גזר הדין. האם זו דוגמא לחיילים אשר עומדים בפני גיוס ומבינים את מהות המעשה? הגנה בפני מחבל מוביל למאסר? אני חשה בושה וכלימה כלפי גזר הדין ולא מאמינה שזה קורה במדינה שלי, בצבא שלי. אלאור אזריה צריך לצאת זכאי. אלאור אזריה פעל תחת מוסריות הצבא וכפי שהנהיגו אותו מפקדיו, כפי שחייל צריך לנהוג שחש מאוים. מדינה שלמה היטלטלה בכל הפרשה הזו שבה חייל בצבא הגנה לישראל מואשם בהריגת מחבל, פשוט ביזיון”.
שירה אברהמי מרחובות - מהתומכות של אלאור אזריה מהרגע הראשון
שירה אברהמי מרחובות – מהתומכות של אלאור אזריה מהרגע הראשון

על התומכים הרבים אמרה: “שמחתי שהגיעו הרבה אנשים, עשינו את מירב המאמץ ואני חושבת שהתמיכה של כולנו עזרה מעט לגיבוש החלטת השופטים. אנחנו מקווים שינכו לו את העונש ובתוך מספר חודשים הוא יהיה חופשי בביתו. אנחנו נעמוד מאחורי כל לוחם שיקלע למצב כזה, אלאור פעל כפי שכל חייל קרבי אחר היה עושה במצב הזה ובמקום לקבל תעודת הוקרה הוא ומשפחתו שילמו על כך מחיר יקר מאוד, הן במישור הנפשי והבריאותי והן במישור הכלכלי. לא נתפס שחייל בצבא ההגנה לישראל מואשם בהריגת מחבל”.

סנגורו של אזריה, אילן כץ, אמר בתום הדיון כי “העונש שנקבע ביחס לעבירה שבה הורשע הוא עונש קל”. סנגור נוסף, אייל בסרגליק, ביקש עיכוב ביצוע לעונש של לפחות שבועיים, עד לתום הליך הערעור בטענה כי “סיכויי הערעור טובים מאוד. עד מרכזי חזר בו מעדותו”.

גולשים יקרים, לקבלת החדשות בזמן אמת, הנכם מוזמנים להוריד בחינם את האפליקציה של “רחובות היום” מחנות ההורדות שבסמארטפון שלכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן